/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fiat Brava køler udluftning
Fra : siroxx
Vist : 633 gange
20 point
Dato : 04-12-12 12:44

Hej folkens Er der nogen som kan hjælpe mig lidt her, da jeg er ved at gå amok.. Har skiftet kølervand på min mors fiat brava 1.2, og prøvet at udlufte den, men temperaturmåleren er stadig helt oppe i maks feltet og der er ingen varme inde i kabinen.. Hvad gør jeg forkert????

M.V.H

Jesper K

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-12-12 13:08

kører vandpumpen overhovedet rundt?

Kommentar
Fra : siroxx

Dato : 04-12-12 13:11

Ja det gør den og thermostaten åbner også fint Jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre, har prøvet og udlufte på slangen ind til kabinen, men der kommer intet vand

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 04-12-12 13:14

Prøv at lade dækslet til ekspansionsbeholderen være afmonteret medens moteren er driftsvarm.

Så skulle du kunne se bobler af og til i beholderen og når der ikke kommer flere kan du sætte dækslet på igen.

Kommentar
Fra : siroxx

Dato : 04-12-12 13:23

Har prøvet det, havde endda slukket bilen, pumpet den nederste slange til den var fyldt med vand og startede så bilen, det gik da også helt fint og der kom en masse bobler op og skulle efterfylde en del gange, men temperaturen er helt oppe i det røde felt og motoren er møg varm + intet varm luft i kabinen.. er der andre udluftnings skruer end den på slangen ind til kabinen??

Kommentar
Fra : siroxx

Dato : 04-12-12 14:00

Tak for svarene gutter, har fundet ud af det. Forenden skulle løftes op da ekspansionsbeholderen sidder lavere end slangen til varmeapperatet