/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Backup
Fra : Nul7
Vist : 509 gange
50 point
Dato : 04-12-12 11:05

Hej!
Jeg synes det nogen gange er besværligt at have med backup at gøre, - bruger man f.eks. NERO, og skal have sin backup genindlæst, er det et nødvendigt at der er et lignende program på den Pc. man skal genindlæse til.
Mit spørgsmål er derfor:
Hvad forskel er der på at synkronisere og backup udover at backup ikke fylder så meget?

Jer er glad for "Allway sync."

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-12-12 11:26

Når du synkroniserer, er begge mapper ens så hvis sletter du den ene mappe så burde det også slettes i den anden, når du tager backup, laver du en ny mappe med de filer du valgt.
Jeg foretrækker dette program, da det har on the fly backup, ikke noget med at man selv skal
klikke sig frem til noget, det klarer det af sig selv.
http://www.goodsync.com/da/

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-12 14:44

Og jeg går ind i stifinder, markerer det der skal kopieres over på min eksterne harddisk og siger kopi. Og så går jeg ind og ser TV. Men mellenrin kontrollerer jeg og beder om flere kopier.

Ja det tager lidt tid, men det er lige så nemt at kopiere det ind igen.

Og jeg en pensionist, så jeg har tid.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 04-12-12 16:14

Når jeg sync. Har jeg nogle hovedmapper, og i sync. vælger jeg hvad vej syncroniceringen skal gå.
Din idé med den mappe der er slettet har jeg aldrig prøvet, hvis sync. går begge veje synes jeg at de må dele pænt om indholdet.

Jeg vil prøve at kigge på "Goodsync"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-12-12 20:13

Citat
Din idé med den mappe der er slettet har jeg aldrig prøvet, hvis sync. går begge veje synes jeg at de må dele pænt om indholdet.

JA: hvis du har sat programmet til at backup´pe begge veje, men kender ikke lige dit program,
da jeg selv bruger Goodsync som klarer det hele for mig, den kan dog være lidt irriterende med sync begge veje (men det er et enkelt flueben) der bare lige skal fjernes (og ellers ikke røre ved andet), men mener det står tydeligt beskrevet på deres side, ellers kan du risikere at slette noget der ikke skal slettes.
Men prøv dig frem med en prøvemappe.
Eller spørg igen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-12-12 00:49

Jeg foretrækker backupprogrammet som hører til windows.
Der er aldrig besvær med at man mangler program til at gendanne med.

husk også at lave backup af systemet . det er registeringsbasen mv.
Lav også bootcd for geninstallation. Så kan du få hele sytemet med alle data op at køre igen, selv om din harddisk totalt fejler og må udskiftes.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 07-12-12 11:23

Tak for svaret granner01.