/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ulandsbistand
Fra : PeterTheisen
Vist : 511 gange
10 point
Dato : 25-11-12 09:49

Danmark bruger 16 mia. kr. årligt på ulandsbistand til verdens fattige. Men hvorfor øremærkes de ikke til Danmarks fattige?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-11-12 10:13

Fordi vi helst skal være Duksedreng,overalt....helst skal bemærkes af verdens øvrige befolkning.

For vi er jo "Åhh så go`e".

Så skit med vilkårene,der bydes den hjemlige befolkning.Og erhvervsliv.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-12 10:13

Fordi Danskere ikke sulter

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 10 point
Dato : 25-11-12 11:04

De fleste lande øremærker ulandsbistand til at købe i eget land, til høje priser.
Til gengæld køber vi af ulande til lave priser, dog betyder det ikke at du får billige varer, men blot at der tjenes rigeligt på handel med ulande.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 25-11-12 11:11

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 25-11-12 12:59

Det er fordi vi er nogle fjolser som hellere vil hjælpe alle andre end os selv.vores politikere laver beslutninger på vores regning uden vi er blevet indvoldveret vi er et lille bitte land som ikke skal spille ved de store landes borde.
Desuden forsørger vi tusind af folk som ikke er interesseret i at indvolvere sig i vores fællesskab men hellere nasse på vores systemer,det tangere det respektløse over os som danske borgere.som selv kommer i 3die række.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-11-12 15:20

Jeg har meget svært ved at forstå den måde vi føre ulandsbistand på.
Det vil føre til en katastrofe, vi er over 7 milli mennesker på jorden.
Det første problem er at der ikke er mad nok til os alle, derfor begynder vi at dele mad ud til dem der har behov for det og på den måde gør vi problemet meget større, fordi at med vores hjælp overlever flere og disse overlevende vil alle have børn og derfor er der mange flere der skal have mad, ikke nok med det vi har sku også Læger uden grænser, der får mange til at overleve igen kommer problemet hvor skal de få alt den mad fra som, når flere og flere overlever samtidig med at der bliver mindre og mindre mad.
Vi er nød til at begrænse menneskets udbredelse og mig-selv, hvem har dog bildt dig det ind at der ikke er nogen danskere der sulter, tro mig der er folk i dagens danmark der sulter og de mange penge kunne vi godt selv bruge.
Negere nede i Afrika høre ikke til vores næste, men det gør de danskere der hutler sig igennem, ulandshjælpen SKAL stoppes med det samme det er noget svineri at neger i Afrika er mere værd end en dansker skån mig for flere idioter.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-11-12 15:58

En ting der harmer mig allermest,er måden vores nødhjælp bliver omsat på.Nemlig til våben.

Så sent som i morges så jeg i nyhederne,reneller i Congo,(kæmper mod regeringen) med nye moderne aut.geværer,kanoner.Ulasteligt klædt i kampuniformer....militærudstyr,har de nok af.

Det er også set flere gange at statslederne,stille og roligt selv beholder pengene.

M.

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 25-11-12 17:33

hej mosebæk og allan 57.
i har fuldstændig i det somi skriver.
skønt der er andre fornuftige som også deler mine meninger.
kh kenn,c

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-11-12 08:38

Du er bestemt ikke alene kenn63, men der er folk der vil kalde os racistisk, men lad dem bare, men så må de sku komme med en løsning på dette problem.
Folk flygter fra Afrika til bla: Danmark hvor de tager plads op for danske statsborger bla på mændens hjem og hvad de ellers hedder.
Hvis politikerne ikke gør noget ved det så må vi selv gøre det, ved at boykotte disse partier som siger at vi skal spare også sender de alle de penge af sted til ulandene.
Jeg har sku fået nok.
alan57

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 26-11-12 19:13

hej allan.
Jo du kan ikke have mere ret,det er trods alt 16000 tusinde mil kr deles med 5,5 mil danskere det er ca 2900kr for hver af os pr år vi finansere udover de penge vi skal finansere til alle de vantro beduiner/gæstearbejdere som bor i vores land glistrup sagde for 30år siden.
Han er en af vores største politikere og jeg syntes vi skulle bruge pengene på en kæmpe byste af ham i stedet.
jeg arbejder selv i ishøj og føler mig ikke som dansker når jeg færdes der
Takke være vores sygesikringskort som alle udlændinge fik dengang er det vrimlet med den siden.og derfor er der så mange arbejdeløse,fordi vi skal finansere de verse landes problemer.
ligesom tyskerne gør nu for grækerne.Håber de sætter pris på denne håndstækning.
kenn 63

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-11-12 20:01

Afrika skal klare sig selv, hvad er der i vejen med det?
Vi har ikke råd til det ene eller det andet og vi får hele tiden at vide at vi er i en krise, når et land er i en krise øser de sku ikke alle de penge til bla: Afrika.
Man lukker kassen i med et brag der kan høres helt til FN-bygningen i New York.
Hvis lovgiverne ikke selv kan finde ud af at stoppe dette vanvid så skal der folkeafstemninger til, men det tør de danske politikere sku ikke fordi de ved at folket vil stoppe med at hælde alle de penge derned.
Især de Radikale bestemmer disse beløb, men at komme de danskere der behøver hjælp her og nu glem det.
Efter min mening skulle FN nedlægges med det samme jeg kan ikke huske at de har gjort nogen forskæld og freden har de heller ikke nogen andel i, og oven i kommer alle de tåbelige forslag som Danmark har været med til at underskrive, helt uden at spørge det Danske folk, nej op i røven med dem, hvis det stod til de danske politikere skulle ting som folketingsvalg afskaffet de er sku kun i vejen for hvad forstand har folket på politik.
Jeg gad godt at vide hvad der skulle til før ulandshjælpen blev stoppet.
Jeg er født i 1957 og jeg har hørt den samme plade igen og igen og det har stadigvæk ikke hjulpet nogen dernede, men vi må da ikke give op nu har vi hældt så mange penge derned så vi kan ligeså godt blive ved ikke, jeg håber at folk så Finansministeren stå og trippe udenfor glasdøren hvis han havde haft rådighed over alle disse penge havde vi ikke skulle skære ned.
Så er der nogle idioter der råber op om at vi har behandlet de sorte forkert bla: med slaveri, det kan da godt ske at der har været nogle røvhuller der har tjent stort på handel med slaver, men os der lever nu har altså ikke tjent på det og det er sku da det det drejer sig om, jeg har ikke udnyttet Afrika og jeg vil ikke give penge derned fordi nogle engang har lavet noget som på det tidspunkt var lovlig vi SKAL stoppe denne pengestrøm NU.
alan57

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 26-11-12 22:13

hej igen.
Ja for de 16mia kunne vi alle danske borgere vel og mærke få forhøjet vores bundfradrag med 2900kr pr md det kunne man vinde et valg på og så samtidig lukke ulandskassen og sende de folk hjem hvor de hører hjemme vi ikke har brug for,så må der vel blive job til os alle.
så kan det måske være vi bliver uvenner med eu og det kan vel være godt det samme.det koster også kassen for os,det er ca 930kr pr dansker om året gang det lige med 5,5 mil det er ret mange penge som vi kunne bruge på os selv.
og så lige en sidste detalje et DNA register til os alle og rejsende som skal ind i vores land.
så det bliver meget lettere at finde børnsvoldtægtsforbrydere på fyn og andre kreminelle så politiet ikke skal bruge tusinde af timer på at lede efter denne person.og vi kan lave vores børn gå i fred og ro til og fra skole.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-11-12 09:59

Citat
og så lige en sidste detalje et DNA register til os alle og rejsende som skal ind i vores land.

En fantastisk god ide.Kan slet ikke se at det kan give problemer for nogen...sålænge man har "rent mel i posen".
I forvejen bliver vi jo kontrolleret,masser af steder.Bl.a. "Skat",kender jo efterhånden hver en hjørne af ens liv.
Og det bevises jo desværre dagligt,at kontrol er bedre end tillid.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-11-12 11:28

Helt fint med mig kenn63, med et DNA- register jeg vil endda melde mig som den første for at få taget et mundskrab, der skal bare være en mening med det og det jeg mener er at politiet KUN må bruge registeret til sager som mord voldtægt børne sex og grov vold, ting som salg af lidt stoffer og andre småting bla: indbrud skal ikke ind under den hat, for så har vi begyndelsen på overvågnings samfundet og det vil jeg ikke være med til at lave.
Med hensyn til ulandshjælpen SKAL vi til at gøre modstand alle os der mener at det er noget svineri at lille Danmark skal blive ved med at smide penge ned i det bundløse hul vi kalder Afrika, især fordi at de aller fattigste skal spænde livremmen længer ind og der bliver sparet på børnehaverne ældrebyrden som det hedder nu, før hed det så pænt det grå guld, er det ikke pragtfuld den måde politikerne leger med ordene?
det gråguld lyder jo så positiv mens ældrebyrden er kun negativ.
Hvorfor lader Jonalisterne det ske?
de skulle skrive det ord som politikeren siger i parentes og derefter skrive det positive ord, så ville det stoppe ret hurtigt fordi politikerne ville være til grin.
Hvis politikerne ikke selv kan finde ud af at bruge skatteydernes penge på en ordentlige og sorbet måde, så må vi sku til at sætte streger i sandet og overskrider de dem skal de fyres.
Der er mange ting de inde på borgen kunne spare på, ministerpensionerne skal halveers og de kunne også starte med at fyre alle de spindidioter der vader rundt derinde.
Jeg kunne sku blive ved, men så ville jeg ikke kunne stoppe igen.
alan57