/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
De røde er i virkeligheden mere blå
Fra : PeterTheisen
Vist : 285 gange
10 point
Dato : 02-12-12 17:01

De røde er i virkeligheden mere blå end de blå selv.

Økonomi- og indenrigsministeriet har regnet på økonomien for otte familietyper efter nytår, skriver JP: Seks af dem stiger i indkomst, mens dagpenge- og kontanthjælpsmodtagere - for første gang siden 1995 - falder (under VK fik denne gruppe samlet set en fremgang i indkomst). "Det skal i højere grad kunne mærkes, at man kommer i arbejde i forhold til at være på kontanthjælp. Det har man ikke nogen god familieøkonomi af. Derfor er det vigtigt, at man oplever, at det gør en reel forskel, når man kommer i arbejde," siger Margrethe Vestager (R) til avisen.

Havde du regnet med det?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-12 17:16

De fattigere er blevet meget fattigere end de var før - og de "rige" lidt mere fattigere.
Men til gengæld blomstrer grænsebutikkerne.

At kalde nuværende regering for blå, er nok en overdrivelse. Jeg vil nok kalde regeringen for; Et akademi for utæmmet kreativitet, hvor nepotisme trives i bedste velgående.
Men sådan er det jo.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 02-12-12 17:57

I den tilsyneladende opgangsperiode under Fogh, fik stort set alle højere indkomst, såvel dem i arbejde som dem på offentlige ydelser, samtidig steg uligheden, for de rige fik forholdsmæssigt langt mere ekstra end de fattige, og konkurrenceevnen gik i bund.

Nu er bøtten i den grad vendt, vi vil sikkert den kommende tid se mange overenskomster der giver en reallønsnedgang, det samme vil ske for overførselsindkomsterne, formentlig/håbentlig især for de grupper, der har en mulighed for at arbejde i stedet for! Fattig-Carina og dovne Robert har givetvis skabt grobund for den udvikling!

Regeringens mål er, at det skal kunne betale sig at arbejde, det skal bl.a. klares ved at gøre det mindre attraktivt at være på forsørgelse.

Jeg havde hellere set at det blev mere attraktivt at arbejde, men det forhindrer vores dårlige konkurrenceevne, lave produktivitetsudvikling og høje lønninger vist desværre.

Tommy, vi kan sikkert blive enige om at Uffe Elbæk er et fjols, men han er den rene amatør i forhold til Fogh/Løkke, der jo sørgede for deres hovedindsamler af bidrag til Venstres partikasse, Frits Schur, fik tre givetvis vellønnede bestyrelsesformandsposter i SAS, DONG, og Posten, ingen af dem kan vist betegnes som succeser

Det der undrer mig mest med Elbæk er, hvor var hans embedsmænd? En af en embedsmands fornemste pligter at forhindre sin minister i at kvaje sig, og de burde forlængst have råbt vagt i gevær. Jeg har oplevet optræk til tilsvarende fejl, så advarer man stille og roligt sin minister, det lytter en minister til!

Tanken har mere end strejfet mig, om Elbæk er kommet på kant med sit ministerium, ligesom det i sin tid skete for trafikminister Arne Melchior, hvor det var almindeligt samtaleemne i ministerierne, at hans eget ministerium lod ham gå planken ud!

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-12-12 18:38

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-12 19:05

Selv tak, PeterTheisen