/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Advarsel?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 626 gange
300 point
Dato : 03-12-12 07:24

Er det rigtigt, man som jæger skal passe på strømbærende anlæg, hvis der bæres metalproteser? Et tænkt eksempel, hvis jægersmanden falder og får tandsættet i fårehegnet, hvad vil der så ske? eller er det kun på film? http://www.youtube.com/watch?v=CogCFACcNPc

SHV skal ud og bygge en snemand

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 300 point
Dato : 03-12-12 11:02

Der er squda perspektiver i det her. Ude på landet har nogen det med at sætte strøm til deres biler - for at undgå ulovlig indtrængen. Med alle de bidskader som bilejere på Løsningkanten har oplevet på det sidste, ser alt ud til at tage en overrskende drejning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-12-12 11:04

Det er helt rigtigt, men det er ikke den største farer.
Uniscarp, har forment Balledrengen adgang til deres skrotpladser, hvor han roder rundt efter gratis brugbarer ting til jagtvognen, bilen, fælder etc..

De stakkels kranfører har på nært hold, oplevet hvordan Balledrengen med et højt " klonk" er trukket op i deres elektromagnet med fjæset først, når de svang rundt med den, og hvor han har puttet sig, under en kølerhjelm fra en gammel MAN lastbil, for at undgå at blive opdaget.

De mener at deres arbejdsmiljø er blevet væsentlig bedre, efter han er bortvist. Dog kommer de kommer til at mangle deres indbyrdes konkurrence, om hvilken kranfører, der kunne smide længst med ham, et eller andet med at sætte kranen til at rotere, og så slukkede for strømmen, gerne udover havnen, og se hvem der kunne slå flest "smut" med Balledrengen.
Der har du været et par kedelige episoder, hvor han har sænket op til flere optimistjoller, under sit stunt, heldigvis bar børnene redningsveste.
En kæk kranfører fik ide´en fra en James Bond film, hvor Balledrengen helt sikkert var stand-in efter hans mening, et førende MULTI-X´r er af samme mening, så den sidder lige i skabet

Mvh
BW
Nu med 17 cm sne, og på lur efter et benede og trebenede

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-12-12 11:28

Lige en morsom historie fra det Nordsjællandske. Knægten og jeg var på jagt i går. Han havde sin kombinationsskyder (.22 Magnum over 20/76) med og ville prøve at nedlægge en hare med kugle.
Selv gik jeg efter et rådyr.
Jeg sad og kiggede på sønniken, som anbragte sig helt korrekt foran et stykke brakjord, hvor jeg tydeligt kunne se mindst 12 harer sidde lavt i sæderne. Efter en times tid rejste han sig og gik over mod et mosehul, hvorved han rejste 2 råer og en buk.
Jeg fik nedlagt en dejlig rå med min .243`er, men måtte have assistance af hunden, idet råen, da den forendte, var kuret ned i en mindre kløft i skovbunden og derfor lå gemt bag en træstamme. Da sønnen kom op til mig, fortalte han, at mindst 14 harer fløjtede rundt om ørerne på ham, da han rejste sig. Han havde ikke set en eneste hare, fordi han ikke plejer at bemærke harer i sædet. De havde hygget sig mindre end 25 meter fra, hvor han sad.
Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 03-12-12 22:21

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-12-12 22:29

Og herfra, lige overfor Øster Snede Kirkes vaabenhuus, skal lyde en dybtfølt tak for de mange POINGER.

Mvh.
Morten Kok

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-12-12 11:37

Blot som orientering.
Der er konstateret harpest på Sjælland Tonganeser, desværre.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-12-12 11:41

Citat
harpest

Det gik lidt stærkt igen

Harepest

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-12-12 12:27

Det har jeg læst, men er det ikke kun på Vestsjælland?? Under alle omstændigheder tjekker jeg altid lever og milt.
Men det ser ikke godt ud - indrømmet. Der har aldrig tidligere været så mange harer - ens som nu. Her hersker næsten Lolliske tilstande.

Pissekoldt herovre, og på lørdag skal jeg deltage i en selskabsjagt i Sydsjælland. Brrrrrr! I morgen skal jeg også afsted - sammen med sønnen, og da reviret ligger tæt på Nordkysten - så overgår vi nok til en permanent lynfrosset tilstand.

Mvh.

Morten Kok
(Jæ ve mæ på jagt hos Ballefrantz)
Alias Tonganeseren