/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows word 2007 eller officie gratis?
Fra : Jeanrex
Vist : 446 gange
30 point
Dato : 02-12-12 09:14

Hej alle.
Er der nogen der har kendskab til, hvor jeg gratis kan downloade Windows Word 2007 gratis, da jeg har problemer med at finde en god udbyder og en god kvalitet af Windows 2007 eller open officie??
Med venlig hilsen
Jean Rex

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-12 09:18

Hvad mener du med god kvalitet, enten virker det eller ikke.

Kommentar
Fra : JegCain

Dato : 02-12-12 09:41

Her kan du hente Open Officie :
http://www.openoffice.org/download/index.html

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 02-12-12 09:57

Og her er sidste skud på gratis office stammen.
www.libreoffice.dk

Den læser og skriver i windows office filer / dokumenter.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-12-12 11:09

Office 2007 er ikke gratis, men det er Openoffice, jeg ved ikke hvad du mener med udbyder, Office 2007 er lavet af Microsoft, der er ikke rigtig andre udbydere, det samme gælder for Open Office.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 11:26

Lige en lille tilføjelse.
OpenOffice er nu ejet af Oracle som efter sigende ville dreje det hen til ikke helt open brug.
Det var der en stor del af de folk som havde arbejdet det op til nuværende stand som ikke ville være med til. Derfor lavede de den nye LibreOffice, som skal være helt fri.
Derfor vil det nok være LibreOffice som bliver fremtiden.

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 02-12-12 12:55

Det er sant at en utbrytergjeng gikk ut av open office og laget en versjon Libreoffice, men Oracle har sluttet med open ofice, og levert "restene" til Apache.org, les her http://www.openoffice.org/download/

Men klarer du deg med engelsk så gå hit http://www.kingsoftstore.com/software .

Helt nede på den side finner du gratis versjonene, og de er bra, samt at de ligner veldig på Microsoft office sine til versjon 2003.

Ellers så kan du gå hit å late ned http://www-03.ibm.com/software/lotus/symphony/home.nsf/home , denne var og gratis sist eg brukte den.

Lykke til med dit søk etter gratis software.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 19:02

Jeg kører med LibreOffice her på win 8 - for jeg kan vist ikke bruge min gamle office 2000.
Jeg har også win 7 med office 2000 og filerne arbejder fint sammen med Libreoffice.
Og så er det på mange sprok ..................bla.a. Dansk.

Godkendelse af svar
Fra : Jeanrex

Dato : 02-12-12 21:06

Tak for svaret Eyvind. Det er jeg meget taknemmelig for - og især fordi det er på dansk.
Igen tak.
Mvh.
Jean Rex

Kommentar
Fra : Jeanrex

Dato : 02-12-12 21:09

Hej alle sammen.
I skal alle have tak for jeres svar og hjælp. Det har været uovertruffen og dejligt med så meget opmærksomhed. Jeg har imidlertid valgt Eyvinds svar, da det var det, jeg kunne bruge. Men tak til jer andre også.
Mvh.
Jeanrex

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 21:53

Ja den bliver du glad for.
Når du laver et dokument og skal til at gemme så brug "gem som" og i filtype vælger du:
Microsoft 97 /2000 / XP / 2003 som jo er .doc så er den fælles med Microsoft.

Et lille trick når du arbejder med større dokumenter, er at gemme en gang i mellem.
eks:
abc.doc
abc1.doc
abc2.doc
osv
så kan du altid vende tilbage til foregående gemte - så mistes der ikke så meget.

Kommentar
Fra : Jeanrex

Dato : 03-12-12 10:00

Hi Eyvind.
Mange tak. Det vil jeg bruge. Og ha en god dag.
Mvh.
Julien