/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Loppespray
Fra : Troldepige
Vist : 1204 gange
200 point
Dato : 30-11-12 09:59

For et par uger siden sad jeg og googlede efter loppemidler til min hund.

På et tidspunkt fandt jeg en loppespray til hjemmet, hvor man skulle trykke på den (eller muligvis fjerne en lille dims, husker det ikke præcis), så kunne man forlade hjemmet mens sprayen selv fordelte sig i hjemmet (op til ca. 70 kvm).

Man skulle forlade hjemmet i 2 timer hvorefter der skulle luftes godt ud.

Der var en advarsel i forhold til akvariefisk, muligvis også stueplanter.

Jeg har prøvet via min historik, og nye søgninger, men jeg kan simpelthen ikke finde det igen.

Er der én der kender dette produkt, eller evt. kender det rette ord for sådan en "selvudløsende" spray (det hed noget med "selv................") ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 11:55

Tror ikke du kan købe det i forretninger, men nærmere en skadedyrs bekæmper der
kommer ud til dig og smider en ´granat´ og du får besked på at forsvinde et par timer

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 12:36

Citat
Tror ikke du kan købe det i forretninger, men nærmere en skadedyrs bekæmper der
kommer ud til dig og smider en ´granat´ og du får besked på at forsvinde et par timer

Det produkt jeg fandt var ikke fra en skadedyrsbekæmper, og det var beregnet til, at man selv kunne gøre det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 13:00

Var det en dansk side du var inde på

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 13:05
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 13:05

Citat
Var det en dansk side du var inde på

Ja.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 30-11-12 15:35

Hej Troldepige.
Gå ind på google,skriv forskellige loppe spray,så gå ind på loppebehandling til både bolig og husdyr,der finder du den.
Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 17:36

Citat
Gå ind på google,skriv forskellige loppe spray,så gå ind på loppebehandling til både bolig og husdyr,der finder du den.

Hmmm, den forstår jeg ikke helt.

Jeg har googlet "loppespray", loppegift", "loppespray+hjem", "loppegift+hjem", "loppespray+hjem+selv (som i selv.........)" og hvad jeg ellers kunne komme i tanker om, uden den dukkede op.

Kender du den?
Ved du hvad den hedder?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 17:38
Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-12 17:53

Hej Troldepige, du kan ikke trylle, det kan jeg.
Kode
http://www.restsalgnu.dk/product_info.php?cPath=31&products_id=94&osCsid=mtkrrcp5c68o9bl0nf5v6lv2j6

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 30-11-12 18:00

Vil du have flere sider så prøv her.
Kode
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=hts&oq=&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4PRFB_daDK474DK474&q=Protecto+fogger

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 20:57

Det var dog som ...................................

Den side har jeg været inde på rigtig mange gange, for der var noget der sagde mig, at det meget vel kunne være der jeg havde set det.

Nå, men endnu en gang blev det jo bevist, at det godt kan betale sig, at spørge på kandu.

Der står, at man ikke må sprøjte i køkkenet, spørgsmålet er jo så, om det er nok, at lukke døren dertil.

Jeg undrer mig bare over, at de må sælge der her i DK, for det indeholder jo methopren.

Og det loppemiddel jeg savner fra dengang man ikke var begyndt, at bruge de hersens giftige pour-on midler, indeholdt netop methopren.

Jeg må hellere skynde mig, at bestille nogle stykker, så jeg ikke risikerer, at de pludselig er forsvundet.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 21:05

Jeg undre mig blot over dette, under deres handelsbetingelser:

Citat
Hvis de ønsker at betale med Visa Dankort - Mastercard eller lignende kort. Så skal de vælge Paypal som betalingsløsning.
Hvis de ønsker at betale Via Bankoverførsel. Skal de selv overføre pengene via deres egen Bank til Vores Bank. Som er.

Men så må jeg jo vente til på mandag når jeg kan komme i banken.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 21:30

Citat
Der står, at man ikke må sprøjte i køkkenet, spørgsmålet er jo så, om det er nok, at lukke døren dertil.

Jeg undrer mig bare over, at de må sælge der her i DK, for det indeholder jo methopren

Tja:
Citat
Jeg må hellere skynde mig, at bestille nogle stykker, så jeg ikke risikerer, at de pludselig er forsvundet

Gad vide hvor Dansk lovgivning er henne, om netsalg, men bevares ? dit helbred
andres regning for dine forgiftninger.

Citat
Hvis de ønsker at betale med Visa Dankort - Mastercard eller lignende kort. Så skal de vælge Paypal som betalingsløsning.

Hvis du har en Paypal konto - er din Paypal konto tilknyttet dit Visa/ Master kort og derfor trækkes det øjeblikkeligt, som på et Dankort
men du skal bare vælge at betale VIA Paypal (som er gratis) med næsten samme regler for fjernkøb som Dankort - når du vælger KØB på siden

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 21:34

Citat
øjeblikkeligt, som på et Dankort

Passer ikke, det står i din bank konto som udgift der ikke er betalt endnu
samt du får en meddelelse fra firmaet, at produktet er under behandling
og når det afsendes, trækker de beløbet på din Vista/ Master konto

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 22:45

Citat
Gad vide hvor Dansk lovgivning er henne, om netsalg, men bevares ? dit helbred
andres regning for dine forgiftninger.

Og hvad mener du så med det?

Citat
Hvis du har en Paypal konto - er din Paypal konto tilknyttet dit Visa/ Master kort og derfor trækkes det øjeblikkeligt, som på et Dankort

Når jeg skrev som jeg gjorde er det jo lige netop fordi jeg ikke har en Paypal konto, og heller ikke agter at få det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 23:38

Citat
Gad vide hvor Dansk lovgivning er henne, om netsalg, men bevares ? dit helbred
andres regning for dine forgiftninger.

Og hvad mener du så med det?

Citat
Hvis du har en Paypal konto - er din Paypal konto tilknyttet dit Visa/ Master kort og derfor trækkes det øjeblikkeligt, som på et Dankort

Når jeg skrev som jeg gjorde er det jo lige netop fordi jeg ikke har en Paypal konto, og heller ikke agter at få det.

FUCKER LIGE af h til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 23:42

Hvorfor spørge om DIT og DAT og så skal man selv søge på noget, som du egentlig godt selv ved?
DU kan stadig ikke købe skidtet i Danmark

Og hvad jeg mener med??
Tja: det var egentlig bare DIN egen kommentar =
Citat
Jeg må hellere skynde mig, at bestille nogle stykker, så jeg ikke risikerer, at de pludselig er forsvundet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 23:43

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 23:47

Nu har jeg prøvet at blive lidt klogere vedr. disse loppespray's med methopren, men er samtidig blevet mere forvirret.

http://www.anthons.dk/shop/aerosol-utoejsspray-400-5358p.html
Indeholder 400 ml og rækker til ca. 30 kvm.

http://www.restsalgnu.dk/product_info.php?cPath=31&products_id=94&osCsid=mtkrrcp5c68o9bl0nf5v6lv2j6
Indeholder 200 ml og rækker til ca. 70 kvm.

Begge indeholder stoffet methopren, som skulle slå levende lopper ihjel og skade æg og larver så de aldrig klækkes.

Hmmm, "i gamle dage", altså i 1980'erne og 1990'erne, stod der på sprayen fra Chrisco, som indeholdt methopren, at den ikke slog levende lopper ihjel, men skadede æg og larver.
Den indeholdt 400 ml og rakte til ca. 70 kvm.

Jeg har tidligere fået indtryk af, via div. internetfora, at methopren var blevet forbudt i DK, men det må åbenbart være et andet stof, som fandtes i den pågældende spray, som er blevet forbudt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 23:48

For ikke at gøre det hele til grin, hvordan betaler du et DANSK firma
MED DANKORT = ikke noget med Visa og andet, men jeg er gået i vinter-hi

Der må være nogle der har prøvet en ´granat´ og ikke kommet sig over det

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 23:49

Citat
Hvorfor spørge om DIT og DAT og så skal man selv søge på noget, som du egentlig godt selv ved?
DU kan stadig ikke købe skidtet i Danmark

Se lige de 2 links i mit ovenstående indlæg.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 23:51

Citat
hvordan betaler du et DANSK firma
MED DANKORT = ikke noget med Visa og andet, men jeg er gået i vinter-hi

Det er s'gu da ganske simpelt at betale et dansk firma med både Dan-kort og Visa.

Tror også det er en god idé, om du går i vinterhi. Sov godt.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 01-12-12 11:16

Tak for svaret kimpetersen.

Jamen det er da rigtig dejligt at vide, at jeg bare skal komme til dig hvis jeg skal have noget tryllet frem.

Tusind tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : dyreverdenen01