/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Syrnet fløde med æbler til sild
Fra : Grimstrup
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 24-11-12 14:59

Sidste weekend fik jeg julefrokost fra Meyers og det var rigtig godt. Vi fik bl.a. syrnet fløde med æbler i stedet for karrysalat til silden, men jeg kan ikke finde en opskrift på det eller noget lignende, men måske I kan hjælpe ?

Grimstrup

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-12 15:01
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-11-12 15:04
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-11-12 15:47

Citat
Syrnet fløde med æbler til sild

tjaa, hvorfor ikke,.. man skal høre meget før ørene falder af,...

og så er der dem der synes det er mærkeligt, at drysse sukker og kanel på julekål,.....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-11-12 16:50

I "Sild på 300 måder", er der flere svenske opskrifter på sild med æble, denne med sur fløde kommer vist tættest på, men man skal vist selv smage den til, ikke en lyd om mængder:

Udvandede spegesildefiletter skæres i mindre stykker, dækkes med et tykt lag revet æble, drysses med hvid peber, dækkes med en sauce af sur fløde (eller ymer), der er rørt op med sennep og sukker.

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 29-12-12 17:06

Tak for svaret pifo.