/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Harddisk problemer
Fra : hjerterum
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 02-12-12 11:27

Jeg har en Seagata Harddisk extern som pludselig ikke kommer fram på min pc, jeg kan høre at den starter men mere sker der ikke, den bruger alm usb kabel, og da jeg ikke har så meget orrstand på kabler vil jeg spørge om den udgang der er bag på harddisken der hedder e sata er det også en udgan med et spec kabel hvorved man også kan få data ud med..... er lidt i panik da alle mine data ligger her........... HJÆLP

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-12 11:44

Den skulle gerne kunne bruge esata, men prøv at skifte usb indgang

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-12 12:00

Citat
pludselig ikke kommer fram på min pc

Kan du se den hvis du klikker på START - denne komputer, det kan være at automatisk afspilning er slået fra.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-12 12:22

Den slagt sker i ni ud af ti gange fordi man har sluttet harddisken, eller taget kablet ud medens den var tilsluttet komputeren, uden at beuge sikke fjernelse.

skaden kan være af forskellig sværhedsgrad . Måske er det nok at indlæse en ny startsektor og reparere de andre.
Få en kyndig ven til det, hvis du ikke ved hvordan man gør.
Forklaring med alle muligheder er for lang til at skrive her.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-12 13:45

Prøv at højreklikke på Computer og vælg Administrer,
klik på Diskhåndtering i det vindue der åbner,
kan du se din HD der?
Hvis du kan så højreklik på den og vælg Skift drevbogstav og sti...
Find så et ledigt drevbogstav og tildel det til HD, klik OK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 17:24

Og måske skal du lige vente til computeren er startet op før du tilslutter den eksterne harddisk.
Og den får vel strøm nok fra den USB port.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-12 18:26

Du spørger også om
Citat
der hedder e sata er det også en udgan med et spec kabel hvorved man også kan få data ud med

Ja det er et specielt kabel, se her http://www.av-cables.dk/esata-kabler/esata-kabel-1-5-m.html

Det kræver at din computer også har en eSata port. Fordelen ved at bruge sata er, at du hurtigere kan flytte data.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-12 19:31

Citat
Det kræver at din computer også har en eSata port

Mener ikke det er nødvendigt, men er i stor tvivl, da kablet burde virke med en Sata enhed
Og spørgers pc har vist en ESata port

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 03-12-12 19:06

Tak alle sammen jeg vil nu prøve noget af det i beskriver.... vender tilbage