/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC går ned
Fra : PrivateDK
Vist : 777 gange
100 point
Dato : 24-11-12 01:04

Jeg har nu geninstalleret min PC nogle gange over kort tid.
Der sker det at den ikke kan starte op, og jeg kan ikke reparere installationen.
Den har efterhånden kørt nogle timer i den tid den har levet og jeg vurderer at det er harddisken der er slidt.
Men inden jeg køber en ny harddisk, vil jeg lige høre om der er andre ting jeg kan prøve først.
Den kører Win 7. Har både prøvet at installere en 32 og en 64 bit version, men der sker det samme.
Men jeg har da lært at tage backup.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-12 05:46

hvilket mærke harddisk er det, for på de fleste producenter kan man hente et test program.
men hvordan ser det ud med dato og ur, på maskinen. jeg tænker på det lille bios batteri måske er fladt.

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 24-11-12 08:12

Har du prøvet at starte den op i dos ?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 24-11-12 08:43

sluk maskinen hold f8 nede så starter du så kommer der en menu der kan rep forskellige ting

Kommentar
Fra : janik

Dato : 24-11-12 09:08

Jeg ville prøve den harddisk i en anden maskine hvis du har mulighed for det.
Det kan godt være din cpu der ikke har det så godt mere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-11-12 11:39

Når den går ned, hvad sker der så, kommer fx. en blå skærm med en masse tekst?

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-11-12 12:07

-Tror det er en Hitashi HD. Vil lige kigge på deres hjemmeside efter testprogram. Der har ikke været noget med uret. Det har kørt normalt.
-Har ikke prøvet at starte i DOS.
Har oplevet Blue screen en enkelt gang.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-11-12 13:17

hvis du har haft bluescreen, så har du en mappe C:\windows\minidump den kan du pakke i en zip, winrar, 7-zip eller et andet program og sende den til mig skal skal jeg kigge efter fejlen. Send den til support a hilsoe . dk

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-11-12 18:57

Maskinen er formateret flere gange siden blue screen.
Tror heller ikke det er batteri på bundkort, så ville den vel ikke komme forbi bios inden den dør. Den ville ikke genkende harddisk.
Er kommet på en ide. Har en ekstern harddisk på samme størrelse som den i PC'en. Jeg prøver at bytte de 2. Hjælper det, ved jeg det er en ny harddisk jeg skal have fat i. Køber så nok en ssd til at køre windows på.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-11-12 15:11

Tak for svaret edison.
Efter at have skiftet med en anden HD, ser det ud til at maskinen kører. Det er en WD HD. Nu får den lige en tur med dette program.
http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=608&sid=3&lang=en