/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
onenote
Fra : js2706
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 04-12-12 13:16

I forbindelse med installation af Microfofts Officepakke er jeg denne gang blevet påtvunget noget, der hedder Onenote - et irriterende program, som bl.a. besværliggør/umuliggør udskrivning. Mit spørgsmål: hvordan slipper jeg af med denne Karl Smart-opfindelse. Jeg kan ikke bruge det til noget som helst. Man kan åbenbart ikke slette det via kontrolpanelet, for det står der ikke. Tilsyneladende er det en integreret del af officepakken. Det hele skal være så smart - men hvad fanden skal menigmand med det skrammel? Er der nogen her, som kan give mig et godt råd - hvordan sletter man Onenote uden at det går ud over resten af officepakken?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-12-12 13:26

hej js2706 : Hvilken Windows bruger du !
hilsen Xou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-12-12 13:26

Du kan fravælge et under indstallation, mener jeg.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-12-12 13:30

Lad mig selv svare : under Windows 8 højre klikker du på 1note på startskærmen og vælger fjern
ellers vil jeg tro du kan gå til kontrol panel tilføj/fjern programmer og vælge fjern programmer,men STOP her du SKAL være i stand til at redigere eller repereer når du trykker på fjern.
hilsen Xou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-12 13:36

How to uninstall OneNote

From Start --> Control Panel --> Programs and Features, find your version of Office in the list of programs. Click the "Change" link at the top of the list. Wait for Office to do the set up. On the list of options, select "Add or Remove Features". Click Continue. Select OneNote from the list. RIght click it and select "Not Availalbe", then click continue again. Your computer will buzz for a while.... When done, OneNote should be removed from your computer.

http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2007-onenote/how-to-uninstall-onenote/b3f6b3c9-d1a2-4c08-93dd-8e6df09c6ab5

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 04-12-12 13:40

Jeg har Windows 7, og OneNote er kommet ind lige nu, hvor jeg har installeret den lille Office-pakke, som jeg haft før på min forrige computer (uden OneNote). Så det må være noget af nyere dato. Jeg er møgirriteret, fordi min printer pludselig ikke vil starte. Den har ellers virket fint hele tiden. I stedet kommer der, når trykker på "udskriv", et skema med en masse volapyk, som jeg ikke kan komme videre med. Man vil så gerne have, at vi alle skal komme på "computervognen", og samtidig opfinder man en masse møg, som skal være så smart, men som samtidig gør det ret besværligt for mange at følge med. Og som sagt - helt overflødige ting. Jeg vil gerne af med OneNote og så bare beholde resten (Word & Excel).

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-12-12 13:45

jo men jeg vil tro du bare skal gøre som jeg skriv til dig om

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 04-12-12 13:45

Frit oversat fra link ovenover:

Fra Start > Kontrolpanel > Programmer og Features, find din version af Office i listen med programmer.
Klik på "Skift" link i toppen af liste.
Vent på at Office forbereder setup.
På listen af muligheder, vælg "Tilføj eller Fjern Features".
Klik Forsæt.
Vælg OneNote på listen.
Højreklik og vælg "Ikke tilgængelig", klik så på Fortsæt igen.
Din computer vil arbejde lidt.... Når den er færdig skulle OneNote være fjernet fra din computer.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 04-12-12 14:13

Tak til Klaudi - det var det, der skulle til. Nu er "alt som før".

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 04-12-12 14:14

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-12 14:31

velbekomme