/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
BIF/FCK ctra Danske Skoleelevers formand
Fra : lgs
Vist : 237 gange
100 point
Dato : 29-11-12 19:59

Som en, der ikke ser sport i tv men som alligevel ofte, og senest i dag (Brøndby/FCK), må bevidne halvhjerner gå bananas, da sidder man tilbage med et brændende ønske om, at samfundet som sådan siger: I tider, hvor alt ender med at være en diskussion om at spare, der må man præsentere de involverede klubber for et ultimatum: Næste gang, det sker, da vil samfundet ikke stille politi til rådighed, hvilket vil betyde, at kampe må spilles uden tilskuere. Tanken er ikke ny eller original, men hvorfor i himlens navn kan der ikke opnås enighed om et så rimeligt tiltag?
De scener, vi har set, bliver i samme tv-avis yderligere stillet skarpt i relief af et indslag med Danske Skolelevers formand, Vera Rosenbeck - sjældent har jeg set et mere velformuleret ungt menneske, så ihvertfald for mig var det en sand fornøjelse i kontrast til halvhjernernes hærgen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-11-12 23:18

Det kan da kun bifaldes!

Citat
Næste gang, det sker, da vil samfundet ikke stille politi til rådighed, hvilket vil betyde, at kampe må spilles uden tilskuere. Tanken er ikke ny eller original, men hvorfor i himlens navn kan der ikke opnås enighed om et så rimeligt tiltag?

Vi sad netop, fruen og jeg, og talte om det ressourcespild det er med alle de mandetimer som politiet bruger til den slags pjat

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-11-12 08:30

Jamen dog, og som så mange andre gange før, hvor uroligheder sker ved afvikling af fodboldkampe her i Danmark, får det jo ingen reelle konsekvenser. Nu kan vi så endnu engang se frem til en sluder for en sladder. I værste fald, får Brønby et lille bødeforlæg og en udstræk pegefinger...Måske spille deres sidst 2 kampe på et tomt stadion..... bla, bla, bla.

Så hvornår indføre DBU tvangsnedrykning til klubber der gang på gang op til kampstart skaber indtern eller ekstern uroligheder på stadion. Eller skal der "lig" på bordet før der sker noget drastigt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 12:35

Citat
Eller skal der "lig" på bordet før der sker noget drastigt.

Helt sikkert, de folkevalgte reagerer ikke før.
Men ufattelig at en folkesport skal gå op i øretæver gang efter gang,
Og klubberne snakker stadig om hvordan og hvorledes de kan undgå det
alle snakker men ingen handler.
Men ser man en tåbe der render ind på banen og overfalde en dommer,
så er det straks på højeste plan.

Annuller spørgsmålet
Fra : lgs

Dato : 02-12-12 00:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål