/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine hyler.
Fra : Tsj77
Vist : 345 gange
20 point
Dato : 08-12-12 17:57

Hejsa.
Jeg har lige fået ny vaskemaskine, men den hyler helt vild når den tager vand ind. det er kun når den tager vand ind den hyler... hvad kan det være.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 08-12-12 18:27

Er der helt åbent for hanen til vand, ellers kan det være derfor

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-12 18:38

vil tro at vandtilførslen ikke er helt åben eller også er der knæk på slangen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-12 18:39

Det er blot en magnetventil der åbner n¨r den tager vand ind. Og den kan selvfølgelig være defekt og hænge lidt som så gør at det hyler.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-12-12 18:46

Det må jo være en reklamation til sælgeren hvis maskinen er ny!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-12 18:52

Enig med marken84 i reklamation hvis ikke der er noget galt med vandtilførslen.

For øvrigt. Velkommen på Kandu

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-12-12 19:17

Det er vel ikke sådan, at du har en knap der hedder Summer, som du er kommet til at aktivere, så vil maskinen nemlig give lyd, og man aner ikke hvad der er galt, -ved progamslut eller i flydeslut lyder signal, hvis summeren er tilkoblet.

Kommentar
Fra : Tsj77

Dato : 08-12-12 20:16

hejsa.
Der er helt åben for hanen og ingen knæk på slaangen.
Det er en høj hyle tone ala en kilerem der hyler konstant. her er det dog kun når maskinen tager vand ind.
Har hørt fra en at det er vandrøret der hyler, fordi der er så lidt vand forbrug(lyder ikke rigtigt i mine øre).

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-12 20:22

En ide
prøv at demonter slangen på vandhanen og åben for vandet og hæld i en spand. Nu kan du høre om det er fra røret lyden kommer. Hvis lyden er der nu er vaskemaskinen udelukket og omvendt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-12-12 21:03

Bare en ide, men jeg havde en hyletone på mit toilet, når der blev skyllet. Lettede lidt på vandtrykket- bare en anelse og det holdt op.