/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Hvad må man i et lukket selskab
Fra : jyttep01
Vist : 407 gange
20 point
Dato : 23-11-12 15:56

Jeg bor i en boligforening, hvor vi beboere har et fælleshus vi kan bruge til forskellige gøremål.
vi har en "onsdags cafe`", hvor vi lægger 10 kr. hver gang vi mødes. Desuden 10 kr. for kaffe og kage.
Desuden holder vi lidt " små-fester" hvor vi sælger øl og vand samt vine, for 5 kr. pr genstand.
Ligeledes arrangerer vi ture ud i oplandet for hvad der er i " kassen".
Nu er spørgsmålet så: skal der betales noget skat eller told af disse penge der "bare køre rundt"
Vi er en 15-16 pers. på onsdage og ca. det dobbelte når der bliver festet.
Vi er alle pensionister.

mvh.
JP

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 23-11-12 16:11

Hvis det er øl, vand og vin fra Tyskland, så er det ulovligt.
Der skal betales afgift af disse varer.
Hold I mund med det eller lave være med det. Køb dog øl/vand herhjemme og hold det på det rene.

vic200

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-12 16:15

Hvis det er et lukket arrangement. Det vil sige kun for beboere i foreninge, og deres lejlighedsvise gæster, er der intet problem ,med bevilling, lukketid, told eller skat.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-12 22:55

Du må gøre hvad du vil, bare du overholder Dansk lovgivning?
Ingen voldtægt og anden indtagelse af diverse )(&#(=?( genstande -samt
mens/ efter bedetæpperne er lagt på gulvet, det er den værste synd = over for SKAT og
de Danske mindre tal der sikkert ikke har fest samtidig, men bare nøjes med en stenkamp.

Men bortset fra DET, hvis i er rimelige enige om hvad de 10.- skal gå til
KEINE problemer.

Men tag en snak med den kære SKAT, for der må jo gå renter på de penge der ikke lige drikkes op.
Og dem skal der betales % til lille Danmark, hvis de står på en bank-bog, så den såkaldte bestyrer
kan gå hen og få et meget LILLE efter-smæk (bankerne skal oplyse det)

Og

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 24-11-12 08:13

Hej transor
Det er du forkert på. En forening må ikke udskænke drikkevare købt i tyskland til deres egne medlemmer.

Det er ikke så længe siden at en forening i Padborg fik en stor bøde, afgift m.m. på over 5000 kr, fordi de havde foræret nogle frivillige medhjælpere i klubben dåseøl fra Tyskland.
Det må man ikke.

Du må bruge dem helt privat til en fest, fødselsdag o.s.v. ikke i en forening selv om der kun møder medlemmer.

Jeg skal selv bruge 30 l glühwein som er købt i Tyskland til et julearrangement i en forening. Jeg har betalt 280 kr. i afgift.

vic200

Kommentar
Fra : jyttep01

Dato : 24-11-12 15:08

hej.
jeg vil gerne pointere endnu en gang. Det er IKKE en forening. Blot et fælleshus hvor vi hygger os, som først nævnt.
Vi har bare nogle der er kommet og hygget sig med os alle og som nu er "meget på tværs" af en eller anden grund. En af dem truer med "politianm." så der for spørger jeg her.
Mvh.
jp

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 24-11-12 15:28

I må ikke drikke dåseøl fra Tyskland.
Længere er den historie ikke.
I lægger jo 10,- og det bliver betragtet som salg.

vic200

Kommentar
Fra : twitt

Dato : 26-11-12 10:56

Enig med Vic 200 - ingen øl/vand mv. fra Tyskland. Det man tager med hjem fra Tyskland må kun være til "eget forbrug". Når man tager det med hen i et fælleshus og sælger det for 5 kr. pr. genstand er det ikke til "eget forbrug" mere - dvs. afgift og ikke mindst pant !!!

Det I "sparer op" (de 10 kr. og kaffe/kage) er der ikke problemer med når det bruges til f.eks. fællesture. Med "spare op" mener jeg, at de der laver kaffe/kage ikke må tjene på det - så er det jo bare en opsparing I bruger til fællesture.

Men ikke noget med at bruge "opsparingen" til køb af øl/vand mv. i Tyskland

Mvh
Twit