/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
brunkuls briketter
Fra : 190e
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 01-12-12 22:37

håber nogen kan fortælle mig hvor man kan købe brunkuls briketter ved den tyske grænse.

håber nogen kan hjælpe-

190e

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-12-12 23:16
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-12-12 00:25

Så du vil altså medvirke til forsuring af atmosfæren! Det stinker af svovl og støver afskyeligt og laver ætsemærker i billakken.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-12 01:41

Brunkul brugte man kun som brændsel, fordi man ikke kunne skaffe bedre , eller på grund af prisen.

I store kraftværerker med avanceret forbrænding og røgrensning, kan brunkul gå an. Men det er i privatovne noget miljøsvineri, som burde forbydes.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-12 01:42

Linket ovenfor er da heldigvis ikke til brunkul.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-12-12 07:42

Citat
Linket ovenfor er da heldigvis ikke til brunkul.

Det var nu absolut heller ikke meningen.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-12-12 08:47

Hvad vil du i øvrigt med de brunkulsbriketter, hvis de da findes?

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 02-12-12 08:49

Min kones mor bruger til at fyre over med om natten.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-12-12 09:53

Skulle de være bedre end almindelige briketter?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-12-12 09:53

Marken har jo faktisk givet dig et link til Briketter...

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 02-12-12 09:59

Ikke til brunkuls brikettering som jeg søgte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-12 11:17

Silvan har tilbud, godt nok ikke det du søgte, men de er gode til at fyre med over en længere periode står der

Citat
Miljøvenlige langtidsglødende briketter som alternativ til brunkulsbriketter. Yderst velegnet til at fyre med over en længere periode. Effektiv brændværdi er ca. 4700 Kcal/kg. SILVAN normalpris/pakke 29.95 spar 1485 Ca. 15 liter. Yderst anvendelige

http://www.minreklame.dk/tilbud/brunkulsbriketter

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 02-12-12 13:15

190e hvis du kan få dem skal du nok til de gamle Østlande, men der findes lettere måder at starte en nabokrig på.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 02-12-12 13:22

Syntes det er tovligt at man stiller et spørgsmål og ender med st få en moralprædiken, det har ingen int. kUN svar på mit. Spørgsmål. Ønskes.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 02-12-12 13:44

Du kunne også prøve her
Kode
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=hts&oq=&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4PRFB_daDK474DK474&q=brunkuls+briketter

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-12-12 14:46

Hvorfor bruge noget som ikke er særlig godt og brugbart?

http://www.folkecenter.dk/dk/rd/biogas/teknologier/brunkul/

Citat
Brunkuls brændværdi er relativ dårlig på grund af et stort indhold af vand- og askeindhold og indholdet af urenheder er stort. I Danmark blev brunkul anvendt op til 1970erne. Brunkul har større brændværdi end tørv, læs mere om tørv her.

Brunkul er den mest forurenende type af kul, idet den udleder meget kuldioxid, svovldioxid, nitrogenoxider og tungmetaller såsom kviksølv og cadmium.

Dette har så ikke noget med moralprædiken at gøre, blot almindelig sund fornuft!

Annuller spørgsmålet
Fra : 190e

Dato : 02-12-12 17:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål