/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hjælp til at finde 12V lamper
Fra : bokaj4201
Vist : 362 gange
40 point
Dato : 30-11-12 11:52

Hej

Vi er ved at få lavet nyt badeværelse i vores kælder, og p.g.a. vådrumsregler o.s.v. har vi behov for 12v lamper.
Vi har kigget efter ice cube lamper (eller lignende) men foreløbig kun fundet dem i 230V.
Er der nogen der ved hvor der findes 12v versioner af dem? eller nogen der ligner ?

MVH Jakob

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-11-12 11:59
Kommentar
Fra : KimLerche

Dato : 04-12-12 15:32

Så vidt jeg kan se er Ice Cube lampen monteret med en GU10 fatning.
Jeg vil mene at du kan sætte en 12 v LED pære med samme fatning i, og vupti.. Den samme lampe kan nu tilsluttes 12V
Du skal nok være forsigtig med at bruge halogen pære til den, da ledningerne måske er for tynde til at tåle strømmen, men sådan en 1,9W LED pære tror jeg uden problemer du kan anvende:

http://kerychip.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?products_id=1217

/ Kim