/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad forstår I ved en FESTAVIS?
Fra : ingelein
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 02-12-12 17:40

Hej -
Vaniljekransene er bagt, nu skal jeg i gang med en festavis. For at blive inspireret, har jeg googlet, men kom til denne:
http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=2b3828c8-1f2d-4baf-9bf6-09af14c8255a
hm......... Er det ikke bare en sang til en fest? Jeg har forestillet mig noget helt andet, nemlig flere små artikler fra fødselarens liv, sat op på Avis-manér. Hvad kan I foreslå?
Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 02-12-12 18:10

Citat
nemlig flere små artikler fra fødselarens liv, sat op på Avis-manér.

Jamen det er også sådan jeg har fået "Festaviser"

Den du henviser til, er også en personlig sang, de har nok ikke kunne finde ud af at lave den "Avisagtig"

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 02-12-12 19:01

Det er en sang man laver som en avis, hvor det hele skal synges.
Der er nogle eksempler her:

http://www.festsangeforfattes.dk/?page_id=446

vic200

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-12 22:32

Citat
Hvad forstår I ved en FESTAVIS?

trælse reklamer for NABO`er, der fester natten igennem
men man kan møde op med øl og tilbehør, så er man velkommen eller´s IKKE

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-12-12 10:21

Hej mig-selv
Det var virkelig et konstruktivt svar - det er slet ikke vores stil - vi er ikke til den slags - og festen skal iøvrigt holdes et sted, hvor LARM er tilladt.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-12-12 16:38

Tak for svaret Nordsted1.
Det blev en "mini Jyllandspost" med forskellige klummer - Godt Nytår og tak for mange fine svar i årets løb - Ingelein