/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Toshiba A300
Fra : return
Vist : 578 gange
200 point
Dato : 24-11-12 11:56

hej

nogen der ved hvad det er der mangler at blive installeret på en toshiba A300 når der i egenhedshåndtering står feks pci bus controller med gult skrift og så mangler det jo at blive installeret men hvad er det ? nogen der mon kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-12 12:26

Sikkert driver...

Det tyder på du har installeret et styresystem anderledes end det den er født med...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-11-12 13:09

Det er nok snaere drivere til bundkortet som mangler.

Det er ret fatalt.
Hvis du har skiftet harddisk, så må du se at finde den originale, backup, eller cd med originale drivere.

Det kan også være nemmere at kasser den og købe en anden. Glem den og du har ikke den ærgelse.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-11-12 13:11

I had the same problem and this is what I did to get it sorted. I used a program called CPUZ (it identity's hardware in a PC like Memory, Processor and main board) and I got the Chipset name and model number from that. Turned out it was an Intel GL960 Chipset which I found on the Intel Website. Here's the link to the ZIP format of the Chipset Installer:
http://downloadmirror.intel.com/18053/a08/infinst911autol.zip&agr=&ProductID=&DwnldId=18053&strOSs=&OSFullName=&lang=eng' target='_blank'>http://downloadcenter.intel.com/...

You have to use the ZIP version as the automated installer doesn't install the SM bus Controller. Once you down load it and unzip it with 7-zip or Alzip, go into device manager and choose update driver on the SM Bus Controller and then direct it to the ALL folder in the folder you just unzipped. Job done.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-11-12 13:14

Chipset driveren.

http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/support/jsp/modelContent.jsp?ct=DL&os=&category=&moid=2238728&rpn=PSAG8U&modelFilter=200CDS&selCategory=2756709&selFamily=1073768663
Herinde kan du finde den driver du skal bruge, men din computer hedder mere end A300, så det skal diu lige finde ud af.

Kommentar
Fra : return

Dato : 24-11-12 16:53

webnoob

ja det er rigtigt at den hedder mere den hedder dette her : Toshiba satellite pro A300 psagre
og der er windows xp på den

når man går ind på toshibas hjemme side som er her :http://eu.computers.toshiba-europe.com/innovation/download_drivers_bios.jsp?service=EU

skal man vælge

hvad det er man har

men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge når jeg skal vælge hvad det er jeg skal ha downloadet fra deres menu
som de kalder driver type men hvis der er driver til bundkortet hvilken skal jeg så vælge i deres menu ?

måske du har et bud på det

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 25-11-12 11:47

Installer denne her driver.
http://peecee.dk/upload/view/392358

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 25-11-12 13:48

Tak for svaret webnoob.