/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc defekt?
Fra : alimak
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 30-11-12 14:14

Jeg har en bærbar dell pc det sker ingen ting når jeg tender for den, den piper kun 7 gange og en pause og 7 pip igen og sådan fortsetter det.Er det nogen der har nogle ideer?
alimak

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-11-12 15:05

måske dette

Motherboard or System Board failure

evt ram fejl, sidder de rigtig, har du været ved at rode med dem

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-11-12 15:17

hvad er det for en pc type nr.
hilsen Xou

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 30-11-12 17:00

Nogle gange hjælper det at pille ram og hd-disk ud -- start op med "del" eller "esc" aktiveret -- og se om bios melder "uden hd" -- monter ram igen og start op - hvis den stadig viser uden hd - så sæt hd i og håb på at den starter op normalt -- som skrevet ovenover kan ram være gået løs

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-11-12 18:01

Det er en Dell Inspiron M5030
Jeg vil prøve at pille ram og hd disk ud.
alimak

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-12 18:12

den her guide siger det er >>Seven Processor failure<< side 41
http://search.dell.com/results.aspx?s=dhs&c=us&l=en&cs=19&k=Dell+Inspiron+M5030&cat=sup&x=0&y=0
neders på siden.Måske virker køler til cpu ikke,måske er cpu defect..............
sorry hilsen Xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-11-12 18:14

det er Setup Guide du skal have fat i

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 30-11-12 23:24

Tak for svaret xou.