/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
linux-installation
Fra : js2706
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 30-11-12 12:16

Jeg har fået en ret ny pc i "overskud", idet Windows 7 er gået helt ned og vil ikke starte op (hvid skærm efter ca. 1 minut - og så ikke mere). Så her er en oplagt mulighed for at installere Linux (eller i hvert fald forsøge). Men da pc'en ikke kan komme på nettet, er det nødvenvendigt med en installations-cd. Mit spørgsmål er så - hvor her til lands kan man købe sådan en? Det må der være nogen her i "klubben", der ved!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 12:21

Hvis du Googler Linux finder du masser af tip samt du kan hente det gratis på nettet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 12:22
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 12:24
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-12 12:35

Du kan købe en DVD hos for eksempel Linux Pusher for lidt under 40 kr. du kan sikkert også låne en vens internet forbindelse og hente en distrubition selv, er du ny i Linux så vil jeg anbefale Linux Mint:
http://www.linuxpusher.com/da/product/linux-mint-13-dvd
eller Zorin OS:
http://www.linuxpusher.com/da/distribution/zorin-os-60-core
der dansk sprog indbygget i alle som du kan vælge når installationen går i gang, helt dansk blive systemet først efter nogle opdateringer så du er nødt til at være på internettet efter at du har installeret.
De 2 foreslåede er dem som ligner Windows mest i bruger oplevelsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-12 12:46

Hvis du kan lide Windows 8 og dens New User Interface så kan Ubuntu også være et valg:
http://www.linuxpusher.com/da/distribution/ubuntu-linux-1204-lts
den viste er den langtids holdbare version som kan opdateres i 5 år, du kan selv bladre lidt rundt og finde den nyeste oktober 2012 men den skal opgrades hvert halve år.
Den viste Linux Mint 13 er også en langtids holdbar distro

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 10-02-13 09:43

Tak for svaret o.v.n..