/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern harddisk: HDD eller SSD??
Fra : BerndJ
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 24-11-12 17:36

Har for nylig købt Samsung serie-5 bærbar med SSD-harddisk - det er enormt hvor hurtig den er !!! Vil gerne har en ekstern harddisk til bl.a. backup. Men har svært ved at finde en ekstern harddisk som benytter sig af SSD-teknologien. Jeg synes at der svært at læse i produktbeskrivelsen om det er en HDD eller en SSD. Jeg har fundet følgende to eksterne harddiske:
a) Western Digital My Passport® 1TB Black USB 3.0, compatible with USB 2.0, portable hard drive 2.5"
og
b) Seagate® Backup Plus 500GB SuperSpeed USB 3.0, 2.5" portable drive, Black.

Gode råd og hjælp til at træffe det rigtige valg efterlyses?? FIndes eksterne harddiske med SSD-teknologien? Og hvor? Hvilke??

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-12 17:45
Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 24-11-12 17:48

Tak for svaret EA_HS.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-11-12 17:51

hvis du vil ha et bestemt mærke,.. eller en max pris,.. kan du rette 'skyderne' i V side,

der er naturligvis mange andre der handler med SSD Diske.

til at montere / forbinde harddisken kan du fx bruge en 'dock'
http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=hd%20dock

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-11-12 12:01

Ved godt du har accepteret et svar, men du skal da helt klart købe en "alm." harddisk. Fordelen ved SSD er at der ikke er nogen mekaniske del i og at der er meget hurtig læse og skrive hastighed. Ulempen er at alle SSD har en meget kort leve tid i forhold til "alm." harddiske. SSD harddiske kan klare et vis antal overskriveninger og nu hvor producenterne presser mere lager plads ned på SSD er det med kompromis på antal overskrivninger. En ssd holder omkring 3-5 år ved normalt brug, ved brug til back-up bliver der selvfølgelig ikke skrevet så meget, men hvorfor tage chancen og risikere at miste ens back-up.