/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Ingefær og erfaringe samt opskrifter ?
Fra : kai-d
Vist : 1292 gange
100 point
Dato : 25-11-12 16:41

Er her brugere af ingefær og med erfaringer med brugen, virker det på gener ud over gigt.
Benyttelse at ingefær i særligt egnede madretter skader det med større mængder ?

På forhånd mange tak.
Kai.

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 110 point
Dato : 25-11-12 17:03

http://www.sundhedslex.dk/ingefaer-te.htm

Her kan du se opskrifter samt om erfaringer med brug af Ingefær

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-12 17:15

Har forsøgt med ingefær, men det hjalp ikke mod slidgigt i knæet,
det der hjalp var heste medicin: gluacosamin sulfat...

Men det er ikke godt hvis man som jeg har tendens til diabetes to,
så nu tager jeg det næst bedste: Avosol...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-11-12 17:43

Det er godt mod hovedpine og migræne, men det skal helst tages allerede når der er begyndende optræk til hovedpine et par tynde skiver frisk ingefær, spises rå.

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=7400/sprog=1/grp=8/menu=3/

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-11-12 17:47

Og til hvor meget eller lidt er her citat frahttp://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=7400/sprog=1/grp=8/menu=3/
Citat
Den rette dosis...
Skal ingefær bruges som behandling, er det vigtigt, at du får den rette dosis af de aktive indholdsstoffer - dvs. den dosis, de er brugt i kliniske undersøgelser, eller som en dygtig behandler har viden om virker. Men tager du medicin, har du tendens til overfølsomhed, eller gør du dig andre overvejelser, bør du først rådføre dig med en læge. I princippet er ingefær ufarlig, og handler det om "almindelig vedligeholdelse", er den friske rodstængel fin. En knold på størrelse med en vindrue pr. dag i maden passer til de fleste smagsløg og de fleste maver. Mere end 25 gram dagligt (to-tre gram tørret ingefær) skal du ikke spise, medmindre det sker i samråd med en ekspert. Overdosering kan irritere slimhinderne i mave-tarm-kanalen, så du får kvalme, opstød og måske endda ondt.

... og den rette slags
Ingefær fås både frisk, tørret og pulveriseret. Den tørrede har en anden smag end den friske, hvilket gør den mere velegnet til nogle former for madlavning. Men skal din ingefær fungere som medicin, er det bedst at spise pulveriseret ingefær i kapsler med et kontrolleret indhold af de aktive stoffer i ingefæren. Det vil sige, at den pulveriserede ingefær, der er fremstillet med sundhed for øje, ikke kan erstattes med den ingefær, du finder på krydderihylden i supermarkedet, da ingefær-krydderiet ikke indeholder de aktive stoffer.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 26-11-12 22:13

Tak for svaret Otnob.
Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 26-11-12 23:20

Selv tak Kai, håber du finder frem til den rette brug af det populære Ingefær. Mvh Otto