/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Synkronisering af to Iphones/samme MAC
Fra : hjalex
Vist : 250 gange
100 point
Dato : 23-11-12 19:07

Hej
Jeg har synkroniseret to Iphones fra min Mac ved at lave to forskellige brugerkonti, men det virker ikke med kontakterne. Hvis min datter sætter en ny kontakt ind i hendes Iphone dukker den også op på min og sletter jeg den på min Iphone, forsvinder den også på hendes. Er der nogen, der kan hjælpe med det? På forhånd tak for hjælpen.

Mh Hjalex

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 23-11-12 23:51

Synkronisering er mange ting. For få år siden kunne du være ret sikker på, at kun med et kabel blev noget synkroniseret. Men med MobileMe - nu iCloud - kan der synkroniseres trådløst.
Jeg kunne tænke mig, at du har sat noget iCloud op på begge brugerkonti. Ellers vil to konti på samme computer ikke have noget med hinanden at gøre. Så fortæl:
- om du bruger kabel eller ej
- om en nyoprettet kontakt dukker op uden brug af kabel
- hvilken iOS-version de to iPhone kører
- hvilken Mac OS X-version jeres Mac kører.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-11-12 08:50

Det er fordi i har valgt at synkronisere kontakter for begge telefoner.

Meningen med synkoronisering er at gøre "valgte elementer" ens på MAC og telefon.

Hvis du undlader synkronisering af til MAC kontaktpersoner, vil kontaktpersoner forblive uændret når telefon synkroniseres.

Hvad der synkroniseres, vælges individuelt, når telefon er tilsluttet PC.

Den smarteste måde at komme uden om dine problemer på er at lave en ny (datter-) Bruger konto på din MAC, så din datter har sit eget log ind på din MAC, så får hun sine egene kontaktpersoner, egne indstillinger i safari og andre programmer. Og dine ting vil ikke blive blandet med hendes.
(Hun vil stadig kunen bruge din Itunes kontor for købte APS og få glæde af de programmer du har købt, hvis i bruger dine kontooplysninger i Itunes.)

Når hun sætter sin telefon til synkronisering, vil kun hendes ting blive synkroniseret.

At fravælge synkronisering for visse elementer, vil gøre at man ikke føler man har det fulde udbyttet af en synkronisering.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 24-11-12 09:27

Hej

Tusinde tak for jeres svar.
Jeg synkroniserer via kabel normalt, men der dukker også nye kontakter op uden kabel, eksempelvis hvis min datter sætter en ny kontakt ind i hendes telefon, f.eks. i skolen, dukker den også op på min Iphone. Vi kører den nyeste MAC OS-X version og Iphonen kører på iOS 6.0.1.

Vil det sige, at det ikke er nok at oprette min datter som gæstebruger? Jeg skal lave en decideret brugerkonto til hende også.

Og hvis vi sletter Icloud, er vi så ude over de her problemer?

Tak for hjælpen

Mh Hjalex

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-11-12 09:48

Det ser ud til du har fanget løsningen helt korrekt.

Hvis du laver en Gæstebruger på din mac til hende, får hun sine helt egne kontaktpersoner-database.

Hvis du beholder Icloud- vi de igen blive blandet - så her skal du undlade synkronisering.

Hvis du opretter hendes helt egen Iruneskonto sammen med at hun har gæstebruger konto på din PC er der intet der blandes.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 24-11-12 09:53

TUsinde tak. Jeg prøver.

Mh Hjalex

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 24-11-12 11:01

Tak for uddybningen. Din datters telefon er åbenbart sat op med samme iCloud-konto om din telefon. Det er noget rod. I bør have hver jeres iCloud-konto (Apple-id).
Ang. jeres Mac: Undlad at bruge gæstekonto. Den er - som navnet antyder - til gæster. Alt hvad der gøres på denne konto, slettes når man logger ud. Lav en regulær brugerkonto til hende også. Det kan være en alm. brugerkonto (ikke admin), der skal blot være mindst 1 admin-konto på en Mac, så det er din konto sikkert allerede.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 25-11-12 10:31

Hej

Tak for svaret. Det vil jeg gøre.

Mh hjalex