/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java pop-up sikkerhedsmeddelelse ??????
Fra : McBobo
Vist : 1655 gange
300 point
Dato : 03-12-12 20:27

Hej Kandu
Java pop-up sikkerhedsmeddelelse ??????

Jeg har opdateret Java for nylige og nu popper den samme sikkerhedsmeddelelse op i tide og utide.

Sikkerhedsmeddelelse......
Der er ingen tilgængelige tilbagekaldsoplysninger til sikkerhedscertifikatet for dette websted. Vil du forsætte? Ja - Nej - Vis certifikat

Jeg syntes jeg har prøvet forskellige løsninger med at installere certifikatet og ikke kun bare sige Ja for at forsætte. Er der nogle generelle løsninger eller forslag til hvordan man fjerne denne pop-up sikkerhedsmeddelelse. Og hvad skal man kort fortalt.... enlige bruge disse certifikatet til.
Umiddelbart kan jeg se at jeg har 2 certifikater installeret "Danske bank og Danske spil"
Er der en grund til at Java programmet bliver ved med at poppe op med denne sikkerhedsmeddelelse, selv om jeg har installeret det. Det er pisse irriterende fordi meddelelsen lukker dv. programmer ned middeltidligt, bare for at fortælle/vise denne meddelelse.

Så er der nogle her på Kandu der har haft samme problemer som mig, eller er der andre som kan give mig en løsning på problemet, så jeg slipper for denne/disse certifikat sikkerhedsmeddelelse. Tak

McBobo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-12 21:09

Er det i IE du får den PopUp så prøv at gå til
Funktioner(Tandhjul) > Internetindstillinger, fanen Avanceret,
rul ned til punktet Sikkerhed, er der markeret ved Kontroller, om servercertifikater er tilbagekaldt,
så fjern markering og klik Anvend > OK

Gav det nogen ændring!?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-12-12 22:39

Ja det er et godt spørgsmål, for jeg har både IE og Firefox installeret.
Og jeg bruger primært Firefox som standart browser. Og hvad angår servercertifikater kommer Java meddelelsen ude man har åbnet IE og firefox. Det sker lige pluslige. Hvis jeg spiller et spil eller redigere billeder m.m, popper meddelelse frem og lukker middeltidligt spillet eller photoshop ned..

Men nu har jeg fjernet markering i IE, men ved ikke hvordan man gør i Firefox. Er det måske at sætte indstillingerne til "Vælg et automatisk" i Avanceret/kryptering og ikke til "Spørg mig hver gang"

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-12-12 22:50

Nu prøver jeg at sætte indstillingerne til "Vælg et automatisk" i Firefox. Så må jeg se om det hjælper.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-12 22:55

Prøv at kontrollere at dit ur i computeren går korrekt og at der er den rigtige tidszone (UHT+1)
Se også :
Certifikater: ofte stillede spørgsmål
Om certifikatfejl

http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_xp-security/utidig-sikkerhedsmeddelelse/bc46bc19-fba3-4421-9a67-9b5b440fba56?msgId=843c6202-9ec6-49c6-a5b9-231bce1550fc

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-12-12 23:24

Ur og tidszone står korrekt, og kan ikke lige se hvorfor det har noget at sige omkring pop-up meddelelsen. Men nu ser jeg lige om jeg har fået løst problemet, efter jeg har sat indstillingerne til
"Vælg et automatisk" i Firefox og fjernet markering i IE.

Der har ikke været nogen pop-up meddelelsen endnu, så lad os se tiden an... Måske har det hjulpen.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-12-12 15:15

Det ser ud til jeg har fået løst problemet selv middeltidligt, ved at slå Java automatiske opdatering fra. Alt andet har slået fejl.... Servercertifikatet vil ikke installeres og bliver ved med at poppe op med jævne mellemrum... Så hvis andre her på Kandu har samme problem som mig. Slå Java automatiske opdatering fra. i Start/Kontrolpanel/i søgefelt indtast Java

Takker for hjælpen Klaudi

McBobo

servercertifikater
Udsteder:
CN = USERTrust Legacy Secure Server CA
Emne:
CN = javadl-esd-secure.oracle.com

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 09-12-12 15:46

sæl'tark

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 05-01-13 10:22

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-13 11:22

velbekomme