/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Sangtekster til Windows Media Player 9
Fra : sth77
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 04-06-03 21:27

Jeg har helt tilfældigt opdaget, at en af mine mp3-filer indeholder sangteksten (man kan se den under "afspilning").

Da jeg synes det er ret smart, kunne jeg godt tænke mig at gøre det ved flere musiknumre - men hvordan.
Jeg fik et tip der hed, at jeg skulle vælge egenskaber for det enkelte nummer, og så klikke på fanebladet "sangtekst", men sådan et faneblad har jeg ikke, jeg har kun "indhold", "afsp. liste" og "licens".

Er der nogen der kender til en anden måde at lægge sangtekster ind på en mp3-fil?

sth77

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 04-06-03 21:54

Hej sth77

Jeg tror du skal gøre følgende:

Under menuen file skal vælge proporties
Under proporties skal du vælge lyrics (det sidste faneblad)
Under lyrics skal du enten kopiere teksten ind eller taste den ind.

Har du en dansk udgave af mediaplayer hedder det måske Filer-> egenskaber -> tekster ?

Jeg har netop prøvet selv og det virker ved mig

Prøv følgende:

gå ind på http://terrence.brinkster.net/server/media/media.htm

og download de to første filer til din computer (lyric og audio)
Når de er downloaded skal du afspille den melodi der hedder audio.
Mens musikken spiller skal du åbne den anden fil (lyric) i notepad eller lignende og markere og kopiere alt teksten.
Åben så files->proporties->lyric som jeg skrev først i indlæget og kopier hele teksten ind her.
Tryk på apply knappen, den hedder måske tilføj på dansk.
Prøv at se om ikke det dutter

mvh srhansen

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 05-06-03 02:09

Det dutter ikke - jeg har nemlig ikke XP......
I mellemtiden har jeg fundet en løsning, et IDv3 editing program kan klare paragrafferne.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-06-03 14:48

Det var da dejligt !!

Selvgjort er velgjort..

Annuller spørgsmålet
Fra : sth77

Dato : 23-03-06 22:58

Fandt ud af at brige en Tag-editor