/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
udskrivning af adobe
Fra : js2706
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 06-12-12 13:30

Som e-boks bruger får jeg mange vigtige ting - meddelelser fra bank, atp osv. De fremkommer i Adobe-format- men nu kan man pludselig ikke længere udskrive dem, ret upraktisk. Jeg forstår, at et eller andet sikkerhedssystem blokerer for det. Sikkerhed er selvfølgelig godt, men osse med til at gøre livet surt for almindelige og hæderlige brugere. Og vi er jo samtidig tvangsindlagt til systemet. Jeg er helt sikker på, at nogen her kan forklare mig på jævnt dansk, hvordan jeg kan vende tilbage til "de gode gamle dage", hvor man nemt kunne printe ud. Jeg fandt et sted en "akademisk" forklaring på, hvad man kan gøre. Men som "it-analfabet" forstod jeg ikke et kuk. Som man sang engang: "Det sku' vær' så godt - og så er det faktisk skidt". På forhånd - tak.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-12-12 13:33

Kan du udskrive en pdf fil der ligger på din pc
Har du ikke mulighed for at GEMME filen fra banken.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 06-12-12 14:03

Jeg bruger ikke acrobat reader fra adobe mere, idet jeg syntes at foxit reader er langt bedre til pdf og virker uden problemer på e-boks.

Du kan hente programmet gratis her http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/
og brug det som dit standard program til bank m.m.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-12-12 15:27

Der er ikke noget som hedder adobe format.
Under varenavnet adobe findes en række forskellige programmer, som bruger varierende formater.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-12-12 15:54

Hvorfor kan du ikke udskriv? Kommer der en meddelelse? Kan du ikke finde en "knap" at trykke på? Prøv lige at uddyb lidt.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 06-12-12 16:17

Jo, jo - der kommer det sædvanlige skema, men når jeg så trykker på "udskriv", sker der ikke noget. Nu har jeg installeret Foxit efter et råd her, og så udskriver den helt normalt. Til gengæld er skriften bl.a. her på Kandu blevet så lille, at den næsten er ulæselig!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 06-12-12 16:32

Hej js2706
Og som du selv siger kan det godt blive engang volapyk engang imellem. Det nemmest er nok at fjerne Adobe Reader/acrobat i "kontrolpanel/Fjern et program" og installere programmet på ny. Herefter skulle der gerne være mulighed for at printet dine PDF-filer ud. Øverst i Adobe Reader skulle der meget gerne være et printer-ikon, når du åbner din PDF-fil. Tryk på ikonet og vælg Udskriv.

Du kan hente Adobe Reader her, men husk af fjerne fluebenet til McAfee Security Scan Plus. Ellers installeres dette program også..... og så får du nok et problem mere...
http://get.adobe.com/dk/reader/

McBobo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-12 16:49

Citat
Til gengæld er skriften bl.a. her på Kandu blevet så lille, at den næsten er ulæselig!

Prøv at taste CTRL+0, så skulle siden vises normalt igen!

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 06-12-12 18:15

Ja, dette kan godt være lidt af en jungle. Når man installerer noget, følger der tit noget andet med, som man ikke har bedt om. Cool business! Tak til Klaudi for tippet om teksten - det virkede. Man lærer lidt hele tiden. Og tak til bentjuul for det med Foxit. Det virker tilsyneladende godt nok - og ellers må jeg på den en gang til. Og så håber jeg da, at det ikke bliver nødvendigt at udskifte computer igen foreløbig! Det er et helvedes besvær at skulle starte forfra!

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 06-12-12 18:16

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-12 18:24

Velbekomme, jeg bruger os Foxit Reader, den nægter bare at åbne forskudsopgørelsen på Skat.dk ellers kører den bare!