/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar
Fra : kivi
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 01-12-12 08:12

jeg må tilstå at jeg aldrig har haft skilt en bærbar før , men jeg har fået to forærende de virkede begge to da jeg fik dem den ene en hp pavilion zv 6000 blev sat til side da jeg skulle på ferie den anden tog jeg og der ingen problemer med den , men jeg har forstået ,her på kandu ,at man skal prøve at tage rammene ud og sætte dem i igen men hvordan kan man ikke vippe dem op på en eller anden måde
den er total død nu så gode råd modtages gerne

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-12-12 09:23

Hvis den er totalt død, så hjælper det næppe at tage ram ud og sætte dem i igen

Kommentar
Fra : voo

Dato : 01-12-12 16:02

Prøv at tage batteriet af og fjern strømforsyningen, hold tændknappen nede i 30 sek.
Sæt batteri på og se om den vil starte.
Har selv brugt et par gange hvor min hp ikke ville starte.
Voo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-12 17:08

Hvis du kan komme ind og se ramklodserne, så sidder der en lille metalvinge i hver side som skal vippes tide og ramklodsen kan vippes og hives op. Dine fingre er "elektriske" så rør ikke ved stikbanerne. Om det hjælper ved jeg dog ikke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-12-12 10:58

Hvad sker der når du prøver og starte computerene?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-12-12 11:04

intet den er total død ligemeget hvad jeg gør

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-12 11:31

Så hjælper det sikkert ikke noget at pille ram ud. Men for at være sikker på at der ikke er en hardware del der er defekt og kortslutter computeren, så ville jeg pille så meget ud af den som overhoved muligt. CD/DVD-drev, harddisk, ram, wlan-kort, wwan-kort, cpu, gpu og hvad der nu ellers er til at tage ud.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 02-12-12 18:51

Tak for svaret webnoob.