/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Browser?
Fra : ilgp
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 09-12-12 17:45

Hej. Jeg har hele tiden brugt Firefox og har været glad for det. Men når jeg går på min hjemmeside med den ser det hele "skævt" og "forkert" ud. Når jeg så går på hjemmesiden med exploren er det hele at se som det skal være. Er der en som ved hvad forklaringen kan være? Jeg vil helst bruge Firefox, men skal bruge exploren når jeg lægger ting ind på siden. Er der nogen som har et tredie alternativ som virker, så man ikke skal bruge flere forskellige browsere?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-12-12 19:43

Firefox har desværre flere og flere fejl, min Firefox kan f.eks. ikke vise flash film mere, hvis jeg installerer Adobe flash player til den, går Firefox ned. Fejlen har været der i månedvis. Så nu bruger jeg næsten udelukkende Chrome, det virker.
Det kan hente den her:
http://www.google.com/intl/da/chrome/browser/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-12 20:14

Du skal kode din hjemmeside efter standarden, så virker den i både IE, FF og Chrome

Tjek siden her http://validator.w3.org/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-12 20:16

Firefox har ikke flere fejl end andre browsere og Firefox kan sagtens afspille flash. det er næsten helt sikkert din hjemmeside som har problemet - ikke browseren, har du brugt et gammelt program til hjemmesiden?

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 09-12-12 20:23

Hjemmesiden er hos One.com og man skal bruge exploren når man sætter noget ind. Jeg har også chrom og når man går på hjemmesiden via den, ja så ser den ud lige som med Firefoxén, noget står ikke midt på siden, som det gør i exploren. Det må være noget med nogle indstillinger på min pc. Skærmbilledet burde jo være det samme uanset hvilke browser der bruges.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-12-12 20:30

Hvis det er en af de færdige skabeloner fra one.com, så er de ret fejlbehæftede. Det betyder at de ofte ikke virker i den ene eller anden browser (men oftest virker de i IE.) Kuren er at rette fejlen direkte i html koden, hvilket kan være lidt besværligt, hvis man ikke har erfaring med html kode.
Validatoren som Klaudi linker til kan være en stor hjælp, til at få rettet de mest basale fejl.

Det er ret sandsynligt at du bliver nødt til at fortsætte med at bruge IE til at uploade med, men du bør selvfølgelig få siden til at se (nogenlunde) ens ud i alle browsere.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-12 20:33

Citat
Det må være noget med nogle indstillinger på min pc
NEJ det er ens på alle computere, det er din hjemmeside som ikke er opsat korrekt

Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 11-12-12 18:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-12 19:05

selv tak!

Citat
Du skal kode din hjemmeside efter standarden, så virker den i både IE, FF og Chrome

Tjek siden her http://validator.w3.org/