/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Computernørd søges til hjælp jer
Fra : susss
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 30-11-12 07:15

Et underligtproblem startede sidste søndag. Når vi bruger internet exsplore med chrome og lukker en hjemmeside op synes vi lige pludselig at alt går langtsomt, man sider trofast og venter på at alle reklamer er kommet hjem på skærmen så virker din mus så du kan rulle der ned af..det har den aldrig gjort før..Den anden ting er at på en anden hjemmeside hopper et billede lidt og et andet vindue hvor du giver kommentare hopper helt op i toppen når du vil sende det afsted dette er en fotoside jeg taler om hvor man vurdere hinandens billeder...det er heller ikke sket før. Den sidste hjemmeside som også lige pludselig driller er google translate.Den vil ikke skrive de bogstaver jeg vil før jeg har trykket op til 3 gange på samme bogstav det er irriterende. Men til allersidst som vi så synes er vildt underligt..Hvis vi så vælger Fire fox som også er installeret her så virker alt i fuld fart...Kan nogen sige hvad der er galt og hvorfor virker Fir fox når alt andet køre dårligt.Jeg bruger anti vira det hjalp ikke at afinstallere den og indstallere den igen og vi køre med windows 7 Hvis det har noget at sige

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-11-12 09:12

Drop Chrome og brug Firefox. Problem løst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-12 09:30

Internet Explorer med Chrome - er altså 2 forskellige browsere.

Men prøv at afinstallere Chrome > kontrolpanel > fjern program

Genstart og hent Crome igen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-11-12 09:48

Hvorfor køre med både Explorer og Chrome, de kunne måske risikere at konflikte med hianden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-12 10:06

IE og Chrome og FireFox kører her på samme maskine og kan åbnes samtidig.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 30-11-12 10:13

Sorry den køre med chrome lige nu..neden under kan der jo dukke et vindue frem hvor der står om jeg vil bruge exsplore som standard. Og Fire fox er installeret og jeg har prøvet at afinstallere chrome og installere igen det hjælper ikke..selv når jeg skal skrive her skal jeg nogen gange trykke samme bogstav to gange..nu hvor jeg bruger chrome.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-11-12 11:31

DET KUNNE være snas på din pc , prøv at rense den med ccleaner
http://ccleaner.danish.toggle.com/ << læs om det her
hent det her: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
vejledning her :
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
go fornøjelse hilsen Xou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 11:38

Citat
Men da afløserne IE9 og IE10 ikke kan bruges med Windows XP, vil dem, som stadig bruger det gamle styresystem, skulle finde et alternativ til Internet Explorer, hvis de bruger Googles tjenester.

http://www.version2.dk/artikel/google-kapper-baandet-til-internet-explorer-8-47768

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-12 11:43

mig-selv - det er vist en win7 computer. (står nederst i startindlægget)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 11:58

Gælder alle putere med IE8, og IE8 er også standart på Win7

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 12:08

Citat
en anden hjemmeside hopper et billede lidt og et andet vindue hvor du giver kommentare hopper helt op i toppen når du vil sende det afsted

Det kunne være siden ikke er i orden? smid et link til de sider.
Det er nemmere at bedømme en side, end du skal til at fjerne/ installere programmer
Har du opdateret dit Java + Flash?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 30-11-12 12:15

Nu har jeg fundet ud af at det kun er internet exsplore der ikke virker..fordi jeg fandt ud af at man åbner chrome internet for sig lige som fire fox er et vindue for sig selv det viste jeg altså ikke..så når jeg trykker på ikonet internet exsplore opstår alle problemerne..:-/ men i chrome og fire fox er der ikke nogen former for problemer..det eneste er at hvordan flytter man alle sine gemte hjemmeside bogmærker over til chrome siden eller fire fox siden ?? så man ikke skal tage en af gangen..og ja har lige installeret adobe flash player den var der nemlig ikke i systemet.Men lige meget hvad synes jeg stadigvæk det er underligt at exsplore ikke virker mere..som den gjore de sidste mange år her hos os..og java er også lige opdateret.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 30-11-12 12:16

Har scannet og renset ..den fandt første gang 9 problemer de blev fjernet og jeg prøvede igen også var der 0 fundet..så ingen alarmer der

Kommentar
Fra : susss

Dato : 30-11-12 12:17

Forresten herligt at så mange gider hjælpe med at løse mit problem her...takker og bukker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-11-12 12:55

I Firefox kan du klikke på Bogmærker og på Organiser bogmærker, i det nye vindue som åbner klikker du på Funktioner og nederst klikker du på Importer data fra en anden browser, vælg Internet Explorer og hent alle dine foretrukne med mere over i Firefox.
Chrome har sikkert også en mulighed for at importere foretrukne fra Internet Explorer og så ka du jo bare lade være med at bruge Internet Explorer i fremtiden når nu den driller så meget