/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
browser problemer
Fra : mikmeier48
Vist : 482 gange
500 point
Dato : 29-11-12 21:35

Jeg servisere nogle hjemmesider, som laves i Frontpage. Jeg har fået det problem at de faktisk kun vises korrekt i Explore. Både i Chrome og Firefox ser du ud ad helvede til. Er der nogen der evt. kender en kode man kan sætte ind, så siderne indretter sig efter brwseren. Den værste side er www.preimer.eu

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 29-11-12 21:37

Jeg glemte lige at skrive, at det er inde på siderne med fynske og ærøske tilbud den er gal

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-11-12 21:48

FrontPage har jo altid lavet kludder i andre browsere end IE, når FP lavede det lidt fancy.
Jeg har selv brugt FP - men gik over til Dreamweaver 2004

Dine to forside billeder virker lidt grynede.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-11-12 09:54

Måske skulle du overveje at droppe Frontpage og finde andet program til serviceringen af hjemmeside. Opbygningen af hjemmesider er kommet en del længere, siden introduktion af Frontpage.

Og hvis du har problemer med visningen af hjemmesiden i Chrome og Firefox nu, tuer jeg slet ikke tænke på hvordan hjemmesiden ser ud på en smartphone eller ipad. Her er der også sket en stor udvikling, hvor hjemmesidens indhold tilpasse til smartphone og ipad.

Så måske overveje at opbygget din hjemmeside med f.eks Joomla, og få dine billeder opdateret lidt, da de står lidt grynede.
Jeg kan se at hjemmesiden sælger huse og hvis chancen for at hussalget skulle bliver bare lidt større, kunne eksempler på f.eks (købt) af Joomla templets gøre underværker. Disse templets pakker koster godt nok lidt, men hvis man har mod på det kan man selvfølgelige også opbygge sin egen hjemmeside fra bunden af helt gratis.

http://demo.gavick.com/joomla25/blackandwhite/
http://www.joomlart.com/demo/#templates.joomlart.com/ja_portfolio
http://demo.joomshaper.com/?template=myestate

Disse eksempler er bare et lille udpluk hvad Joomla kan. Der findes en masse udviklings muligheder, som senere hen kan peppe hjemmesider op med dv. smarte extensions. Hertil selv rediger i selve templets, så som tekst, layout, farver, m.m.

McBobo

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 30-11-12 10:46

Hej McBobo
Det har jeg da også overvejet, men det er jo ikke bare lige sådan at gøre, når man ikke har kendskab til programmet. Er det evt. noget du kan rådgive om?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-11-12 16:30

Hej mikmeier48

Der er selvfølgelige nogle start vanskeligheder når man udforsker Joomla verden for første gang.
Så der er ikke andet for end at tage springet og forberede sig på hårdt arbejde de næste 500+ timer+)

På YouTube findes der en masser video guides og hjælp, så man får en grundlæggende forståelse for programmet. Hertil kan man supplere op, ved dv. kursus, video der findes rundt på nettet.

En dansk joomla hjemmeside som kunne hjælpe dig på vej er f.eks: http://www.joomlatutorials.dk/

http://www.youtube.com/watch?v=NU2-a0lLKQ0