/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Vejlegården igen igen
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 2158 gange
100 point
Dato : 26-11-12 09:21

Sidder og undre mig over hvordan det endelig endte.....

Så søgte jeg på nettet og fandt en masse om konflikken men kan ikke finde noget om at den er slut og det antager jeg den er og hvordan det sluttet...

Er der en som venligst vil oplyse mig?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 26-11-12 11:18
Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 26-11-12 11:31

det er sandelig ikke slut, de autonome hærværksmænd fra 3F bliver ved med at chikanere vejlegården,måske man skulle få taxachauføren fra ålborg til at komme ned og køre nogle af de tåben over

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-11-12 13:40

Nej det kører stadig, tåberne står skam med de røde faner på pladsen hver eftermiddag...

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 26-11-12 15:20

Det er bare så ikke meide intresant mere og det forklare hvorfor jeg ikke havde hørt noget

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 26-11-12 15:37

Citat
de autonome hærværksmænd fra 3F bliver ved med at chikanere vejlegården,måske man skulle få taxachauføren fra ålborg til at komme ned og køre nogle af de tåben over

hold kæft en flok fjolser, - med bind for øjnene,
der kan og vil acceptere Amin Skov, og hans metoder
Føj for Satan.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 26-11-12 15:54

Citat
Nej det kører stadig, tåberne står skam med de røde faner på pladsen hver eftermiddag...

Gu gør de da ej tåbe. Jeg kører forbi hver eftermiddag, og der er aldrig nogen.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 26-11-12 15:56

uanset om man synes og Vejlegården eller ej HAR de en overenskomst, at kristelig så ikke er så god til overenskomster som de selv tror er en anden sag, men der ER en overenskomst og det er det der gør at jeg synes 3f er lidt langt ude.

Hvia andre fagforeninger skal til at blande sig i andres overenskomster er vi ude på et skråplan og så må krstelig komme ind i kampen pg sørger for at de kan lave gode overenskomster - men det i mente har det store fagforbund finasforbundet da også kvaget sig godt og grund for denne periode med den overenskomst der er lige nu, skulle krstelig så komme og bloker min arbejdsplads? Nej - tak, jeg stemte godt nok nej til overenskomsten men det er jo flertalet som bestemmer. Tror hele min arbejdsplads eller næsten stemte imod overenskomsten, men vi kom i mindre tal da den var god for bankerne - eller næsten god men kun på blødeværdier, det var ikke meget lønstigning denne gang

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-11-12 16:34

Citat
Føj for Satan.

Hvad har han nu med dette at gøre - er det en af dine venner?

Kommentar
Fra : KalleN

Dato : 27-11-12 22:28

Den kører stadig og det er dybt tragisk. Jeg er ikke i tvivl om denne sag har givet Amin Skov en masse omtale og formentlig et ekstra godt resultat. Men det skyldes udelukkende at der har været så meget medie bevågenhed og dermed også en masse støtter. Men forestil jer der ikke havde været noget mediedækning, så havde det formentlig kostet manden hans forretning. Når der så tilmed er statsejet virksomheder der deler i blokaden/chikanen, så stiger jeg simpelthen af!

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 29-11-12 00:45

Tak_for_hjælpen
Jeps arbejdsgiver(amin) valgte den fagforening han ville og fik geljdet arbejdstagerene over.
Og så var den ged barberet.

Bare vent, det kommer også i et firma nær dig. Nu er der skabt præcedens for hvordan arbejdsgiver kan vælge. LOL

Man jeg er glad for jeg ikke skal på arbejdsmarkedt i dag. Med den nedgang der er på vej til os alle. For det bliver rigtig grimt derude på det fri liberale arbejdsmarked.
Så sent som for et par uger siden, var jeg til middagselskab. Hvor en giver udtryk for at det er så synd for danske arbejdstagere at jobbene ryger udenlands. For så lidt senere at fortælle at naboen for gravet haven op og lagt om. Bygget en ny garage. AF polakker. Og at han holder lidt øje med dem i dagtimerne, da han er pensionist og naboen på arbejde.
Hmm, hmm. Hvor syndt er det så at arbejdspladserne ryger udenlands. Når de indelands ryger på udenlandske hænder????

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 29-11-12 14:52

Jeg synes du skulle prøve at læse dette lille indblik i fagbevægelsens historie,
den vil forhåbentlig give forståelse for
hvorfor en ORDENTLIG fagforening er nødvendig,

og ikke bare består af Hr. hvemsomhelst,
der sidder hjemme i kælderen og driver fagforening til "Gul" Discountpris.

http://www.skolekontakt.lo.dk/det_kommer_ikke_afsigselv/fakta/historie.aspx?p=1

hvis det ikke kan overbevise dig, googl, videre om dansk fagforening

uddrag,

Citat
Sejre og nederlag

Rækken afskiftende strejker og lockouter fortsatte dog, selvom
forholdene for forhandling blev bedre.
En stor sejr for fagbevægelsen fandt sted i 1919. Her indgik
DsF og DA en overenskomst, der lød på en ottetimers
arbejdsdag til arbejderne. Medlemmerne havde før denne
overenskomst haft en arbejdsdag på op til 12 timer.
Men to år efter var det arbejdsgivernes tur til at vinde. For at
sænke lønningerne lockoutede DA omkring 75.000 medlemmer
af DsF. I 1922 blev lønningerne sænket yderligere efter endnu
en stor lockout. I løbet af to år blev lønningerne i alt skåret ned
med op mod en tredjedel. I Randers blev der strejket i protest.
Men Venstreregeringen satte militæret ind mod de strejkende
arbejdere, som måtte vende tilbage til arbejdet uden at have29/11/12 Fagbevægelsens historie
www.skolekontakt.lo.dk/det_kommer_ikke_af sigselv /f akta/historie.aspx?p=1 5/6
opnået noget.

Staten griber ind

Selvom Venstreregeringen i 1922 satte militæret ind mod en
strejke, greb staten ikke direkte ind iforholdene på
arbejdsmarkedet.
Men det skete for første gang i 1933. Her havde DA truet med
at lockoute 100.000 af DsF’s medlemmer, hvis de ikke ville
godkende overenskomsten, der ville give en lønsænkning på 20
%. Men den socialdemokratiske regering greb ind for at
forhindre arbejdsstandsningen. Regeringen forbød strejker og
lockouter og forlængede de gældende overenskomster med et
år. Indgrebet skyldtes, at landets økonomiske situation i
forvejen var stram, og at en arbejdsstandsning ville gøre
forholdene endnu dårligere.

gentager lige,

Selvom Venstreregeringen i 1922 satte militæret ind mod en
strejke, greb staten ikke direkte ind iforholdene på arbejdsmarkedet.

Men det skete for første gang i 1933. Her havde DA truet med
at lockoute 100.000 af DsF’s medlemmer, hvis de ikke ville
godkende overenskomsten, der ville give en lønsænkning på 20%.

Men den socialdemokratiske regering greb ind for at forhindre arbejdsstandsningen.

det er altså kun ca. 90 år siden, !
og det er rigtigt at der er med tiden blevet tåelige forhold for den danske arbejder,

men det kan lynhurtigt vende, så en arbejder - IGEN - bliver en slags slave for arbejdsgiverne,
og må finde sig i at det er arbejdsgiverne der 'svinger pisken' (eneret)

stavnsbåndet, ved du hvad det er, ?
ellers kan du få et lille indblik her,
http://da.wikipedia.org/wiki/Stavnsb%C3%A5ndet

det er bla. den slags en ORDENTLIG fagforening kæmper for at undgå,

ved du hvad der ville ske hvis alle stemte på BLÅ blok,
altså arbejdsgivernes parti/er. ?

du må få 3 gratis gæt,

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-12 15:27

Så er sagen afgjort, og 3F blev heldigvis "frikendt" og blokaden erklæret gyldig. Ellers kunne fremtiden for den danske arbejdstager måske blive som beskrevet her: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/11/29/095231.htm

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 30-11-12 00:25

Citat
Så er sagen afgjort, og 3F blev heldigvis "frikendt" og blokaden erklæret gyldig.

Stort tillykke herfra,
så er der stadig håb for den danske arbejderstand.

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 06-12-12 12:58

Tak for svaret Reset.

Deler så ikke lige dit synspunkt, men nu er der da kommet en afgørelsen og det svaret du først på

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-13 11:54

Her er vist slutningen på hele sagen, Amin Skov er anholdt for brandstiftelse

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/22/111744.htm?rss=true

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 11-08-13 23:02

AK et ganske vildledning af medierne og de der tror blindt på medierne.

Vejlesagen var en lille mands(Amin) kamp mod de grumme fagforeninger. Eller var den?

"Det er ganske enkelt de store riges kamp mod fagforeningerne."
http://www.avisen.dk/liberale-bagmaend-dirigerede-vejlegaardssagen_186170.aspx

Borgeskabet fineste spidser
Saxo-bank-stifter Lars Seier Christensen
iværksætter Martin Thorborg
reklamemillionæren Søren Kenner(Jeg har været aktiv i debatten omkring Vejlegården)
Andy Møller Hansen, bestyrelsesmedlem i Venstres Ungdom i Randers. Står for støtte-facebook-gruppen.
Anja Daugaard, ejer sit eget reklamebureau. Giver også en hånd.
-"Venstre-kvinden får blandt andet lavet en professionelt produceret video, som bliver lagt på Vejlegaardens Facebook-side."

"I kulissen arbejder en skare af yderst kompetente folk med flair for sociale medier, online-optimering og kommunikation –og sympatier hos Venstre eller Liberal Alliance," lyder det i magasinet.