/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Retsforbundets forslag
Fra : PeterTheisen
Vist : 745 gange
10 point
Dato : 26-11-12 15:53

Hvad synes du om, at Retsforbundet vil lade husejere betale seks procent af deres grunds værdi i skat til staten mod, at momsen på basale varer halveres, at skatten på arbejde sættes generelt ned, og at bundfradraget fordobles?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-11-12 16:24

Det er som sådan en god ide at hæve ejendomsskatterne og sænke skatten på arbejde og momsen. Det vil bl.a. gøre problemet med billig polsk arbejdskraft mindre og problemet med grænsehandel ville være mindre. Desværre gjorde VKO de modsatte, og pga. krisen på boligmarkedet er det ikke nogen gode ide lige nu.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-12 16:29

Sindsygt foreslag.

Citat
Det er som sådan en god ide at hæve ejendomsskatterne og sænke skatten på arbejde og momsen. Det vil bl.a. gøre problemet med billig polsk arbejdskraft mindre og problemet med grænsehandel ville være mindre.
Det må kræve en nærmere forklaring Fun2

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-11-12 16:33

Tommy, det er ganske enkelt, hvis skatten på arbejde bliver mindre, vil timelønnen på dansk arbejdskraft falde (så længe lønmodtageren skal ende med den samme realløn), så vil forskellen på danske og polske lønninger være mindre. På samme måde med grænsehandlen, hvis momsen bliver mindre, vil prisforskellen på danske og tyske varer være mindre, og der vil være mindre grund til at tage til tyskland og købe ind.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 26-11-12 16:41

Jeg tror også, at det er en god idé i en globaliseret verden, hvor der er større fokus på mobilitet og immobilitet.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 26-11-12 17:07

Det er, såvidt jeg forstår, et nulsumsspil, hvor ejendomsskatterne (grundskylden) ca tredobles, (i dag ligger den kommunale grundskyld omkring 3%), hvorved, har jeg lige set på TV2news, der kommer 53 mia i kassen, som så bruges til skattelettelser (større bundfradrag) og afgiftslettelser.

Med lidt over 2 mill boliger skal man altså i gennemsnit betale 25000 ekstra for at bo. Men det vil blive langt dyrere for parcelhuse (landbrug??), fordi de har langt mere og dermed dyrere grund end lejligheder, så for mange husejere, især i hovedstadsområdet og Århus, er det helt andre tal, Frederiksberg bliver den store "vinder", husejerne betaler i snit 38000, så skal der lige omkring 75000 oveni!

Grundlæggende er det en meget sympatisk tanke, der formentlig ville kunne øge arbejdsudbuddet, fordi (marginal?)skatten bliver lavere, sænke boligpriserne (men der skal bruges ligeså mange penge for at bo i hus), så ejer- og lejelejligheder vil blive voldsomt efterspurgte!

Men ,dDa hovedparten af danskerne bor i ejerbolig, bliver det nok svært at finde den store opbakning, langt sværere end sidst retsforbundet var på borgen, og timingen, hvor vi i forvejen har en boligkrise, kan ikke være dårligere!

Vismændene har flere gange foreslået at hæve ejendomsværdiskatten til 2% for alle ejerboliger, det ville være en lidt mere realistisk model, men der er vist ikke andre end EL der tør sige det højt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-12 18:29

Det var dog noget af det mest sindsyge jeg længe har hørt

Lønningerne vil ikke blive lavere - folk vil tværtimod forlange MERE da boligen så tager mere af indtægten.

Dernæst vil ALLE blive berørt - ejer som lejer - ejerne af boligerne lægger da bare på huslejen

Ydermere har du jo efterhånden FLERE ejere end lejere

Så med mindre du bor i telt for du INTET ud af det....

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 26-11-12 18:40

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-11-12 18:48

Selv tak, PeterTheisen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-12 18:53

Citat
Tommy, det er ganske enkelt, hvis skatten på arbejde bliver mindre, vil timelønnen på dansk arbejdskraft falde (så længe lønmodtageren skal ende med den samme realløn), så vil forskellen på danske og polske lønninger være mindre. På samme måde med grænsehandlen, hvis momsen bliver mindre, vil prisforskellen på danske og tyske varer være mindre, og der vil være mindre grund til at tage til tyskland og købe ind.
Javel ja. Men hvad har det med ejendomsskatten at gøre ?

Du skriver jo selv;
Citat
Det er som sådan en god ide at hæve ejendomsskatterne

Husk på, Den samlede beskatning består af ejendomsværdiskat + grundskyld og de 2 skatter tilsammen er i steget forholdsvis meget per år.

Så meget er ejendomskatten steget ....Scroll lidt ned. http://danskeanalyse.danskebank.dk/abo/grundskyldflash100612/$file/grundskyld_flash_100612.pdf

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-11-12 19:13

Interessant liste, du har linket til, Tommy.

Ved den seneste ejendomsvurdering lavede skattevæsenet et fikst svindelnummer, pludselig var grundpriserne steget, så folk kom til at betale mere i grundskyld, selv om priserne på grunde og ejerboliger faldt!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-11-12 19:22

Efter hvad jeg kan se så er skat på bolig den skat der er mest retfærdigt af alle de skatte der er blevet udskrevet gennem årene.
Jeg forstår ikke hvorfor der altid er nogen der begynder at råbe op, de vil jo godt have vores velfærd, men at betale så er der pluslig alt muge ligt galt med lovforslaget, folk må til at bestemme sig vil de have det samfund vi har nu eller vil de have et samfund hvor alt kommer til at koste det hvide ud af øjnene?
I kan ikke få begge dele og den dag hvor i får brug for disse ting så finder i sku ud af hvad det er hver for jer, men der sker jo nok ikke noget vel?
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-12 19:30

Citat
folk må til at bestemme sig vil de have det samfund vi har nu

Der har du problemet...

Folk vil IKKE have det vi har nu

Hvordan havde du da tænkt dig at folkepensionister i eget hus skal kunne betale de summer i ejendomsskat

Alene det at "straffe" folk fordi de ejer noget er sygt.... De har jo betalt det en gang

Næh du - det er STATENS UDGIFTER der skal ned - og så er det KUN dem der har behov der skal nyde godt af alle mulige besynderlige tilskud og foræringer fra staten.

Man må først som sidst indse at vi ikke alle kan være lige rige - det har selv kineserne indset

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-12 19:37

Allan57 jeg er overhovedet ikke enig med dig.
Hvorfor skla boligejerne betale mere i skat..? Det er ikke boligejerne der udsulter velfærden.

Den befolkninggruppe der udsulter velfærden i Danmark, er den gruppe der lever af det offentlige - her tænker jeg aldeles ikke på folkepensionisterne, eller for den sags skyld, førtidspensionisterne.

Har du tænkt over, hvor mange gange efterløn vi betaler for at føde på utilpassede kulturberigere incl. fætter onkler, tanter + hele og halve landsbyer. Oveni i det, kan du lægge milliarder og atter milliarder i ulandsbistand til korrupte regimer, som bruger danske skatteyderes penge på krigsmateriel, samt på at selvforherlige sig selv og sine.

Se, det kunne vi få meget velfærd for.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-11-12 20:24

Tommy, ejendomsskatten og grundskyld er begge skatter på at eje fast ejendom. Ejendomsskatten er faldet meget i de sidste 10 år. Det kan naturligvis ikke undre at Tommy begynder at snakke om "kulturberigere " og ulandsbistand, det er den lette måde at afspore enhver debat.

Refi:
Citat
Alene det at "straffe" folk fordi de ejer noget er sygt

Det er ikke mere sygt end at "straffe" folk fordi de har et arbejde.

Citat
Man må først som sidst indse at vi ikke alle kan være lige rige

Hvorfor egentlig ikke? Er det noget de rige har bildt dig ind?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-12 21:18

Fun2, det ville klæde dig, at sætte dig ind i det emne du vil kloge dig på, men erfaringen viser desværre, at det magter du ikke.

Sandheden er imidlertid den, at mens ejendomsværdibeskatningen ganske rigtigt
har været genstand for et skattestop siden 2001, så er
grundskyldsbeskatningen til gengæld vokset ganske voldsomt og så
meget, at den samlede beskatning af folk med egen bolig rent faktisk er
steget med hele 52% i perioden og altså langt mere end både
indkomstudviklingen, pristal og udviklingen i BNP.
Her er lidt faktuelle oplysninger:
Siden 2001 er ejendomsværdiskatten steget fra 9,5 mia. kr. til 12,5mia. kr. i 2010

I samme periode er de kommunale ejendomsskatter steget fra 14,7 til hele 24,3 mia. kr.
Boligejerne betalte således, som nævnt 52 pct. mere i skat i 2010 end de gjorde i 2001

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-11-12 21:57

Citat
Fun2, det ville klæde dig, at sætte dig ind i det emne du vil kloge dig på, men erfaringen viser desværre, at det magter du ikke.

Jeg læse ovenstående, så gad jeg ligesom ikke mere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-12 22:36

Citat
Jeg læse ovenstående, så gad jeg ligesom ikke mere.
Det er også nemmere end at sætte sig ind i det stof man vil kloge sig på.
Vorherre bevares da.

Med hensyn til velfærden.

Danmark kunne få meget velfærd. Vi kunne ha' råd til at give vores egne syge og ældre medborgere en tålelig tilværelse. Folkeskoler, hospitaler..osv (sæt selv ind) kunne få masser af penge - hvis det var det, vi ville - men regeringer gennem tiden ville hellere noget andet, som fx ødsle pengene til korrupte regimer - og til uhæmmet masse indvandring. Resultatet ser vi i dag. Ulandsbistanden pr. 01.01.2013 bliver på hele 16 milliarder danske skatteyderkroner. Vores kulturberigere kostede alene i 2012 den formidable sum af 90 millarder gode danske skatteyderbetalte kroner, og for det ikke skal være løgn, en 7 - 8 milliarder til EU pampervældet. Og alt imens den nuværende regering skriger på højere skatter, højere afgifter - skrider produktionsvirksomhederne ud af landet, - altså dem befolkningen skal leve af - de skrider endda hurtigere end jetjager ka' flyve.

Men det er gudske lov ikke alt der koster penge. Nej nej, tag nu fx. den storkøbenhavnske Moské som pt er på tegnebordet - den med kuppel og jeg skal komme efter dig, ska´jeg, den vil Iran da godt betale.....jow jow ingen smalle steder dér.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-11-12 22:44

Tommy, hvis du er interesseret i en ordentlig debat, så hold en ordenlig tone.

Og så gentager Tommy igen igen sit vrøvl om "penge til korrupte regimer" og "uhæmmet masse indvandring" og jeg mistede igen igen lysten til at svare på Tommys løgnehistorier.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-11-12 23:30

Åh ja fun2 kom dog med nogle modargumenter i stedet for alt det ynk.

Start med ejendomsskatten.

Ulandsbistanden du kan fx argumentere hvorfor Kina modtog 94 millioner i ulandsbistand fra Danmark i 2010

Og hvorfor bliver Danmark ved og ved med at lukke uintegrerbare indvandrere ind - fx. Somaliere. Hvad kan de bidrage med..? Har vi arbejde til dem..?

Og endelig - de dér 12.500 akut job regeringen lovede at fremtrylle til de mennesker der røg ud af dagpengesystemet, hvor bliver de af ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-11-12 23:43

Folk fra Somalia, ulandsbistand og akutjob har sådan set ikke rigtigt noget med grundværdiskat at gøre, og Tommy strør om sig med tal der er fri fantasi, så der er vist ikke så meget grund til at gå ind i den diskussion.

Fakta er at VKO indførte et "skattestop" på ejendomsskatten, der betød at ejendomsskatten blev fastfrosset i kr og ører, selv om ejendomsværdien steg og steg.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-12 00:01

Citat
Fakta er at VKO indførte et "skattestop" på ejendomsskatten, der betød at ejendomsskatten blev fastfrosset i kr og ører, selv om ejendomsværdien steg og steg.
Nej, jeg strør mig ikke med tal fra den frie fantasi.

Her er lidt fakta;
http://danskeanalyse.danskebank.dk/abo/grundskyldflash100612/$file/grundskyld_flash_100612.pdf

Med hensyn til indvandring og ulandsbistand, jeg kan med lethed fremlægge fakta.
Se, Fun2, det er mere end hvad du kan.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-11-12 00:11

Jeg har ikke udtalt mig om andet end at ejendomsskatten er blevet fastfrosset, så den enkelte boligejer har fået en skattelettelse, det er fakta.

At indvandringen skulle koste 90 milliarder er fri fantasi, langt hovedparten af u-landsbistanden er bundet op på tilbagekøb, så prisen er langt lavere, osv, osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-12 07:54

Hvordan kan du få en FASTfrysning til at blive en LETTELSE

UANSET hvordan du vender og drejer det, er der noget grundlæggende forkert ved at man BETALER for noget man EJER og har betalt en gang....

Vi kunne jo også fastsætte licensen efter skærmstørrelse

Og kommuneskatten efter skostørrelse (det slider mere på de grønne områder)

Og hvad med bus-/togbilletten efter vægt

Nå - vi må hellere undlade at give dem gode ideer

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-12 11:02

Citat
At indvandringen skulle koste 90 milliarder er fri fantasi,
Nej fun2, det er ikke fri fantasi - men gid det var var så vel. Oplysningen kan du finde på Danmarks Statistik.

Du skal bare huske en ting når du ser tallene, at medregne indvandrene fra Tyrkiet, fordi Tyrkiet medregnes officielt som et vestligt land - og er derfor ikke med i statistikken.
Vi har knap 74.000 med tyrkisk oprindelse i Danmark. 32 pct. med tyrkisk oprindelse i Danmark er fuldtidsforsørgede med offentlige ydelser.

Det er desværre den skinbarlige sandhed.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-11-12 12:01

Tommy, hvis du vil diskutere indvandring (specielt ud fra tal der er fri fantasi), så synes jeg du skal oprette en tråd til det, så kan du se om der er nogen der gider diskutere med dig, jeg gør ikke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-12 12:39

Fint nok fun2 - altså, at du ikke gider at diskutere indvandringens enorme omkostninger.

Men du skal skal lade være med at kalde det;
Citat
specielt ud fra tal der er fri fantasi
Når jeg ydermere kan fortælle dig, hvor du kan se tallene henne - nemlig på Danmarks Statistisk.

Vi går hermed over til næste sag på dagsordenen

Pkt. 1 Er fun2 en ignorant.

Mvh.
Tommy.
Malersvend af guds nåde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-11-12 13:05

Tommy, dit skift af nick har åbenbart medført andre skift, Heidi-Ho kunne ikke bruge statistikker, selv fra Danmarks Statistik, til nogetsomhelst, rart at du bliver klogere med årene

Hvad indvandrere har med grundskyld at gøre har jeg ikke helt fattet, men som de gamle kinesere sagde "Når manden har lært hammer, ser han alle problemer som søm"

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-11-12 13:19

Det er da helt sindsyg som folk tager fat fordi jeg er så fræk og sige sandheden at skat på bolig er den mest retfærdige af alle skatter.
Man begynder at blande alt mugelige ting ind, hvad der er endnu værre er at der bliver hevet en masse ting ind i debatten som ikke har noget med sagen at gøre.
Nu har boligejerne sluppet for at betale mere siden V K O frede dem i 2001 og en fastfrysning er sku da en lettelse netop fordi den ikke stiger som den hele tiden har gjort dermed har boligejerne sparret den skatte stigning og det er lig med en lettelse.
Fordi man har købt et hus tror mange at de ikke skal betale mere, hvor de har fået den forrygte ide fra ved jeg ikke.
Desuden har jeg besvær med at forstå jeres måde at reagere på når det kommer til fun2.
Jeg mener at fun2 har ret i mange af de ting der er oppe og vende og hvad flygtninge debatten har med boligskatten at gøre forstår jeg simpelhen ikke, personlig mener jeg at vi skal skære der også, desuden skal alle de penge vi sender ned i det sorte hul der kaldes Afrika, det har aldrig hjulpet og det kommer det aldrig nogen sinde til, jeg er 55 år og i hele min levetid har vi skovlet penge derned, jeg mangler stadigvæk nogle eksempler på at det har hjulpet nogen, jo vi har da reddet nogle fra døden, men til hvad nytte de vokser op og får børn som også får børn mens der bliver mindre og mindre mad.
Vi løser sku ikke noget men vi trækker det bare i langdrag, men det har bare ikke noget med boligskatten at gøre.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-12 13:38

Citat
fordi jeg er så fræk og sige sandheden at skat på bolig er den mest retfærdige af alle skatter.

DIN "sandhed" kunne også benævnes som løgn - resultatet er det samme - du må lige BEVISE at det skulle være RETFÆRDIGT

Citat
og en fastfrysning er sku da en lettelse netop fordi den ikke stiger som den hele tiden har gjort

Så mener du at fordi den ALTID er steget, skal den blive ved

Hvad skal vi dog med en regering, vi kan jo bare fortsætte fra enevældets tid

Næh du - det er din "fattigrøvs" påstand at de der har mere end dig skal "plukkes" mere

Den har både russere og kinesere indset ikke holder (selv cubanere)

MIN PÅSTAND.....

Det er alle dem der ejer noget der holder hele landet igang

Så de bør "belønnes" - ikke straffes

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-12 13:55

Vagnr
Citat
Tommy, dit skift af nick har åbenbart medført andre skift, Heidi-Ho kunne ikke bruge statistikker, selv fra Danmarks Statistik, til nogetsomhelst, rart at du bliver klogere med årene
Det er så ikke helt rigtigt, idet jeg altid skrev, at statistikker kunne læses på mange måder.
Men statistikken vedr. indvandring kan desværre kun læses på én måde, fordi, det er tørre fakta-tal - og uden andre "forstyrrende elementer"

Vagnr
Citat
Hvad indvandrere har med grundskyld at gøre har jeg ikke helt fattet, men som de gamle kinesere sagde "Når manden har lært hammer, ser han alle problemer som søm"

Det er korrekt set vagnr. Eller som regeringen gør; Nedlægger alle produktionsvirksomhederne og derefter tordner løs om, at arbejdsløse mennesker er et stort problem.

Allan57
Citat
Det er da helt sindsyg som folk tager fat fordi jeg er så fræk og sige sandheden at skat på bolig er den mest retfærdige af alle skatter.
Jep, det var dit synspunkt - men har du noget at ha' det i..?

Allan57
Citat
Man begynder at blande alt mugelige ting ind, hvad der er endnu værre er at der bliver hevet en masse ting ind i debatten som ikke har noget med sagen at gøre.
Arhhh, det ved jeg da ellers ikke. Hvis Danmark mangler penge, må det vel være fordi landet har unødvendige udgifter, så nytter det vel ikke meget, at lade boligejerne betale for en forkert politik.
Men okay, dit synspunkt er jo også dejligt uforpligtende - især når man bor til leje.

Allan57
Citat
Nu har boligejerne sluppet for at betale mere siden V K O frede dem i 2001 og en fastfrysning er sku da en lettelse netop fordi den ikke stiger som den hele tiden har gjort dermed har boligejerne sparret den skatte stigning og det er lig med en lettelse.
Det var dog utroligt, kan du ikke læse http://danskeanalyse.danskebank.dk/abo/grundskyldflash100612/$file/grundskyld_flash_100612.pdf

Allan57
Citat
personlig mener jeg at vi skal skære der også, desuden skal alle de penge vi sender ned i det sorte hul der kaldes Afrika,
Nååårhhhh, lidt ret vil du da give mig.

Mvh.
Tommy.
Ex malersvend.
Mester har sku' fyret mig - og fritstillet mig.... NU!
Grunden til jeg blev fyret var, at jeg brugte al for megen tid på computeren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-12 14:03

Citat
Mester har sku' fyret mig - og fritstillet mig.... NU!

Det skal du ikke finde dig i - søg et AKUTjob - der er 12.500 af dem

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-12 14:16

Citat
Det skal du ikke finde dig i - søg et AKUTjob - der er 12.500 af dem

Nå ja, det havde jeg ikke lige på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-12 16:51

Og vi husker lige på, at de offentlige og private arbejdsgivere er nemlig kun forpligtet til at oprette 12.500 akutjob, ikke til rent faktisk at ansætte folk fra målgruppen.

Og som Mester sagde: Jeg ansætter dig igen. Og æhmmmm.... hæ hæ hæ.... på den måde scorer jeg lige 25000 kr. - lige ned i Malermester Strygers lomme.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 27-11-12 16:52

Kaptajn-Tommy, jeg vil give dig ret i denne diskussion - at indvandringsspørgsmålet sagtens kan inddrages, da et af Retsforbundets punkter i programmet er at afskaffe 24-års-reglen og indføre den svenske indvandrings- og flygtningepolitik. Det vil koste kassen, hvis det gennemføres.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 27-11-12 16:53

Jeg glemte at skrive, at et andet punkt er udmeldelse af EU, men det er ikke blevet diskuteret her, så jeg fandt det ikke relevant i første omgang.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-11-12 19:39

Hold da kæft hvor er vi blevet et ynkeligt folkefærd, de fleste der kæfte op aner ikke engang at der er krise undtagen det de har hørt i TV.
Jeg bliver sku ked af det på danmarks fremtid vegne, det er sku godt at jeg ikke kommer til at overvære sammenbrud et, hvordan kan et folk blive så egoistiske på ca 30-40 år alle vil have men ingen vil gøre noget for landet og befolkningen, der var engang jeg var stolt af at være dansk og jeg ville give mit hjerteblod for det, nu vil jeg ikke engang lade mig prikke i fingeren, efter mening har vi ødelagt vores land indefra det var ikke en fremmede magt der ødelagt det det var os selv kan i høre djævelen le højt?
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-12 20:00

Citat
alle vil have men ingen vil gøre noget for landet og befolkningen

Vi gør skam ALLE noget - problemet er at de KUN vil have fra dem der holder landet kørende og derefter dele det ud til dem der IKKE gider bidrage

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-11-12 20:31

Det kræver en forklaring allan57

Citat
Hold da kæft hvor er vi blevet et ynkeligt folkefærd, de fleste der kæfte op aner ikke engang at der er krise undtagen det de har hørt i TV.
Hvem hentyder du til?

Citat
Jeg bliver sku ked af det på danmarks fremtid vegne, det er sku godt at jeg ikke kommer til at overvære sammenbrud et,
Så må du lære at sætte X det rigtige sted når der er folketingsvalg. Jeres kammerat Sohn, har også fået øje på lyset - han er blevet helt borgerlig efter han er kommet hjem og arbejde for sit firma. Sohn stemmer nok Konservativt ved næste valg

Citat
der var engang jeg var stolt af at være dansk og jeg ville give mit hjerteblod for det, nu vil jeg ikke engang lade mig prikke i fingeren,
Aaaarhhhh, så slemt er det vel heller ikke at være bloddonor.

Citat
efter mening har vi ødelagt vores land indefra det var ikke en fremmede magt der ødelagt det det var os selv kan i høre djævelen le højt?
Om jeg kan høre ham..?? Jepper, og han leer højt Uha da, en grimmer karl.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 28-11-12 17:33

De fleste penge kommer fra alm: mennesker og ikke de rige refi, så det er en skrøne at de rige bliver flået.
Det er også en skrøne at det er de rige der skaber arbejde, faktisk er det mellemindkomsetrene der skaber flest nye arbejdspladser.
Noget andet er hvad er det for nogle der holder landet kørende?
og hvor har du det fra at dem der ikke gider at lave noget er dem der får disse penge, men det er jo så dejlig nemt at beskylde nogle for at udnytte andre og at de ikke gider at arbejde.
Mange har ikke følt at de er gået ned i løn, men alligevel opføre de sig som om at det ikke er sikkert at de får nogen løn imorgen, derfor bliver der ikke sat noget igang og bankerne er sku ligedan de tør heller ikke at låne penge ud til folk der vil sætte noget igang derfor kan man tale en økonomi ned så der virkeligt kommer en krise og hvad gør regeringerne de giver bankerne en masse skatte penge, men bankerne holder bare ikke deres aftaler og begynder at låne ud til folk der vil sætte noget igang, selv de danske bønder kan ikke få lån til at øge bedriften det er rent gøg og gokke.
Med hensyn til Ole Sohn har jeg aldrig kunne lide den klovn, han er og vil altid være en 5 kolonne mand og så kan man ikke synke dybere.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-11-12 11:19

http://www.information.dk/318428

Økonomer mener netop, vi bør hæve boligskatterne, men politikere mener det højst, mens de er i opposition

Men jeg skal da indrømme, jeg klager ikke over politikernes manglende mod

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-11-12 14:17

Vi skal lige ha' det hele med !
Samme Overvismand, Hans Jørgen Witta-Jacobsen skriver; »Da vi begyndte at lave de mellemlange fremskrivninger af økonomien, fandt vi ud af, at vi mangler finansiering på grund af demografien.

Læg mærke til ordet "Demografien" - altså befolknings-sammensætningen
Nu er det så jeg tænker på, hjælper inklution så ?
Njaaaaaarhhhh, nok nærmere - at assimilere visse befolkningsgrupper.

http://www.information.dk/316753

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 29-11-12 14:36

Kaptajn-Tommy, med demografien menes der ikke andelen af indvandrere, men det forhold, at der bliver flere ældre, som skal forsørges af færre unge.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-11-12 15:18

Nååårh..? Tror du det..?

Demografi betyder slet og ret; I etnisk, kulturel og sproglig forstand.
Eller skrevet på en anden måde;
Hvem bor i Danmark om fx 30 år – og hvorfor? Og så indretter vi samfundet efter det.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 29-11-12 16:10

Selvfølgelig er indvandringen en del af ordet demografi, men det er ikke det, vismændene taler om, når de siger ordet. Desuden er indvandringens omkostninger ikke lige så store som udgifterne til de mange flere ældre med årene. Alene sundhedsudgifterne spås at stige med 25 % inden 2050 i forhold til i dag, og det vil Venstre klare indenfor et "udgiftsstop" eller "nulvækst". Flere Venstre-borgmestre, bl.a. Johannes Hecht-Nielsen fra Helsingør, har udtalt, at det vil føre til besparelser og nedskæringer med fyringer til følge.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-11-12 17:10

Citat
Selvfølgelig er indvandringen en del af ordet demografi, men det er ikke det, vismændene taler om, når de siger ordet.
Sådan kan du ikke opstille det Peter, fordi, indvandrerne er også omfattet af samfundet - og bliver gamle - skal ha del af samfundskagen, osv... Derfor kan ordet demografi ikke handle om etniske danskes sundhedsudgifter og pensioner.

Er der ikke en vis logik i, at sundhedsudgifterne stiger i takt med indvandringen..?

Citat
og det vil Venstre klare indenfor et "udgiftsstop"
Det er jeg faktisk ikke så nervøs for, fordi mange gange kan man ved omfordeling af div. arbejdsrytmer, få dobbelt så meget for de samme penge.

Værre er, at den røde regering ytrer ønske om at fjerne behandlingsgarantien.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 29-11-12 18:24

Ja, men indvandrerne tærer ikke lige så meget på plejehjemme og behandles i højere grad af familien, end gammeldanskere gør. Så det kan jeg godt.

Kan jeg få et konkret bud på, hvordan man kan omfordele pengene, når sundhedsudgifterne stiger med 25 %, uden at det fører til besparelser?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-11-12 18:45

Citat
Ja, men indvandrerne tærer ikke lige så meget på plejehjemme og behandles i højere grad af familien, end gammeldanskere gør. Så det kan jeg godt.
Det er da vidst et dogme. Mig bekendt, er der foreslag fremme om plejehjem udelukkende for muslimer.
Udover det, modtager muslimske gamle vel også hjælp fra det kommunale, fx i form af hjemmehjælp, briller, høreapparater, rollator, hospitalindlæggelser, speciallæger, og ...(sæt sig ind)

Citat
Kan jeg få et konkret bud på, hvordan man kan omfordele pengene, når sundhedsudgifterne stiger med 25 %, uden at det fører til besparelser?
Nej det kan du ikke - fra mig da - det vil jeg afholde mig fra. Men når det er sagt, skal du ikke bilde mig ind at det ikke kan lade sig gøre.

Du sprang emnet, behandlingsgaranti-stoppet over.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 30-11-12 06:30

Man afskaffer jo behandlingsgarantien, fordi man ønsker, at de sygeste skal behandles først. Jeg kan ikke se fornuften i at beholde dette systen. Kan du?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 30-11-12 06:33

Hvordan kan det for øvrigt lade sig gøre at finde penge til 25 % flere udgifter indenfor sundhed? Man har allerede sparet så meget i SKAT, at det går udover kvaliteten, når man skal opkræve penge fra borgerne, som ikke har betalt det til det offentlige, som de skulle. Forsvaret står overfor at skulle bespare 2,7 mia. kr., hvilket ikke kan ske uden afskaffelse af værnepligten (håber jeg sker) eller lukninger af kaserner, der medfører fyringer.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-12 14:33

Jeg synes de Radikale og Socialdemokratiet i vanes tro, sku' nelægge alt hvad der har med militæret at gøre. Kort sagt, nedlæg alle kasernerne og fyre stampersonellet.
De nedskar også på det militære isenkram i tiden omkring 1940 - og det gik da meget godt - så hvorfor så ikke prøve engang til. Godt nok kræver det en grundlovsændring - men betyder det så meget..? Omtalte partier har siden 1973 - efter min mening - brudt grundloven mere end et par gange.

Citat
Man afskaffer jo behandlingsgarantien, fordi man ønsker, at de sygeste skal behandles først.
Det var da eller noget af en påstand. Hvem skal så bestemme, hvem der er mest syg..? En med leukæmi eller en med fremskreden lungecancer - hvem skal først til behandling?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-11-12 15:02

Tommy, du har vist ikke læst grundlovens §81:

"Enhver våbenfør mand er forpligtet til med sin person at bidrage til fædrelandets forsvar efter de nærmere bestemmelser, som loven foreskriver."

Så afskaffelse af værnepligt er ikke grundlovsstridigt, man kan jo altid, hvis der skulle være behov for det, genindføre værnepligten/pligten til at MÆND skal forsvare FÆDRElandet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-12 18:50

Mener du det, vagnr.

Lad mig citere dagbladet Informations artikel (oktober)

"Regeringen vil mandag fremlægge et forslag om at afskaffe værnepligten. Det sker som en del af et samlet forsvarsudspil, hvor der sammenlagt skal spares 2,7 milliarder kroner. Det erfarer TV 2 søndag aften.

Ifølge TV 2’s politiske redaktør Henrik Qvortrup skal regeringen mandag middag mødes med partierne bag forsvarsforliget i Forsvarsministeriet.

Her vil regeringen præsentere dens forsvarsudspil, hvor der blandt andet er lagt op til en afskaffelse af værnepligten.

- Afskaffelsen af værnepligten, der så vidt jeg er orienteret har eksisteret siden 1849, vil give en halv milliard kroner årligt, siger Henrik Qvortrup.

Regeringens forsvarsforlig kommer til at koste arbejdspladser og kasernelukninger.

- Derudover skal broderparten af pengene fra den halve milliard og op til de 2,7 hentes gennem rationaliseringer og effektiviseringer. Det vil betyde færre ansatte i forsvaret og dermed vil der også være brug for færre kaserner, forklarer Henrik Qvortrup.

Hvilke kaserner, der står for skud, vil ifølge TV2’s oplysninger være op til forhandling.

Afskaffelsen af værnepligten er en del af regeringsgrundlaget.

Rent teknisk kan man kun gøre værnepligten til fortid ved at ændre i grundloven, hvilket er kompliceret. Derfor taler regeringen i stedet om at “suspendere” den."

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-11-12 19:01

Jeg mener det, regeringen vil såvidt jeg forstår kun suspendere værnepligten.

Grundlovsbrud skal du til V og K for at finde

Tamilsag, Tvindlov, og superskurken, Hjorten!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-12 19:21

Hvis en regering kan suspendere et eller andet fra grundloven, er der jo i teorien ingen grænser for, hvad den nuværende regering - og kommende regeringer kan give køb på.
Begynder det ikke at blive farlig..?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-12 20:13

Citat
Grundlovsbrud skal du til V og K for at finde

HTS påstår det er hende der udnævner ministre (og afskediger) - det er i strid med grundloven §14

Det er i strid med grundloven at vi afgiver "magt" til EU

Det er i strid med grundloven at vi er "fødte" (betalende) medlemmer af folkekirken....

Men, jeg kan da godt give dig medhold i at "blå" har været de værste.....

Men bruddene sker jævnligt UDEN nogen tænker meget over det

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-12 21:46

Uanset hvad du end mener, siger og skriver vangr, er dette eksempel et klokkeklart grundlovsbrud.

Princippet om boligens ukrænkelighed fremgår af Grundlovens §72:
Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelse, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen undtagelse, alene ske efter en retskendelse.

Efter bestemmelsen er det et almindeligt krav, at inden der kan ske brud på privatlivets fred skal foreligge en dommerkendelse.

Med det til trods, har den røde regering givet skat lov til at undersøge om det er sort arbejde, der måske foregår i ens hjem.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-12 05:22

Tommy

Lige denne om værnepligten, det var en suspension, der var tale om (det er nu strøget) og som som sådan helt i overensttemmelse med grundlovens tekst

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1841278.ece

Og under den af dig åbenbart så elskede blåsorte regering blev der fra 2003-09 indført 40 nye love der gav mulighed for husundersøgelser uden dommerkendelse, så man kom op på 225 af slagsen! Hvorfor er det lige den om sort arbejde under de blårøde, der ophidser dig (og andre) så meget. Man merkt die Absicht! Som Goethe IKKE sagde

http://www.cepos.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/Offentlige_myndigheders_adgang_til_at_foretage_tvangsindgreb_i_private_hjem_og_virksomheder_udgoer_et_retssikkerhedsmaessigt_problem_og_boer_begraenses_01.pdf

refi, dine tre eksempler har meget gammel hævd, de to af dem er en lang sædvane fra før 1953, § 20 i Grundloven om suverænitetsafgivelse kom netop ind ved grundlovsændringen i 1953, så der er helt klar hjemmel for det, så længe betingelserne er opfyldt, og det har Højesteret hidtil fastslået hver gang de er blevet spurgt.

I det hele taget er grundloven en forfærdelig forældet størrelse, kongen er et de mest anvendte ord, siden 1849 er den kun ændret 4 gange (+ Foghs fupnummer med tronfølgen), mens fx den amerikanske forfatning siden 1776 er ændret 27 gange.

At læse grundloven er stort set ligeså svært som at læse det gamle testamente med gotisk skrift, og siger næsten ligeså lidt om verden af i dag. Derfor er der på en række punkter udviklet en statsretlig praksis, der kun proforma svarer til grundlovens ord

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-12 08:24

Citat
I det hele taget er grundloven en forfærdelig forældet størrelse

Det har du ret i, men det var DIG der bragte den på bane