/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Enhedhåndtering melder fejl ?
Fra : return
Vist : 818 gange
100 point
Dato : 08-12-12 08:32

Hej

Den Satellite Pro A300 PSAGDE jeg har driller stadig med nogle ting når jeg kigger

inde i enhedhåndtering viser den at jeg mangler driver til bla: -Basissystemenhed

Enhedshåndteringen kalder de 5 gule sprgsmåltegn følgende:

-Basissystemenhed
-SM-buscontroller
--Ukendt enhed
-Ukendt enhed

men hvad er det ?
synes jeg har prøvet alt

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-12-12 08:33

glemte lige at fortælle at computeren kører windows XP

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-12-12 11:14

Prøv at slette dem og derefter genstarte computeren og se om det løser problemet!

Computeren vil ved opstart selv søge efter komponenterne!

Clou

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-12-12 11:19

Se ud til af du skal opdatere din driver til bundkortet....

Du kunne prøve at køre en driver-scan med med et af disse programmer og få et overblik over, hvilke driver der mangler/skal opdateres...... Bare husk at disse programmer ikke altid finder de nyeste driver med kan hjælpe dig godt på vej, i forhold til opdatering af driver. PS. HUSK at lave en back-up inden du begynder at lege med dine driver.... hvem ved om der skulle opstå konflikt eller andet..

http://codecs.dk/?Guides/DownloadOgOpdaterDriversPaaDinPC/620

http://www.spamfighter.com/DRIVERfighter/Lang_DA/

http://devicedoctor.com/

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-12 12:28

Hvis du har en cd til bundkortet, så er driverne sikkert der.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-12-12 13:13

Hej return

Nu har jeg selv lige kørt en scan med SlimDrivers FREE og blev overrasket over at jeg havde 37 opdateringer. Aller driver er nu opdateret uden nogle former for konflikter. Men det tog lidt tid da jeg valgt at genstarte computeren hver gang, hvis nu der skulle opstå en konflikt/fejl i den valgte driver. Så prøv at hent programmet og kører en scan. HUSK at sige ja hver gang til et "Restore" punkt for hver driver du installere. Og genstart computeren hver gang opdateringerne beder om det. Alt efter hvor mange opdateringer SlimDrivers finder, skal du nok regne med at genstarte din computer 6-8 gange.

Programmet kører upåklageligt, gøre sit job og er GRATIS...

McBobo

http://www.driverupdate.net/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-12 13:53

Citat
og blev overrasket over at jeg havde 37 opdateringer.

Og du kan sige dig selv at din maskine SLET IKKE skulle bruge de opdateringer - hvis de virkelig var nødvændige ville maskinen slet ikke starte

Det kan åbenbart IKKE siges for tit....

Hold fingrende fra de driver/scannerprogrammer der PÅSTÅR de kan "redde jordkloden"......

Det ENESTE de scanner er DATOER - og nyeste er IKKE bedst....

Mangler noget drivere er det producenten af hardwaren der leverer, og INGEN andre.....

Det er ellers som at lægge en knallertmoter i en Mercedes - eller en mercedesmotor i en knallert.

Begge dele kan sikkert køre - men det vil dæleme give en masse bøvl

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-12 13:55

McBobo har fat i noget af det rigtige, dog er det ikke altisd god at opdatere en enhedsdriver for enhver pris. Derfor var det smart med en genstart mellem hver enheds opdatering for at se om der kom fejl. Godt tænkt.
Men min pointe er at man ikke skal opdatere noget der kører godt. Selvfølgelig er skærmkort, printere og ander enheder smarte nok at opdatere, men en usb controller. Hvad godt kommer der ud af at opdatere den. Lidt hastighed måske men eller har det ingen formål

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-12-12 14:37

Enhedshåndtering - højreklik på de ting der fejler - egenskaber, og der kommer oplysninger om producent osv, og så ellers bare klikke opdater driver eller gå til producentens hjemmeside og hent det rigtige ned.
Og som allerede beskrevet, lad være med at opdatere noget der virker, det kan kun gå galt.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 09-12-12 14:01

Tak for svaret bentjuul.