/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Specielle pærer til udendørs belysning?
Fra : mostmighty
Vist : 510 gange
20 point
Dato : 22-11-12 20:53

Bruger man egentlig særlige/specielle pærer til udendørs belysning? Det drejer sig om "frithængende" pærer (dvs de er ikke beskyttet/omkranset af en glaskuppel eller lignende) tilknyttet en aktivitets-tænd/sluk funktion.

Accepteret svar
Fra : finnostervig

Modtaget 30 point
Dato : 22-11-12 20:57

Næh der er ikke behov for regler vedr. pærerne , men der er regler for det de skal monteres i alt efter hvor vådt miljøet er

Mvh Finn

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-11-12 20:57

Man kan bruge specielle fatninger til det formål. De har en pakning (som regel silicone) der slutter tæt op på glasset (eller plasitiken) på pæren, så der ikke kan komme vand og fugt ind i fatningen.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : mostmighty

Dato : 23-11-12 08:22

Tak for svaret finnostervig.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 23-11-12 13:56

Det var så lidt og god weekend