/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
hopper mellem "word dokumenter"
Fra : miss-tk
Vist : 424 gange
49 point
Dato : 29-11-12 12:24

Hej. (undskyld de lave point, men har ikke flere)

Jeg har to forskellige word dokumenter åbent, hvor jeg skriver på den ene side, men den "hoppe" hele tiden hen på det andet dokument, som hvis jeg trykkede at jeg ville bruge det istedet. Min mus er på den side jeg bruger, og det sker mens jeg skriver.
(er det til at forstå hvad jeg mener?)

Hvordan får jeg den til at holde "fokus" på den side jeg bruger?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-12 13:38

Slå genvejs taster fra?

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 29-11-12 15:10

Ingen genvejstaster er slået til.
Men nu går det helt galt for den.
ved linjeskift går den i stå i 4 sek. hvor den skriver "svare ikke".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-12 15:29

Lyder mærkeligt, men har du brug for 2 åbne dokumenter og du ikke får det til at virke,
så kunne du bruge Open Office til det ene dokument og words til det andet
http://www.openoffice.org/da/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-11-12 16:34

Afhængig af hvilken version Word du har, mener jeg de nyere kan have 2 sider åben ved siden af hinanden på skærmen.

Højreklik på værktøjslinjen i bunden - så frem kommer der en rullemenu...

der vælger du vis vinduer side om side

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-11-12 18:03

Man har helt fra de oldgamle versioner af word - så længe windows var til- kunnet have to dokumenter åbne samtidig.

Der må være en eller anden fejl ved din opsætning.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-11-12 18:06

Citat
Man har helt fra de oldgamle versioner af word - så længe windows var til- kunnet have to dokumenter åbne samtidig.

Men det er jo så spørgsmålet HVORDAN man har de to dokumenter åbne...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-12 18:52
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-12 18:53

Citat
klikker på FILER/ nyt dokument og jeg har 2 eller flere vinduer

Det skulle være:
Jeg klikker på FILER/ ny - tomt dokument og jeg har 2 eller flere vinduer

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-11-12 22:55

Citat
Jeg åbner Words (2003) og klikker på FILER/ nyt dokument og jeg har 2 eller flere vinduer

Nu er det jo nok ikke lige så relevant hvordan du gør det mig-selv men hvordan miss-tk gør det da det er hende der har stillet spørgsmålet!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-12 02:18

Citat
Nu er det jo nok ikke lige så relevant hvordan du gør det mig-selv men hvordan miss-tk gør det da det er hende der har stillet spørgsmålet!

Jamen dog, hvis ikke JEG kan skrive hvordan JEG åbner et dokument, kan det da også være ligemeget.
Mig rager det en høstblomst hvad du skriver, forsøger bare at hjælpe.
Men find da selv en anden måde at åbne det på, istedet for at brokke dig over mig,
det hjælper da slet ikke.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 30-11-12 07:53

Jeg bruger office 10.. Det er ikke side om side jeg bruger, da en af siderne er downloadet til at vise opgaver, og den anden er til at løse dem..

Regner ikke med det er min computer der er noget galt med, da den er helt ny..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-11-12 08:45

Citat
Det er ikke side om side jeg bruger

Det er jo netop det du burde gøre så...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-11-12 08:46

For at løse det her og nu så ville jeg prøve at "gemme som" i et nyt navn med begge dokumenter. Det er umuligt at vide hvilke koder der måtte ligge i dem.
Hvis dette ikke virker, ville jeg kopierer det ene ind i det andet, for kun at have et åbent, og så inden aflevering slette det overskydende.
Det er selvfølgelig ikke svar på dit spørgsmål, men ment som førstehjælp her og nu.