/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bonderøven
Fra : jensviggo
Vist : 2422 gange
22 point
Dato : 26-11-12 12:32

Jo, jeg ser osse bonderøven på tv, jeg er lidt imponeret det software, der bruges til slut(tror jeg nok), det gør det faktiske tv-billed til et maleri, har tidligere set det i anden forbindelse på en smartphone, det er hvad jeg ved, og så var det vist noget med sketch et eller andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-12 12:47

Citat
software, der bruges til slut(tror jeg nok),

Det er enkelte billeder taget ud af filmen og håndmalet/ Photoshop, og sat sammen til en film igen, og det tager lang tid, at male hver enkel frame
Mener også det bruges i Camilla Plum´s udsendelser

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-11-12 15:09

det hedder muligvis sketch up. det er der ihvertfald et tegneprogram til den slags tegninger der hedder

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-12 15:29

Apropos Bonderøven:

Mødte ham helt tilfældigt,for en måneds tid siden.Et gammelt hus var revet ned,og han måtte tage murstenene.Jeg kunne jo ikke dy mig,holdt ind til siden. Og vekslede et par ord med ham.Jeg kunne godt mærke,at han er ved at være træt af folks opmærksomhed.Men det mener jeg jo så,at han er nødt til at acceptere.Han har jo selv valgt denne rolle.Og tjener sikkert gode penge på det.

Spurgte om jeg måtte ta`et billede af ham.Fik svaret:Nej det må du ikke. Gjorde det så alligevel,da jeg var kommet i bilen.

Begyndende primadonna nykker??? Jeg ved det ikke.

M.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-11-12 15:50

Ja, desværre sådan går det tit når man bliver for kendt, hvad tror du så om brødrene Price, det er for poppet, de lever ikke op til sokkeholderne af den gamle, og så er der osse hende bagekonen med de lange negle, ja vi kan blive ved.

Jeg tror programmet hedder sketch me........prøv

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-11-12 16:56

- Mosebaek, det hedder ikke "primadonna nykker" men "privatliv"!!!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 22 point
Dato : 26-11-12 17:21

Prøv Fotosketcher, det er GRATIS og kan lave noget der ligner!
http://www.fotosketcher.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-12 17:26
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-12 18:39

Og det er egentlig forkert at skrive at der klippes en masse billeder ud af filmen
der tages 1 billede ud, og det kan der så manipuleres med = et billede af gangen - fremad
25 billeder pr sekund, og programmet Sketch up, er perfekt til formålet. men tid tager det
under alle omstændigheder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-12 18:57

Citat
- Mosebaek, det hedder ikke "primadonna nykker" men "privatliv"!!!

Jamen,det kan jeg skam godt forstå.Har læst om at der holder busser uden for deres gård.Og folk render rundt på deres grund,og glor.Det ville jeg heller ikke tillade.

Jeg mener bare,at han må finde sig i en vist opmærksomhed,når man er tv-darling.Det var jo ikke på hans hjemme adresse,jeg "fandt" ham.Men 4-5 km.derfra.

Men i skal da ha`forevigelsen. Men husk,jeg har Copyright.

Må ikke benyttes,til Kommerciel brug.

http://peecee.dk/upload/view/392550

M.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-12 19:15

Mosebaek - du skal bare tage til et af hans foredrag, for der stiller han op til fotografering.
Til ære for dig har jeg uploadet et billede her

http://peecee.dk/upload/view/392559

Det er mig, der har taget billedet og mig, der har copyright, men jeg giver hermed alle kandu'er ret til at bruge det

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-12 20:27

Fint billede,vith. Nu er det jo ikke hver dag,jeg bevæger mig ud i den store vide verden.Men vi var på Djursland,i anden anledning. Kom trillende ned af,en af disse smalle veje. Og pludseligt udbrød vi begge:"Der står Bonderøven".Vi kunne kende både ham og bilen,på lang afstand.

Jeg tror desværre ikke,han holder foredrag,helt heroppe.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-11-12 20:28

Jeg kan sagtens forstå at Bonderøven og hans familie er lidt trætte af at folk arrangere busrejser til hans gård, parkerer på hans gårdsplads og holder picnic i hans have, uden at spørge nogen om lov.
Han bor der faktisk, det er hans gård. Selvom det har været vist i fjernsynet er det altså ikke en offentlig forlystelse.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-12 20:50

Mosebaek - nu ved jeg jo ikke hvor "helt heroppe" er, men billedet er taget, da han holdt foredrag i Hjørring for 1 år siden

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-12 20:59

Helt enig,vith. Jeg kunne ikke drømme om at betræde hans private enemærker,uden at være inviteret.

Men "mødet" her,var jo helt tilfældigt.Nok et godt stykke vej,fra hans hjem.Så det var såmænd ment som en skulderklap.Men dem får han nok så rigeligt af.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-12 21:10

Gik der ged i animationerne, eller bare smalltalk.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-11-12 05:49

Nu har jeg valgt at bruge Fotosketcher, har hentet installeret og prøvet det, det behersker stort set det, som bonderøvens billeder blev/bliver udsat for, og meget mere, ja næsten ubegrænsede muligheder.................så

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 01-12-12 07:11

Tak for svaret Klaudi. Det kører med lidt øvelse med programmet

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-12 09:18

velbekomme