/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Google svarer ikke
Fra : ebg_888
Vist : 3283 gange
500 point
Dato : 03-12-12 13:10

Når jeg surfer på nettet, får jeg konstant den besked, at "google.dk svarer ikke".

Sådan har det været gennem længere tid.

Det varer så nogle øjeblikke, før jeg kan fortsætte - meget generende.

Betyder det, at jeg hele tiden er smidt af nettet? - det mener Stofa ikke! - de siger, at der intet er galt med min internetforbindelse.

Hvad kan der så være galt?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-12-12 14:36

STOFA er problemet!

Hvad med omgående at skifte selskab?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-12-12 14:41

det er rigtigt hvad marken84 skriver se selv her:
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=578700&fid=16
hilsen Xou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-12-12 15:30

Enig, stofa stinker.

Men det løser jo ikke dit problem, at vi er enige om det. Er det en stationær eller bærbar computer. Oplever du problemet på andres netværk?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 03-12-12 16:20

- weebnoob - det er en bærbar computer, og den benyttes aldrig trådløst.

Jeg har ikke prøvet den på andres netværk.

Stofa sagde for nogle uger siden, at jeg skulle være konstant på internettet, i.s.f for som tidligere, hvor jeg først loggede på nettet, når jeg tændte for computeren (det skulle ikke koste ekstra).

Men problemet er det samme, der går højst et par minutter mellem at "google.dk ikke svarer", så faktisk er det så besværligt at bruge computeren, at jeg ikke altid orker.

Men så af og til (sjældemt!) så fungerer computeren ok som tidligere, og derfor mener jeg ikke, at det kan være computeren, der er noget galt med, men at det må være min internetforbindelse?

Min anden mulighed for internetforbindelse er SEAS - WAUU(?) - og det er vel ikke meget bedre?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-12-12 16:31

WAOO er absolut topklasse kan jeg fortælle dig...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-12-12 16:34

Citat
STOFA er problemet!

Der er sgu ikke noget galt med Stofa

At finde en artikel der omhandler en utilfreds bruger, er noget du kan finde på ALLE selskaber....

Vi har nu haft Stofa i en lille "menneskealder", og jeg erindrer kun TO gange der har været et problem...

De lå begge i forbindelse med omlægningen til mpeg4 på TV (sikkert en teknikker der har forbundet noget forkert). Afbrydelserne var kun af måske ½ times varighed

DIN fejl "lugter" mere af "system-/programfejl"......

Så...

Rens maskinen for efterladenskaber....
Prøv en anden browser....

Så kører det sikkert igen..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-12-12 17:07

Prøv at lav din startside om til f.eks yahoo, hvis problemet stadig er der, er det helt sikkert en fejl på din pc - gar du prøvet at nulstille dit modem, der plejer at være et lille hul på det, stik en genstand ind og genstart din netforbindelse.
Citat
STOFA er problemet!
Hvad med omgående at skifte selskab?

Hvad har Stofa med Google at gøre, hvis spørger er konstant på nettet, kan det kun være hans pc der fejler, ikke nettet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-12-12 17:47

Kode
"google.dk svarer ikke"

Det kunne jo være, at der er en fejl på de sider, du ebg_888 søger på.

Hvis det er sådan, så svarer google ikke.

Har du et eksempel?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 21-01-13 19:42

Citat
gar du prøvet at nulstille dit modem, der plejer at være et lille hul på det, stik en genstand ind og genstart din netforbindelse.

Ja, jeg har prøvet at nulstille, det hjalp ikke.

Citat
DIN fejl "lugter" mere af "system-/programfejl"......

Så...

Rens maskinen for efterladenskaber....
Prøv en anden browser....

Så kører det sikkert igen..

Jeg har også kørt Cleaner - hjælper heller ikke.

Skulle det virkelig hjælpe at skifte fra Internet Explorer til fx Google Chrome?

Hvordan renser jeg ellers maskinen bedst? - den er stadig lige langsom.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 20:08

Google svarer ikke... er en forvrøvlet fejlmeddelelse. Google har i tusindevis af servere fordelt over hele verdenen. Hvis Google ikke svarede..? Så ville intet virke. Du må være mere specifik: HVAD virker ikke?
<\MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 20:26

Har du problemer med Google's specifikke services?

Så kontankter du dem hér: http://www.google.com/intl/da/contact/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-13 20:29

Ps. Svarer... http://www.google.dk/ ....ikke? Hvis du klikker på linket?
Tjaeh... så er det nok ikke Google der er noget i vejen med
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 21-01-13 21:16

Citat
Du må være mere specifik: HVAD virker ikke?

Når jeg googler tager det hundrede år, og der kommer en besked, der siger: "google svarer ikke" eller "internet explorer svarer ikke".

Det er næsten umuligt at søge efter noget på internettet p.g.a. den tid det tager.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-01-13 21:36

Du må jo have en engels tålmodighed siden du stadig har den udbyder...

God fornøjelse fortsat...!

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 21-01-13 21:50

Citat
Du må jo have en engels tålmodighed siden du stadig har den udbyder...

Desværre, bare jeg havde!

Men når nu flere påstår, at det må være min pc, og ikke Stofa, der har skylden, så ville det jo være dumt, ikke først at undersøge, om skylden er maskinens?

Havde nu håbet, at det ville gå over af sig selv, hvis bare den fik lov at tænke lidt over det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-13 21:54

Jeg har os problemer med diverse sider, fandt ud af at min HOST fil er blevet ændret så jeg ikke kan komme diverse sider, så tjek din HOSTS fil

Find den på denne sti
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\HOSTS

Højreklik på den og åbn med Notesblok

Den skal se ca så'n ud

127.0.0.1 localhost
#   Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
#   Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
#   Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
#   angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
#   kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
#   IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
#   Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
#   følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
#   Eksempel:
#
#   102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver
#   38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært
#127.0.0.1 zenpoint.org
127.0.0.1 localhost

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 21-01-13 21:55

Det er ikke Internet Explorer ..eller Google der ikke svarer. Det er din forbindelse eller dit operativsystem, som initiere en sådan "Time Out" meddelelse, selvom der 'skrives' noget andet...

Fejlen ligger i; at dit system 'trasher' = bruger mere tid på administration end at udføre de opgaver du har pålagt det.

Årsagerne kan være utallige !!

Råd?

RYD OP PÅ DIN PC !!!

Prøv et program fra dette udskældte firma:

http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-13 21:59

Her et "skærmskud" af ændret HOSTS fil!
http://peecee.dk/upload/view/398873/full

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 21-01-13 22:52

Citat
Prøv et program fra dette udskældte firma:

http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Det er så hermed gjort, altså den gratis version, og jeg synes faktisk, at maskinen er lidt mindre langsom, uden at der ligefrem er sket mirakler.

Foreløbig mange tak for gode alle råd, jeg tror, vi sover på det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-13 16:55

ebg_888 -> Gammelt mundheld: Lidt har også ret.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-02-13 14:15

Hvad er status på spørgsmålet?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 25-02-13 18:27

Citat
Hvad er status på spørgsmålet?

Jeg har desværre ikke fået løst problemet, men prøver mere eller mindre at leve med det.

Har prøvet at rense ud.

Men jeg må vist hellere se at få lukket spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 25-02-13 18:29

Tak for svaret molokyle.