/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Tenerife sol bade hvor best
Fra : svendgiversen
Vist : 1128 gange
100 point
Dato : 28-11-12 15:13

Jeg har før været på Tenerife, men da spillede vi golf,
nu er det mere kultur og afslapning, med sol og bade muligheder tæt på hotellet, vi efterstræber...

Hvis vi søger et lunt sted i februar der, så skal det vel være på sydkysten?

Hvor, og hvis vi kun ønsker 2-300 m til stranden, ikke poolen, hvilket hotel kan så anbefales??

Hvilke billige/gode charter rejse muligheder kan I anbefale??? fra Billund eller Hamborg, ikke Kastrup.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-11-12 15:18

Inden du tager afsted, så husk at strandene på Tenerife ikke er specielt fantastiske, der er groft sand og ikke meget plads, men ellers er der masser af hoteller i Playa de las Americas som ligger tæt på stranden.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-12 15:37

Der er nu ikke specielt varmt på Tenerife i februar mdr.

http://www.zoover.dk/spanien/tenerife/los-cristianos/vejret

Jeg ville vælge Los Cristianos frem for det mere larmende og beskidte Las Americas.

http://www.spain-tenerife.com/dk/cristianos.html

De gange jeg har besøgt øren, har jeg rejst med Startour, som pakkerejse.

Pas nu på ikke lige at vælge børnenes vinterferie i februar, der koster det kassen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-12 15:53

Jeg husker ikke meget fra min første tur. hvor vi spillede golf,
men Playa de las Americas lyder bekendt?

Jeg husker, at der ikke var langt til den første golfbane,
længere og dyrere til den næste med taxi...

Rundt om hotellet var der en ring pool, godt for børnene, men ikke noget for min nye Viking kone,
lige syd for var der et ørken højde drag, som vi selvfølgelig også besteg...

Ikke så højdt som Teide, mit højeste punkt hidtil, med tendens til åndenød,
men vi behøver ikke at gentage tidligere tiders ture, ikke længere golf men gerne god badestrand??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-12 16:09

Måske boede vi i Los Cristianos, er der ikke et ørken bjerg der tæt på?

Jeg vil prioritere din anbefaling, frem for Las Americas...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-11-12 16:14

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-11-12 16:16

- Svend, husk at tage konen med hjem igen...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-12 16:48

Jeg fortår ikke humoren Stouenberg,

min første kone, der spillende golf, døde for godt fire år siden,
min nye kone har prøvet at spille golf, men hun har måttet opgive på grund af et dårligt knæ.

Så nu nyder vi noget andet, og jeg skal nok få hende med hjem igen...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-12 18:26

Las Americas

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-11-12 18:46

>Jeg ville vælge Los Cristianos frem for det mere larmende og beskidte Las Americas.

Må jeg lige oplyse om alternativet:

Vi/jeg har flere gange besøgt vore venner, der hvert år overvintrer i Puertu Rico på Gran Canaria.
Her er der nordisk gymnastik på stranden hver morgen, og så svømmer vi ud i den skønne havn...

Hvis man sammenligner Los Cristianos med Puertu Rico, hvad er så at foretrække?

Jeg gider ikke igen tage til Puertu Rico, og søger argumenter for en bedre ferie på Tenerife...
Hvem, måske en af de dygtige kandu eksperter, vil være gymnastik leder på stranden??

Selvfølgelig i Los Cristianos ...
Vi er der først i februar, skal vi begynde klokken ni, hvor, nærmere instrukser udbedes???

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-11-12 21:57

Tenerife sol bade,... i Februar,..

med luft og vand-temperatur på 19 °C,
lyder det til at være en kold fornøjelse,.. !

skal det absolut være Tenerife,. ?
der er mange andre, langt bedre alternativer, til samme,.. eller færre penge, (totalt)

men det er selvfølgelig 'smag og behag',

uanset hvor du vil hen, er http://travels.kilroy.dk/ nok det mest effektive site at søge rejser,
hvis du er lidt flexibel, er der en option der hedder +/- 3 dage,
det kan meget tit give en besparelse på 25,.. helt op til 50%

bagefter kan du tjekke efter på fx,.. Momondo o.lign. de er nogle få kr. billigere,
men har ikke +/- 3 dage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-12 22:56

Teil din provokatør.. ville du virkelig vælge Los Americas, hvor det flyder med bruge engangsglas, promfritter mm tillige med høj musik natten lang... det tror jeg næppe.

Jeg kan ikke agumenterer for eller imod Puerto Rico, da jeg aldrig har været der.

EA_HS med lidt god vilje er temperaturen lidt højere, se mit link... men havet er varmere end poolen hvis den ikke er opvarmet.

Svend, jeg gider ikke da ikke gymnasitk når jeg er på ferie

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-11-12 09:35

Playa de las Americas, men ikke i februar, det er omtrent den dårligste måned at feriere på Tenerife eller andre canariske øer. Har været på Tenerife, Playa de las Americas, omkring 20 år i træk.
Vi er altid rejst mellem d. 25 december til 2.-3. januar og i 14 dage. Vi har kun 1 år været uheldig med vejret.
Min ene datter og svigersøn har været af sted i februar, køligt og vådt.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-11-12 09:37

På sydtenerife er der ikke så meget kultur, så hvis det gælder kultur, så lej en bil og kør nordpå.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-11-12 11:33

Citat
EA_HS med lidt god vilje er temperaturen lidt højere

nå,.. ja,.. med god vilje,. kan man vel få alt til at 'passe ind i skemaet'

men nu står det under -- Feriesteder,.. Sol,.. Bade,.. og vist også afslapning,

hvis man ikke føler sig lige så bundet som af det faste ritual med at besøge Svigermor,. eller anden vigtig familie,

kunne man prøve noget alternativt,
ved en af de mest eftertragtede feriesteder, for Voksne, i Thailand,
er det ganske vist en anelse dyrere for flybilletten,
til gengæld er alt andet billigere,
eksempelvis kan du leje en dejlig mellemstørrelse villa med egen pool, tæt på strand, bjerge,
og alle seværdigheder, med (evt.) plads til en hel familie / venne.par, mm.
for 4400 kr./ måned (30 dage)
http://www.bahtsold.com/view/3-bedroom-pool-villa-at-crystal-view-114808?doqs=1

ps... der er også masser af golfbaner....

en tur i A/C Taxi (personbil) ca. 150 km. koster 200 kr.
eller tværs gennem Bangkok, ca. 50 km. (ca. 80 min.) pris incl. motorvejsafg. 50 - 70 kr.

der kan naturligvis også lejes i specielle Danske / Nordiske / EU kvarterer, hvis man er til den slags.

og måske det bedste af det hele,.. i Februar er der garanteret godt vejr,
så sikkert som Amen i kirken,... dvs luft - 27 - 32 grader,... vand, ca. 25 - 27 grader

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-12 13:19

Foreløbog tak,

vi bliver ved Tenerife og sikkert også Los Cristianos og det skal være februar,
grundet runde fødselsdage i januar og marts.

Thailand har et meget fugtigere klima end Canarie øerne, og min kone er Viking.

Hvilken strand er velegnet til morgen gymnastik i Los Cristianos,
hvis ikke andre melder sig vil min kone godt være gymnastik leder,
hendes mor var på Ollerup, senere gymnastik leder på Mors, og har lært hende et par øvelser.

Vi, udvalgte kandu brugere, ses på stranden i Los Cristianos primo februar klokken ni...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 29-11-12 13:36

Husk at tatovere "Kandu" på brystet så vi ud over den blege krop, kan kende hinanden på stranden til morgen gymnastikken.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-11-12 11:44

Hvis du vil have god strand og badning i havet, skal du ikke vælge Tenerife.
Kysten ved det røde hav eller Akaba bugten er meget bedre til det. Der er også større chance for sol og varme på den årstid.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-12 15:14

Tak for svaret Nordsted1.