/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilken ipod?
Fra : Birgitte32
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 30-11-12 22:31

Håber det her spørgsmål hører til her.. Jeg vil gerne give min kæreste en ipod i julegave, da det er det, han ønsker sig. Jeg ved så ikke en fis om ipod og kan ikke lige finde ud af, hvad hans behov er, og kan jo ligesom ikke spørge for meget ind til det.
Han skal bruge den som mp3 afspiller og ikke så meget andet. Han har ikke en iphone, så der er ikke det store behov for kompabilitet på det område. Han skal ganske enkelt bare høre musik på den, og han er ikke specielt teknisk indrettet. Kan ikke finde ud af, om det skal være en nano eller en touch, og hvilken generation osv. Og der er selvfølgelig også et budget på omkring 1500 kr.
Kan nogen guide mig lidt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-12 01:15

Citat
Han skal ganske enkelt bare høre musik på den
Det behøver han ikke en Ipod til, der kan købes mange forskellige mp3 afspillere som er betydelig billigere end en Ipod, men navnet betyder sikkert meget for ham og så må du jo give lidt ekstra for Ipod navnet uden at få andet end navnet for pengene, en iPod nano kan har en skærm og kan afspille film klip, den rammer dit budget temmelig nøjagtig:
http://www.proshop.dk/MP3-afspiller-og-tilbehoer/Apple-iPod-nano-Sort-2374261.html
en Ipod touch koster omkring 2000- 2500 kr og er måske lidt for dyr, men det er selvfølgelig smart at kunne navigere med en finger på skærmen i stedet for med taster

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-12 10:04

Kan anbefale iPod Classic, masser af plads og du kan også lægge billeder og video på den.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/ipod-og-mp3-afspiller/IPODMC293S160/ipod-classic-solv

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 01-12-12 17:35

Ovn - du har jo fuldstændig ret i, at det er navnet.. Må på jagt efter nogle andre, for en sony ericsson walkman kan da det samme som en nano. Ellers skal man op i en touch, men der skal man vel også have ekstra internet abb et eller andet sted, for at kunne bruge den optimalt. Og han SKAL bare høre musik.. tror ikke behovet er der for alle de andre features. Lader lige spørgsmålet stå lidt endnu, hvis der skulle komme flere inputs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-12 02:33

Citat
der skal man vel også have ekstra internet abb et eller andet sted, for at kunne bruge den optimalt.
nej jeg tror du forveksler Ipod og Ipad, Ipod er en afspiller og touch modellen har berørings skærm, Ipad er en tavle computer og nogle modeller kan gå på internet med mobil modem mens andre skal bruge en wi-fi forbindelse.
Jeg kender ikke noget til Ipod toush andet end hvad jeg har læst men der står ikke noget om at enheden kan bruges til internettet, det er en afspiller som man kan overføre musik og video filer til og så bruge enheden til at afspille de overførte filer

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 02-12-12 15:35

Tjo.. men var i elgiganten for at kigge på den, og den har da ikoner til både sms, mail og internet..