/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny windows 8
Fra : kj
Vist : 795 gange
300 point
Dato : 05-12-12 09:21

Ny PC med win 8 medion fra Aldi.
Jeg bruger et system fra Belkin, som gør at jeg kan køre med 2 PC'er på samme mus og tastatur samt skærm. Systemet til mus og tastatur er med PS 2 stik. I den nye PC med win 8 er der også 2 PS 2 stik, men de er åbenbart ikke aktive, idet systemet ikke virker, PC'en vil kun acceptere mus/tastatur med USB.
Hvad skal jeg gører for at ændre det ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-12 09:36

Højreklik nede i venstre hjørne og vælg kontrolpanel.
Klik på hardware og lyd
Øverst kan du klikke på mus
vælgfanen hardware
nu kan du måske aktivere ps2 musen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-12-12 09:38

tjek i bios om ps/2 står til off og ret det evt. til on.

alternativt kan man få en usb/ps/2 adapter som denne

http://www.dataworld.dk/product_card.php?prod_nr=USBA2PS2

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-12-12 13:35

Eyvind, kan ikke umiddeltbart fin stedet, men prøver igen sent i eftermiddag.
Til dk, jeg kan ikke i BIOS nogen steder finde noget om PS, har været alle punkterne igennem

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-12-12 13:37

Det er forøvrigt 1. gang jeg har set win 8, vi har tidligere kørt med win 2000 proff. og XP proff.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-12 14:54

Du skal helt ned i venstre hjørne, så det firkantede "start vindue viser sig"
Højreklik nede i venstre hjørne og vælg kontrolpanel.
Klik på hardware og lyd
Øverst kan du klikke på mus
vælgfanen hardware
nu kan du måske aktivere ps2 musen

Men for bedre at kunne finde rundt i win 8, kan du lave en mappe som bliver til "Godmode"

1. Opret en ny mappe ( på skrivebord eller c: \)

2. højreklik på mappen > omdøb og kopier den følgende tekst:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Nu laver den et flot lille ikon og når du klikker på den kan du finde rundt i win 8

Når du er ved start ikonerne så klik på blomsten = skrivebord

Et program kan lukkes med CTRL+F4

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-12-12 17:11

hvad er det for en aldi pc ?? medion ?? model ??

underligt der er ps/2 stik på pc'en for det har ikke været alm. længe

er du siker på det ikke er noget helt andet f.eks s-vga ?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-12-12 10:22

MEDION Akoya P5220 D multimedie PC, tilbud i sidste uge i ALDI

Ja, jeg er sikker på at det er PS 2 stik, det står oven i købet i udstyrslisten

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-12-12 10:51

kan du komme i bios når du bruger belkin adapteren ??
hvis du kan så er det windows der ikke vil

hmm, har du prøvet at tilslutte udenom din belkin - direkte tillutning ?

kan du se på belkin den skifter over ??

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-12-12 11:47

Det eneste jeg kan gøre med Belkin er at skifte skærmbillede, jeg kan kun køre mus og tastatur på USB, men så skal sidde med 2 mus og 2 tastaturer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-12 13:03

Måske mangler du en mus og tastatur driver, prøv Enhedshåndtering og se efter gule spørgsmålstegn

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-12-12 14:37

Ja jeg kan sagtens komme i BIOS
Ingen gule spørgsmål.
Og til EYVIND, det var en fin anvisning på at komme rundt i Windows 8.
Men ændre mus og tastatur efter din beskrivelse i kontrolpanel gik ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-12 14:47

Så tror jeg også at du mangler en driver - eller den er slået fra i bios.

Jeg har ikke noget PS2 stik på denne computer med win 8.

Kan du bruge PS2 mus direkte i din computer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-12-12 16:53

såfremt du kan komme i bios og navigere rundt når mus/keyboard er tilsluttet din belkin

kunne lyde som om microsoft har ladet port driver til ps/2 mus/keyboard dø (rest in peace) i win 8

så er eneste løsning med en adapter som jeg har linktet tidligere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-12-12 12:38

Citat
microsoft har ladet port driver til ps/2 mus/keyboard dø (rest in peace) i win 8
nej det har de ikke, den computer jeg sidder ved nu er tastatur og mus forbundet i PS2 portene, jeg bruger lige som spørgeren at dele skærm, mus og tastatur mellem 2 computere, der er ingen problemer med det
Citat
Ja jeg kan sagtens komme i BIOS
Ingen gule spørgsmål.
nej selvfølgelig ikke, det er i Enhedshåndtering de gule spørgsmåls tegn måske (sandsynligvis) er.
Du har ikke svaret på om du kan bruge mus og tastatur hvis de er sat direkte i PS2 portene?

Annuller spørgsmålet
Fra : kj

Dato : 10-12-12 14:29

Jag har modtage rigtig mange gode råd vedr. dette spørgsmål. Jeg har siddet med PC'en hele formidagen , men pludselig her efter frokost virkede PS 2 portene (pudsigt nok efter en tur i ALDI)

Jeg fatter ikke en brik, jeg har kæmpet hele sidste uge, og så i dag ???????