/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Microsoft Security Essentials
Fra : bjarnebr
Vist : 997 gange
100 point
Dato : 08-12-12 16:05

I det nyeste nummer af Komputer for alle står der at man kan nøjes med at bruge Microsoft Security Essentials, jeg har hidtil brugt Norton Internet Security.
Er der nogen der har erfaringer med om Microsoft's program er lige så sikker, eller om jeg skal beholde Norton.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-12 16:10

Behold Norton eller brug Avast eller AVG, Microsoft Security Essentials er lige dumpet i GRATIS test

Kommentar
Fra : doxe

Dato : 08-12-12 16:10

MSE får rosende omtale mange steder.

Jeg har prøvet den, men foretrækker avast Free

http://www.avast.com/free-antivirus-download

Andre kan lide AGV Free...

Hvis du er tilfreds med Norton, så behold den ...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-12-12 16:10

Jeg har brugt det pågældende program i ca 2 år - uden at blive angrebet af virus!

Bruger min pc hver dag og føler mig sikker!

Clou

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 08-12-12 16:16
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 08-12-12 16:53

Bruger også MSE, både på min stationære, mit mediacenter og min bærbare.

Har brugt den lige så længe den har eksisteret og ingen bøvl, og ingen reklamer

og man mærker ikke den kører.

sammen med de øvrige, firewall med videre fra MS, så er den helt fin.

Holdningerne er der masser af, og "religion" for nogen.

Jeg vil hverken betale for det, eller have reklamer på noget....
og den sløver ikke og "koster gratis"

Kommentar
Fra : doxe

Dato : 08-12-12 17:10

Uf - Det er da ellers noget af en "fin" test fra PC World.

Men ellers er det vel noget af en "trossag".

avast free koster heller ikke noget (deraf navnet) ...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-12 18:49

Harbrugt det for nogen tid siden, men er træt af det. Det er langsomt opdaterer ikke altid automatisk så ud med det og ind med Avast 7 Free hvis ikke du vil betale.

http://www.avast.com/free-antivirus-download

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-12 18:50

Ved ikke om det blot er mig eller om det er gammel had til Norton. Den vil jeg ikke vælge.
Måske nogen kan sige om det er blevet bedre igennem tiden. Det har altid været meget resource krævende af din PC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-12 19:26

Citat
Ved ikke om det blot er mig eller om det er gammel had til Norton. Den vil jeg ikke vælge.

Det samme her, har haft Norton én gang, det var rigeligt!

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 09-12-12 09:06

Jeg har tidligere brugt MSE - men efter jeg hørte i "So ein ding" at Nicolaj Sonne ikke brugte noget - så har jeg heller brugt noget det sidste ½-1 år.

Derfor ingen anti-virus-programmer overhovedet - og det går stadig godt

(NB: I stedet har jeg taget en total backup af mit C-drev via et ghost/spejl)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-12-12 09:51

Har brugt MSE i et par år på 5 forskellige maskiner. Det har givet advarsel 3-4 gange og afhjulpet problemet, så indtil nu har vi ikke haft noget at klage over.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-12-12 17:13

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-12 17:41

velbekomme