/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tak til OVN
Fra : Eyvind
Vist : 403 gange
500 point
Dato : 01-12-12 16:53

Tak OVN - jeg er rigtig rigtig glad for at det kører igen.
Eyvind.

Det er fra dette spørgsmål.
http://www.kandu.dk/questaccept.aspx?qid=165145&tid=1894437

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-12 17:30

selvtak!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-12 18:38

Det er er pænt af dig Klaudi, at kigge ind...................men de point er til OVN.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-12 18:54

var så lidt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-12 19:04

OVN - du får også et par stjerner, hvis du lige kan svare på dette.

På min stationære har jeg jo flere systemer.
Zorin > har ikke Totem filmafspiller med afspilning via mus hen over Mp3 filer.
ubuntu > har ikke Totem filmafspiller med afspilning via mus hen over Mp3 filer.

Mint 13 Maya > har Totem filmafspiller med afspilning via mus hen over Mp3 filer.

Hvad er Mint 13 baseret på.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 02-12-12 00:57

Tak jeg er glad for at du er kørende igen, og det her er helt unødvendigt
Citat
Zorin > har ikke Totem filmafspiller med afspilning via mus hen over Mp3 filer.
ubuntu > har ikke Totem filmafspiller med afspilning via mus hen over Mp3 filer.

Mint 13 Maya > har Totem filmafspiller med afspilning via mus hen over Mp3 filer.
hvis du gerne vil have Totem filmafspiller så den ret nem at installere, åben en Terminal og skriv
Kode
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
sig Ja til eventuelle foreslåede opdateringer så systemet er opdateret før du installerer Filmafspiller med Terminal
Kode
sudo apt-get install totem
efter hver kommando trykker du på Enter og til slut skriver du
Kode
exit
og trykker igen på Enter tasten

Citat
Hvad er Mint 13 baseret på
det ved du vist godt, Mint-Zorin og mange andre debian systemer er bygget op over Ubuntu, når du opdaterer i Terminal kan du også se at systemerne henter meget af softwaren på Ubuntu servere

Har du fået en gratis Media Center nøgle fra Microsoft?
Det passer ikke det jeg har skrevet tidligere at mit nye Smart TV ikke kan bruge andet end Media Center fra Microsoft, jeg ser billeder og små filmklip som er på computeren på TV gennem min Hjemmegruppe.
Dokument drevet/mappen som Windows biblioteket er den samme som min Linux Mint bruger som Hjemme mappe, altså de samme dokumenter, billeder, musik og videoer uanset om jeg starte Windows eller Linux, drevet er formateret som FAT32 og Linux har en tendens til at påstå at FAT er alt for ustabilt som Home mappe, men det kører fint
God rest weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-12 01:01

Citat
har ikke Totem filmafspiller med afspilning via mus hen over Mp3 filer
har du Filmafspiller sat som standard program og er Filmafspiller det program som åbner filen når du dobbelt klikker?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 09:52

Jeg ved jo godt at Zorin / Mint er en ubuntu udgave .....................men hvilken af dem er Mint bygget over.

Jeg har totem på alle tre ubuntu - Zorin - Mint.
Men der er en forskel på totem, nemlig at den ældre type kan afspille mp3 filer ved mus hen over.
Det kan de nye totem ikke.
Jeg bruger funktionen til at sortere mp3 musik.
Der er også nogle som bøvler med problemet inde på ubuntudanmark og zorin-os.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-12 18:19

Kan du se på skærmen når du skruer op og ned for lyden? Jeg tror du mangler en skærm driver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-12 18:44

OVN - du misforstår det jeg har brug for.
- start din Mint hvis der altså er installeret totem filmafspiller.
Sæt en CD med mp3 filer i skuffen og start.
Nøjes med at vise filer.
Før nu musen henover en af filerne (filerne vises med en dobbelt node)
efter et kort øjeblik vil den spille nummeret - og holder straks op når du fjerner musen.

Det er den funktion ejg mangler i ubuntu 12.04 og Zorin 6

Funktionen virker i Mint 13 Maya

Det er kun Totem filmafspiller som har denne funktion.
Her kan du se den i synaptic:
http://peecee.dk/upload/view/393068/full

Så er det jeg spørger..................hvilken ubuntu er "Mint 13 maya" baseret på.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-12 11:33

Tak for svaret o.v.n..
Og Media blev hentet og installeret..................den er dog ikke afprøvet endnu.