/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ny e-mail konti.Hvordan??
Fra : Mosebaek
Vist : 923 gange
300 point
Dato : 25-11-12 21:26

Jeg har en stationær pc,med XP og Outlook Express. Internet og mailkonto ved TDC.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Har også en ret ny bærbar (Notebook),men uden mail-prg.

Jeg har nu prøvet at installere "Windows Live Mail 2011". Det gik også fint...kan bare ikke køre den.

Som sædvanlig,er det Brugernavn og Password,der volder problemer.

Den skal selvfølgeligt ha`sin egen e-mail adresse. Kan/skal den bruges som brugernavn???

Hvad med Password/adgangskode skal/kan de være nye,eller skal jeg bruge noget fra min OE konti.
(Se over stiplet linje).

Jeg er efterhånden ved at få susen for ørerne....og roterende myg......

Vh. M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-12 22:27

Citat
Som sædvanlig,er det Brugernavn og Password,der volder problemer.
e-mail adresse, bruger navn og password skal være de samme uanset hvor du sætter din mail konto op, jeg satte selv min TDC mail op i Windows Live programmet i min nye Windows 8 sidste weekend, åben din Windows Live mail program og klik på Funktioner og på Konti, marker den konto som ikke virker og slet den, opret en ny konto samme sted og brug de rigtige indstillinger, vælg eventuelt at sætte kontoen op manuelt, det er faktisk nemmere end at rette i den indstilling som programmet automatisk forsøger at bruge:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27148

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-12 22:28

Husk at sætte markering ved: Behold en kopi på serveren, hvis du ønsker at læse den samme mail på din anden computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-12 23:00

Programmet TDC mailsupport kan opsætte din konto automatisk:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349
den skal kunne virke til Windows Live Mail også, selv har jeg ikke brugt programmet siden Outlook Express og det er jo et par år siden den blev umoderne:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18355

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-11-12 23:12

Tak o.v.n.

Jeg prøver også sætte den op manuelt. Lader det lige ligge til i morgen.Er vist for ør i hovedet.

Citat
e-mail adresse, bruger navn og password skal være de samme uanset hvor du sætter din mail konto op,

Den bærbare (Windows 7) er til konen.Så hun skal have sin egen mail-adr. Og derved vel også ny brugernavn og password. (Eller kan jeg bruge disse fra XP`en - OE).

Brugernavn,er det bare den ny mail-adresse,vi lægger ind???

M.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 25-11-12 23:40

Hvis fruen gerne vil have sin egen private mail, så overvej at oprette en Hotmail eller Yahoo mail eller en Sol mail eller måske - jeg kan næsten ikke få mig til at skrive det - men Gmail er også en mulighed.
https://eu.edit.yahoo.com/registration?.pd=&intl=dk&origIntl=&done=http%3A%2F%2Fdk.yahoo.com%2F&src=&last=&partner=yahoo_default&domain=&yahooid=&lang=da-DK

https://signup.live.com/signup.aspx?wa=wsignin1.0&ct=1353882951&rver=6.1.6206.0&sa=1&ntprob=-1&wp=MBI_SSL_SHARED&wreply=https%3a%2f%2fmail.live.com%2f%3fowa%3d1%26owasuffix%3dowa%252f&id=64855&snsc=1&cbcxt=mail&bk=1353882953&uiflavor=web&mkt=DA-DK&lc=1030&lic=1

http://www.sol.dk/bruger/login?wanted_url=http://www.sol.dk/mail/

Du kan have op til 5 forskellige mail adresser hos TDC men de er ikke adskilt:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5682

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-12 23:47

Citat
Brugernavn,er det bare den ny mail-adresse,vi lægger ind???
nej det er samme brugernavn (en lang række tal) som du plejer at bruge, hvis i vælger TDC til fruens mail, jeg vil anbefale at fruen får sin egen mail blandt et af de foreslåede her ovenover.
Hotmail som også kaldes Windows Live eller som det allernyeste Outlook er som skabt til programmet Windows Live Mail og din frue får 7 GB gratis online gemmeplads til billeder og dokumenter som kan ses på alle computere med internet forbindelse, det kaldes Skydrive og der kan skiftes mellem Outlook og Skydrive og Kalender og adresseliste når der er logget på Windows Live online

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-12 11:05

Altså.
En mail-adresse eks. abc@mail.dk med tilhørende password.

Den kan bruges på forskellige mail-programmer i XP / Vista / win7 ..........endda i Linux ubuntu.
Det er samme password til den mail overalt.
Forskellige mail kræver noget forskelligt, når de bruges i forskellige mail-programmer.

En TDC mail kan også bruges direkte hos TDC som kaldes webmail.

Her er adressen til TDC
www.mail.dk
Klik på mail ovre til venstre under det blå TDC

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-12 20:40

Øh...jeg har simpelthen ikke kigget på det idag.Vender tilbage senere.

Foreløbig tak for input.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-11-12 09:59

Tak for svaret o.v.n.....og Eyvind.

Nu bliver jeg jaget med,fra Herodes til Pilatus,på grund af dette hersens jul.
Så jeg har endnu ikke kunnet koncentrere om opgaven. Håber det sker sidst på ugen.

Derfor synes jeg det er på tide at lukke spørgsmålet. Men vender tilbage,hvis jeg får problemer.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-12 10:09

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-12 10:36

Citat
vender tilbage,hvis jeg får problemer
Vi er her for det samme