/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kaospilot/kamikaze
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 697 gange
10 point
Dato : 05-12-12 14:00

Kaospilot....
En del japanske piloter begik selvmord ved at flyve sin jager ind i fjendens krigsskibe, de hed Kamikaze piloter.

Hvis man bevilger andres penge til kammerateri og overforbrug, for at begunstige nogle sære mennesker der "læser" til badutspringere, så er man radikal kaospilot.
Hvis man fx nægter i mangfoldighedens navn, at bevilge et beskedent beløb til et stykke af danmarkshistoriens klenodie - Fregattens Jylland, så er man radikal kaospilot.

Uffe - nej, ikke surmule-Uffe fra Venstre, men homo-Uffe fra De Radigale, han er i besiddelse af den uddannelse som hedder, Kaospilot......KAOSPILOT...? Hvem helvede har fundet på, at give en uddannelse et så åndsvagt navn...?.....Kaospilot !!! - Kamikaze pilot var mere et passende navn.

Almindeligt cirkus - altså den form for cirkus, som i generationer har været kendt som sjov og underholdende - af især børn og barnlige sjæle - altså, god dansk kultur. Denne ægte kulturform, har ikke fået en eneste krone i støtte. Cirkus er sikkert ikke afvigende nok.

Pride parade i københavn - bøsseparaden, hvor mange af andres penge blev der bevilget til den?

Tommy

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-12 14:58

Kaptajn - med dit kendskab til jagt ved du vel at Sjælænderne må skydes hele året.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 10 point
Dato : 05-12-12 15:10

Som det ses kan "Revl og Krat",bruges i denne regering.De har ikke just været kræsen,med at vælge ministrer.
I disse arbejdsløses tider,skulle man tro,der kunne findes een,med lidt større åndsevner.

Men en trøst er det da,at han næppe avler efterkommere.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 05-12-12 15:38

Ja hvor hulen har de hentet det navn på foretagenet, det er mig u-begribeligt.

Med hensyn til resten, ja så må vi jo kunne glæde os over manglende efterkommere,
ikke for at være fordømmende, for vi må her i landet heldigvis leve vores liv som vi
har lyst til indenfor lovens rammer, og dette er en gave som vi skal sætte pris på.

Men - men derfra og så til at dumme sig så meget helt offentligt, det er bare for meget,
men vi skal se det positive i sagen.

Det er gjort så grundigt så der ikke er så meget at tage fejl af, (altså dummet sig)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-12 16:00

Helt enig Klatterup. Mit indlæg indeholdt måske også en smule sarkasme.

Og heldigvis,har vi trods alt et system her i landet,hvor "de slemme drenge",næsten altid bliver knaldet før eller siden.Korruption (eller lignende) er svær at skjule her i DK.

Med hensyn til hans dikke-dik,er jeg da også glad for,at vi ikke har Saudiarabiske eller Iranske tilstande....der bliver de afkortet i skulderhøjde.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-12 16:02

Så er han forhenværende. Nok Margrethes "gode" råd.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 05-12-12 16:16

Så kan hun da engang imellem foretage sig noget fornuftigt, men det er nok for egen vindings skyld. ?

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 05-12-12 16:19

Jeg forstod godt dine undertoner, og ja det er rigtigt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-12-12 16:58

Kamikazepiloten Uffe, siger;
Citat
"Jeg har her til eftermiddag truffet en meget svær, men rigtig beslutning, og har meddelt statsministeren, at jeg ønsker at trække mig som kulturminister."

Han skriver videre:

"Når beslutningen var svær, er det fordi, at jeg elsker mit job, mine kollegaer i ministeriet og mit ministerområde. Når det er rigtigt, er det fordi, at jeg ikke kan have, at den aktuelle sag om min prioriteringer i forhold til AFUK skal skygge for det vigtige regeringsprojekt, partierne er i gang med at realisere sammen."

Citat
Kaptajn - med dit kendskab til jagt ved du vel at Sjælænderne må skydes hele året.
Ja og Lollændere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-12 18:59

Var lige en tur på http://www.afuk.dk/
AFUK –Akademiet For Utæmmet Kreativitet

Synes egentlig denne vending,virker lidt akavet:

Citat
-Utæmmet, fordi vilde dyr finder sin egen føde,- i modsætning til de tæmmede, der venter på at føden bliver serveret.

De må jo så tilhøre "de tæmmede",da jeg har indtryk af,at de får "føden" serveret fra Statskassen.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 05-12-12 19:03

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-12-12 20:11

Kaospilot, jeg gumlede ikke en, men hele to gange over hvad denne uddannelse dækkede over.
Jeg googlede - og ved I hvad jeg fik oplyst? Jo såmænd dette her: " KaosPiloterne er en international lederuddannelse med fokus på projektledelse, procesledelse og forretningsudvikling. Uddannelsen er beliggende i Århus, Danmark, og tager 3 år.

KaosPiloternes pædagogik kan sammenfattes i sætningen; "Action, Reflection, Learning", og alle undervisningsforløb og teorier underbygges og afprøves i opgaver stillet af eksterne kunder."

Hmmmmmm....Ovenstående - og så Uffe Elbæk..? Atter må jeg udbryde et, Hmmmmmmmm.

Ordet "action" Har Uffe nok fortolket forkert. Det er ikke ballerne der skal i action.

Ordet "reflection" som kan betyde flere forskellige ting, men som jeg opfatter det, må det være et nøglebegreb i forhold til forandring og læring. Refleksion kan være en meningsfuld del af en forandringsproces og nogle gange kan det være en hjælp og en nødvendighed at reflektere sammen med andre.
Atter må jeg udbryde et, Hmmmmmmmmmmmmmmm, Åh ja såmænd da, manden gik fra et ægteskab med tre børn og over til hans nuværende mand, som Uffe - hvad skal jeg sige???? Jo, som Uffe til gengæld forgylder i hoved og røv. Misforstå nu ikke vendingen, jeg kan godt se den er lidt...æh hæm lidt malplaceret, men sådan siger man nu engang.

Ordet "Learning"
Atter må jeg udbryde et, Hmmmmmm, mon Uffe har lært noget som helst - og dog..!
Uffe kom, politisk set, fra den aller yderste venstrefløj, skiftede lynhurtigt underbukser og meldte sig ind hos De Radikale - og blev minister - endda sålænge, at han kan få ministerpension. Såeee, jo på den måde, kan man godt sige at han er lærenem - altså der, hvor det hele går ud på, først mig selv - og så mig selv igen, så lidt til ægtefællen - og lidt til mig selv - og nu skal vennerne ha', det manglede da bare - og så lidt til mig selv igen. Samme procedure indtil man bliver fyret - enten af partilederen - eller af vælgerne, men det skal man ikke fortvivle over, der er da altid en pensionsgivende retrætepost i EU - MED pension - foruden ministerpensionen + div. gnaveben ikke at forglemme.

Kaospilot.... Alene ordet....
Nu skal I høre det sjove. Uffe - stadig er det ikke den surmulende Uffe fra partiet Venstre jeg snakker om, men om Homo-Uffe - ham den fhv. Kulturmedister.
Engang sidst i 80. et eller andet sted i Malmø, var der nemlig en tilsvarende uddannelse under opsejling, og den kække Uffe tænkte ved sig selv; Den uddannelse hiver jeg til Danmark og udnævner mig selv som rektor for - det var i 1991 - og behøver jeg at nævne, hvem der var i regering i 1991..? Nej vel ! Og Abra kadrabra, hvad har papa i sin hat - en stur stur uddannelse. Og er i rigtig søde, så lover jeg Jer, at engang kommer der også en stur stur gøglerskole med badutspring og jeg skal komme efter dig med hop og spring. Og det bedste - vi lader de andre betale.

Personer som Uffe, gør ikke politikerleden mindre.

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-12 10:56

For filan da, Danmark har fået ny Kulturmedister !
Fra gøglerprins til grædekone. Jo jo, kulturen favner bredt her i dannevang. Den ene dansk kultur hader afløser den anden.

Hvem husker ikke da danskerne stemte nej til Euroen i 2000 - og fjernsynskameraerne fangede i et langt glimt den stortudende Marianne Jelved. Efterfølgende holdt en stortudende Marianne tale for EU-parlamentet med ordene; "Vræææææl... de dum....umme danskere..... huhuhuhu.... snøft... snøft har stemt.....snøft snøft.....NEEEJ....vræææææl... bu..bu.....bu til øv..øv..øv...øvroen.

Og til dem der har glemt det. Op til valgkampen foreslog omtalte grædekone med sit sædvanlige kulturelitefølge på slæb, at noget af valgkampen skulle foregå på arabisk - fik I den..? På arabisk..!

Marianne Jelved gør ikke politikerleden mindre - tværtom.

Som et lille PS. Anders Samuelsen fra partiet LA, udtalte for år tilbage, at han altid havde set op til - og beundrede Marianne.
Nu glæder jeg mig til at se, hvorledes Samuel, kuglestøderen og lille Emil vil tackle tudeprinsessen fremadrettet. Så jo, på den måde bliver politik også lidt spændende.

Mvh.
Den fhv. malersvend.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-12 12:07

Spørgsmålet fuldstændig uvedkommende,men en barsk konstatering:

Har lige knoklet mig igennem en ½ meter sne i indkørslen.(Why is it always me).

Skulle jo gerne ha`Opelen ud,hvor den hører til.Nemlig på de Danske landeveje.

Mvh.
Den fhv. murersvend.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-12 13:11

Hej Mosebaek. Du må ha' fat i en skovl - nej ikke den afgående kulturminister, men en god gammeldags sneskovl a la den nye kulturminister.

Jow, sneen ligger der, og man kommer langsomt i julestemning.

Undskyld, hvis jeg har fornærmet nogen ved at skrive "julestemning"

Mvh.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-12 19:56

Nu vi er ved kulturen...
http://lokalavisen.dk/mand-skaaret-i-ansigtet-/Sjaelland-Politi/20121205/artikler/712059829/1265?utm_source=newsletter&utm_medium=Lokalavisen.dk+112&utm_campaign=23-%E5rig+kvinde+gennemt%E6vet+med+stileth%E6le+af+tre+kvinder+-+Mand+sk%E5ret+i+ansigtet+-+Dumpet+elev+d%F8mt+for+d%F8dstrusler+mod+hel+skole

Hmmmm.....lyder lidt underligt. 3 - 5 arabisk udseende mænd overfalder en dansker og ridser lidt i ham !!??
Mon dog ikke, det er et enkelt stående tilfælde..? Står der noget om, at manden muligvis var provokerende - nej det gør der ikke. Såååeeee, mon ikke danskeren har haft en lidt provokerende måde at gå på..? Det ligner ellers ikke vores gæster at opfører sig sådan.

Mvh.

Ironi er muligvis anvendt i indlægget.

Vi ser danskernes provokationer igen og igen. Forleden dag var der fx en 14 årig knægt der skulle ud og spille forbold, og kunne derved ikke rigtig nære sig - han skulle absolut provokere 10 indvandrerdrenge. Enden på det hele blev da også, at de sagesløse indvandrerdrenge måtte gå lidt hårdt til den danske dreng, for at få stoppet hans provokerende adfærd.

http://lokalavisen.dk/uskyldig-14-aarig-paa-vej-til-fodbold-jagtet-og-gennembanket-af-10-indvandrer-boeller-/Sjaelland-Politi/20121204/artikler/121209769/1265?ref=eblister112

Ovennævnte eksempler er heldigvis under den kategori "enkelt tilfælde" hvor indvandrere er indblandet i vold.
Danskernes stærkt provokerende opførsel må snart stoppes.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-12-12 12:56

Tak for svaret Mosebaek. Brug nu "påingene" kulturelt.

Storm P: "Kultur, er det ikke noget man pudser møbler i"

Mvh.

Tommy.
Fhv. Malersvend - nu kommunal gadefejer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-12-12 10:19

Selv tak,Kaptajn-Tommy.
Citat
Tak for svaret Mosebaek. Brug nu "påingene" kulturelt.

Ja,så fik vi mumien,med håndtasken....men det kan vel ikke blive værre.
Ja go`e gamle Storm.....ham vil jeg kalde en kultur-personlighed,af højeste rang.

Citat
nu kommunal gadefejer

Jeg har rigeligt at gøre,med at feje for egen dør.

Vh. M.