/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IP telefoni
Fra : axelbjarne
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 22-11-12 23:13

Nogen der har erfaring med UNOTEL som ip-telefoni.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 23-11-12 08:24

Ja det har jeg ! De var ganske go'e.
Jeg brugte dem i flere år, indtil min egen bredbåndsleverandør (stofa) også begyndte at sælge
IP telefoni.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-11-12 08:35

IPtelefoni er altid ringere end fastnet. Kvaliteten af samtalen er ringere. Kender ikke lige den udbyder du nævner.
Men tænk på, at går strømmen i dit hus kan du ikke ringe til elmanden, da telefonen ikke virker.
Jeg tager da bare min mobil siger du. Ja hvis der er dækning, og her er kvaliteten af samtalen endnu ringere.
Disse ord fra en pensioneret Tdc mand der i mange år har lavet IPtelefoni. Men læser gerne hvad andre mener om IPtelefoni.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 23-11-12 09:19

Undertegnede har ikke kendskab til UNITOL, men har i flere år anvendt YouSee IP-telefoni og er særdeles tilfreds med kvaliteten også af lyden.

Det er rigtigt at hvis strmforsyningen forsvinder så kan man ikke telefonere, men det har jeg i de mange år kun oplevet ganske få gange og og kun i få timer.

For sikkerheds skyld fik jeg et gratis abonnement hos M1 hvor man gratis kan tale 50 minutter om måneden, i mit område København med omegn fungerer M1 perfekt.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 23-11-12 10:04

Jeg har IP telefoni gennem LIC (som bruger TDC). Jeg bruger min fastnet meget lidt og har derfor valgt at betale udelukkende efter forbrug. 30 - 40 kr. pr måned. Jeg har anskaffet 3 Simens håndsæt og har på den måde telefon i 3 rum. Jeg har ingen problemer med lyden.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-11-12 10:24

Problemet me Unotel, er at det skal først i netværket, og når så der bliver sat et kabel fra unotels boks til modemet fra telenor, så virker internet explorer pø om pø, det kan jeg ikke bruge...

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-12 11:36

Citat
IPtelefoni er altid ringere end fastnet. Kvaliteten af samtalen er ringere.

Jeg har internet og IP-telefoni fra Dansk Kabel TV.
Jeg har haft IP-telefoni i 4-5 år og kvaliteten af samtalen er præcis som da jeg havde abonnement hos TDC.

Man skal blot lige vænne sig til, at den slår fra efter en times samtale.

Jeg bestilte egentlig IP-telefoni sammen med mit internet, men så hørte jeg, at andre havde haft dårlige erfaringer med det og meldte det fra.

På et tidspunkt fik jeg oplyst, at FALCK benyttede IP-telefoni, og hvis det er pålideligt nok til, at FALCK kan bruge det, så er det vel også godt nok til mig.

Og jeg har aldrig haft problemer med det, bortset fra det der med, at det slår fra efter en times samtale.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-11-12 16:16

Jeg har lige fundet dette link, hvor Unotel beskriver hvorledes min internet udbyder skal gøre følgende:

https://www.unotel.dk/support/supportfaq.asp?faqCategoryID=1686&faqItemID=7535

Så jeg have fat på Telenor på mandag...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-11-12 08:56

Jeg har for kort tid siden skiftet til Tellio - og det er jeg vildt tilfreds med. Også (eller især!?) med prisen...!

Og nu har jeg tilmed fået mulighed for at få gavekort til Netto, hvis jeg finder 3 nye kunder inden månedens udgang... Så hvis det har din interesse, så send mig endelig en privat besked, så skaber jeg gerne kontakten.

Men ellers kan jeg kun sige, at det IKKE kan høres på lyden, at det er IP-telefoni, og jeg betaler 148 kr./md. for grænseløs snak i DK og mange lande (og jeg snakker meget med Tyskland) samt 8 timer til dansk mobil. Og dét kan TDC ikke hamle op med...

Og med den rigtige mobil kan man hente Apps, så man også kan bruge det på mobilen. Men så avanceret er min mobil så ikke...

Held & lykke med dit valg.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-11-12 18:20

Hej Ysseven

Der står ikke noget om at Mobil er gratis til Danmark men derimod til Amerika og Canada.
Til Danmark koster det 0,39 kr. pr. minut og intet om at der er 8 timers gratis til mobil.
Det er iøvrigt uklart hvad der ydes for de 149 kr. om måneden som man skal binde sig for i et ½ år. Kr. 1023,- ! som mindste betaling. Meget af den smule der står på deres hjemmeside virker selvmodsigende.
Men tilbudet virker ellers interessant.

Ps! Det her har næppe interesse for AxelBjarne og har intet med hans spørgsmål om erfaring med UNITOL. Så undskyld til AxelBjarne.

Telio World er abonnementet til dig som vil ringe til de laveste udlandspriser på markedet. Tonsvis af fri tale til mobil og fastnet i hele verden!
•Opkaldsafgift 0,- per samtale
•Ubegrænset til fastnet i over 30 lande!
•Over 19 timer til fastnet i resten af verden!
•Kun 0,39 per minut til mobil i DK!
Pris per måned kun kr 149,-
Mindstepris i 6 måneder kr. 1023,-
Danmark fastnet per minut 0,-
Danmark mobil per minut 0,39
Opkaldsafgift 0,-
Vest-Europa fastnet, inkl. Polen 0,-
Nord-Amerika & Canada fastnet og mobil 0,-
Thailand, Indien og Tyrkiet 0,-
Over 100 andre land fra 0,-

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-12-12 05:10

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-12-12 06:56

Takker. :)