/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Faneblade Windows 8
Fra : jakjoe
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 23-11-12 15:22

Jeg har ikke Windows 8.....men forbereder mig lidt på at det kan blive aktuelt.

Forleden dag læste jeg noget om, at man kun kunne have 1 faneblad åbent !

I øjeblikket bruger jeg Vista, og arbejder med en stor mængde faneblade,
som hele tiden er klar til brug.

Kan det så ikke lade sig gøre med Windows 8 ?

Mvh
Jakjoe

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-11-12 15:56

Hej jakjoe !
det er rigtigt at åbner du et faneblad ,giver det en hel masse muligheder i Windows 8 metro skærm, men der er stædig et skrivebord hvor du kan åbne flere - hvis jeg har forstået dig rigtigt -
hilsen Xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-11-12 16:01

ctrl++tab kan du altid skifte mellem dine faneblade uanset om det er metro eller skrivebord apps.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-11-12 16:06

Hej Xou.

Skal det forstås sådan, at der stadigvæk er mulighed for flere åbne faneblade,
som der så kan skiftes imellem ?

Altså ikke nogen ændring i forhold til nu ?

I den artikel jeg læste, stod der noget om at Windows 8 var mere rettet mod de nye bærbare enheder, Ipad, og hvad de nu hedder, og dermed gjorde brugen af en PC dårligere !

Har jeg misforstået noget ?

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-12 16:13

hej igen !
ja ,jeg misforstor det lidt,men internet Explorer har 2 versioner indbygget,den på skrive bordet og den i Windows nye start skærm begge ie10 ;den på skrivebordet minder extrem meget om ie9 versionen med masser af muligheder og overblik over faneblade,men den der køre fra metro skæremn lukker en stor side op på en gang,du kan dog som før sagt skifte mellem dem med ctrl+tab (tab er til ventre for q) så bare rolig og iøvrigt kunne du download firefox eller en anden browser.
hilsen Xou

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-11-12 16:19

Her er artiklen:

http://www.comon.dk/art/222223/dansk-design-guru-windows-8-er-en-katastrofe

Citat
"'Windows understøtter ikke længere flere vinduer på skærmen. Win8 har en mulighed for midlertidigt at vise et sekundært område på en lille del af skærmen, men ingen af vores testbrugere kunne få det til at fungere. [B]Samtidig er den primære brugerflade begrænset til et enkelt vindue[/B], så produktet burde faktisk hedde 'Microsoft Window'," skriver han.

mvh
Jakjoe

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-11-12 16:26

ja det referere kun til den version på metro skærmen ikke skrivebordets

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-11-12 16:34

"Metro-skærmen"

Det måtte jeg lige google mig til !

Det er "forsiden" til herlighederne, men inde bag det hele,
ligner det mere det jeg kender i dag....er det rigtigt forstået ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-11-12 16:35

yes der ligger et skrivebord uden startknap

Godkendelse af svar
Fra : jakjoe

Dato : 23-11-12 16:41

Tak for svaret xou.

Så siger jeg mange tak for informationerne,
og kan sove roligt, selvom jeg får Windows 8.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-11-12 17:02

ja håber du gør det,
men mangler du startknap så er den her:
http://www.kandu.dk/tip22161.aspx
hilsen Xou