/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er der nogen???
Fra : Tonganeseren
Vist : 771 gange
200 point
Dato : 24-11-12 18:04

Jeg har fået kløerne slået i et fint eksemplar af BRNO ZKK 601 og skal nu bruge en montage til riflen.
Normalt har jeg ikke svært ved at hitte ting, men jeg kan ikke finde nogen hjemmeside, hvor man sælger en "en i et" skinne med ringe til tommes rør.
Jeg kunne selvfølgelig smutte ind til HH og bestille en ny af slagsen, men det vil ikke klæde en brugt riffel at få en spritny montage smækket op på recieveren.
Kender en eller anden en jæger, som i en eller anden skuffe har sådan en liggende - til en fornuftig pris???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-11-12 22:11

Hej Tonga.
Det er sikkert en lækker sag du har fået.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men hvad med at prøve Den Blå Avis - eller Gul & Gratis?
Begge steder handles der privat våben - og måske - hvem ved, sidder der en en gammel gubbe, der lige har det du skal bruge..?

Ihvertfald, held og lykke med din søgen.

Mvh.
Tommy

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 25-11-12 14:26

Hej Tonganeser !

Tillykke med din "nye" riffel - hvilket kaliber har den ? Brno rifler er en fremragende kvalitet, så den skal du nok blive glad for !

Den montage du efterlyser, bliver nok svær at grave op i brugt tilstand og dog !
I det østjyske findes en ingeniør som siges at have alverdens våbenrelateret isenkram til at ligge; kan også i givne tilfælde tildanne så at sige alt, bl.a. fra malkemaskiner, gamle trailere, gamle computere, gamle cykler (specielt dame) kompressorer m.m.m. Han har for år tilbage kendt en bøssemager, som iøvrigt ikke havde noget svendebrev, men derfor godt kunne være en dygtig håndværker. Her gik han til hånde som en slags "specialist", indtil forretningen krakkede !! Men denne ingeniør har et voldsomt kendskab til våben og er iøvrigt selv en ganske habil skytte, som har resulteret i en instrukstatus i DJ-regi - det i sig selv er en bedrift, som han ikke kan bevise !! Han påstår ligeledes at være hundeinstruktør, med speciale i alternative former for dressur, hvilket bl.a. resulterer i brug af strøm, hvortil han har fremstillet et solcelleanlæg, som kan benyttes !

Hvis du er interesseret i mandens navn m.m., kan du blot give besked, så vil jeg forsøge at skabe kontakt til dette geni - det bliver nok lidt svært, men jeg synes det er forsøget værd !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-11-12 14:28

Det bliver ikke nemt, men prøv at lægge et indlæg ind på de nordiske våbenfora, jeg tror ikke du kan finde en brugt, med den ønskede patina i DK.
Hvad med at købe en ny montering, og bruge den som "synk" de næste par gange I skal pilke torsk i " røvhullet", husk nu ikke at montere kikkerten.
Du kan også låne den ny montage til Bottrupmanden week-endén over, så er den nok tilstrækkeligt bulet og smurt ind i sand og vagtellort, fra udsætningsburrene og skrabemærker fra diverse fåreindhegninger, hvor han har krabbet rundt med tænder i græshøjde, som en anden Tårup grønthøster for at nakke et tamfår, mens ungerne sover middagslur i skovbørnehaven

MVBH
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-11-12 14:45

BRNO har en meget kedelig sikring, den virker nøjagtigt lige modsadt end alle andre rifflers, så jeg er ikke meget tilhænger af mærket til jagt, dens præcision er der absolut intet i vejen med.
Måske er det våbenmager Bottrupmand, , som har været indover på en af hans utallige ingiiingør opgave i det store udland på missilanlæg på phillipinske nonneklostre, fænghætte justering på Flakfortet, utallige forsøg på at finde tændrørene på en alderne Super Major disel. mm.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-12 15:07

Tak for de gode råd. Jeg er ikke helt sikker på om Ballehoff, når jeg ringer på haciendaens hoveddør, vil reagere positivt på en positiv henvendelse. Spørgsmålet er om jeg kan nå et "bøsseskud" væk, for begge løb bliver affyret mod min lettere indsunkne "behind". Næh! Så hellere en notits på DBA.
Årsagen, hvis jeg nu skal være helt ærlig, til at jeg helst vil have en brugt er, at jeg kommer fra Midtjylland og derfor forventer at få tingene næsten gratis. Prisernes himmelflugt har rystet mig betragteligt, noget min kære hustru har for vane at latterliggøre mig med - og sammenligner mig med min nærige salig bedstefar. Når jeg skulle købe ind til ham, flød snuset ned af hagen på ham - fordi han helt bestmet mente, at det kun var 3 uger siden han købte en flaske portvin til 12,50 dk.
I forgårs blev min dag reddet af min svoger. Han kunne fortælle mig om rustfri skruer, panhead, linseformede og flade skruer med pz-hovede til 8,54 kr. pr 200 stk. Jeg bestilte 36 æsker af forskellige størrelser, selv om jeg nok ikke får brugt dem, før jeg himler. Men så kan sønnerne squda arvede resterne. Men hvor er det dejligt at få noget så superduperbilligt. Man bliver i godt humør. En æske 5 x 60 med panhoved(200 stk,) fik jeg f.eks. for 13,85. Det er jo fantastisk.

Gå ind på sanistaal - tryk på UDSALG og tjek priserne. Man skal være registreret for at kunne købe herlighederne. Nu er jeg så overgået til den rustfri æra.
Alt skal samles med rustfri skruer.
Den BRNO jeg købte er i .308, og jeg har faktisk allerede en, men denneher er flot og næsten ubrugt. 1.500 kroner for herligheden m/ en ældre ubrugelig kikkert (Normark 1,5 - 6 x 42 som imidlertid vil se godt ud på en afdanket salonriffel. Optikken fejler ikkke noget, men tilsyneladende har den tidligere ejer siddet og bidt i røret på 30 mm. Tydelige tegn på kraftige, kunstige bisser.

Joh, ham Balledrengen er en fin skytte. Jeg husker tydeligt hans braldren om at have nedlagt en ræv på 300 meters afstand. Til gengæld er han ikke ferm med en haglbøsse. Han oplyste nemlig engang, at hans patronforbrug i gennemsnit var 23 med 1 nedlagt fasan. Derovre kalder man ham FLAK-BENT

For Helvede da. Lige nu sidder der Gudhjælpemig en stor fed hejre på naboens udluftningsventil. Den må jeg have et billede af. Gad vide, hvad den har fået øje på. Min anden nabo har en swimmingpool, så der skal den nok hen. Got You i kameraet.
Nu er den landet i naboens have - og skaderne skaber sig voldsomt.

Skulle have været på jagt i dag, men det simpelthen pisser ned med kold regn.

I morgen har jeg inviteret to venner på kronvildtjagt, fordi Helvede bryder løs i Grib Skov. Der er der nemlig Kongejagt. Forrige år væltede vildtet ind på reviret, da Skov og Naturstyrelsen gik grassat i Grib Skov og Valby Hegn. Måske er overløber velsigner os.
Håber edermageme ikke at det regner lige så meget som nu.
Eneste trøst er så, at de kongelige bliver lige så våde som os.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-12 15:12

Nemlig BW. Og den "omvendte sikring" kostede mig engang en stor flot buk. Aber, mann gewönt sich an alledings, som det vistnok hedder på sønderjysk.

Mvh.
Tonganeseren

Må jeg være lidt indiskret?? Du bor squ dejligt. Åen kunne godt få mig til at sidde i timevis - efter ørreder. Dem må der være rigtig mange af. Og så lige i udkanten af skoven. Dejligt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-11-12 16:36

Citat
Optikken fejler ikkke noget, men tilsyneladende har den tidligere ejer siddet og bidt i røret på 30 mm. Tydelige tegn på kraftige, kunstige bisser.
Ups, det tyder på, at den tidligere ejer af gøbben har haft bajut-tendenser. Bid i rør med kunstige tænder er ikke en typisk hverdags ting. Derfor får det mig til at spørge; Melder historien noget om, hvem den tidligere ejer er..? Og - hvis der er spor af Fehår i gevindhullet, kunne det måske tænkes, at den tidligere ejer var "Julemanden" på Kandu..?

Den riffel efterlader flere spørgsmål end svar.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-12 18:35

Jeg fik squ også lidt myrekryb, da jeg så mærkerne efter rovtænderne, men så foranstaltede jeg en prøve.
En af naboerne til vores revir har både kreaturhold og en ansamling geder og får. Jeg gik tæt på - og placerede riflen overnpå en hegnspæl, så den balancerede. På intet tidspunkt drejede den i retning af tamgederne, og så skulle den ged være barberet.

I modsætning til hr. Overjæger/hofjægermeister og vagteleopdrætter Ballehoff, havde jeg taget hensyn til den offentlige sikkerhed . Bundstykket befandt sig i min inderlomme og patronerne lå i en låst bil`s også låste handskerum. Jeg sørgede naturligvis for, at riflen ikke pegede mod andre tobenede.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-11-12 19:22

Har du nogen forklaring på den tumbe bumbe sikrings udgave på en BRNO

Citat
Åen kunne godt få mig til at sidde i timevis - efter ørreder.

Det ville også være nødvendigt for der går ca 4 stk, på en normal portions ørred, købt hos fiskehandler " Skæl".
Din kamp vil foregå i en ulig kappestrid med; isfugl, fiskehejre ,skarv, polske tyvfiskere og en stærk odderbestand, samt et par velsvømmende mink.

Nej så hellere brug dit "Røvhul", øst for Kullen, hvis I skal have fisk på tallerkenerne.

Knæk og Bræk imorgen med krondyrene, har du jo over din skatbetaling inddirekte lov og krav på gevinst modsat visse andre med kronjuveler

MVBH
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-11-12 19:35

Den der med kronjuvelerne skal lige dyrkes:

En af Ingemanns striber:
To golfspillere står og snakker.
"Du" siger den ene. "Spiller I med blå kugler, når det er vinter"
"Næh" siger den anden. "Så har vi da lange uldne underbukser på"

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-11-12 21:26

Den var ikke engang særlig " klodset"

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-11-12 19:58

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-11-12 20:53

Mange tak for point kære Tonganeser.

ØV4