/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
SKYDEDØR I VÆG UDEN YDREBESLAG
Fra : selector01
Vist : 369 gange
20 point
Dato : 22-11-12 16:38

Hej EXPERT
I min hjemmebio har jeg har et rack til mit anlæg. Der er slået hul i væggen bygget ud på siden af huset med fundament. Man kan forestille sig det som et indbygget skab. Altså sidetilbygning på huset. Udfordringen er at jeg ville have en skydelåge, som skal kunne skydes ind i væggen til venstre når der er åbent ind til anlægget .Når der er lukket ind til anlæg, går lågen i et med væggen, og dækker hullet helt ud til kant lig med væg. Det skal være uden synlige skinnebeslag på ydervæggen. Kan i hjælpe mig med dette og kan det overhovedet lade sig gøre? Måske Lidt ala "flydørprincippet" Mvh Anders

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-12 17:12

Du kan lave det med en slags låge som har to hængsler.
Det ene hængsel sidder forskudt inde i hullet, og i stedet for at sætte lugen direkte på hængslet, føres hængselbeslaget over til modsatte side af lugen med det andet hængsel.
På den måde kommer lugen fri af hullet og kan dreje til siden.

Hvis hængselbeslaget i hullet krummer ca 45 grader, vil lugen kunne lukke helt til siden og hænge langs med væggen.

Det er cirka sådan flyets døre sidder.......................som jeg husker det.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 22-11-12 18:57

Som du selv skrive, hvorfor så ikke gå hele vejen og få anskaffet dig en flydør... Der findes en masse flykirkegårde rundt omkring i verden... Det kunne være de havde en dør liggende/til salg for en rimelige pris... Du får en unik dør ingen andre har....

McBobo

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-12 19:43

det er ikke noget der er standard. men med lidt god vilje og opfindsomhed, kan alt lade sig gøre.