/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Zolid HD DVD maker - uden lyd
Fra : zxcvbnm1
Vist : 713 gange
90 point
Dato : 21-11-12 22:30

Jeg har købt et Zolid HD DVD maker. Det virker fint med billed men jeg kan ikke få lyd på.
Jeg har forbundet korrekt men det eneste lyd er noget skratteri og piberi.
Når man skal vælge audio, er det kun intern eller ekstern mic, der kan vælges.
Nogen, der har forslag?

mvh

René

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 22-11-12 23:01

er der virkelig ingen, der har erfaringer med dette?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 90 point
Dato : 23-11-12 09:56
Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 23-11-12 17:30

Hej mig-selv

Tak for linket. Desværre er der ikke nogen driver, når jeg går ind via det.
Jeg kan se, at der står Zolid HD DVD maker men som sagt, der er ikke noget link til selve driveren.
Måske ser jeg på det forkerte sted??

nvh

René

PS: jeg har jo installationsdisken med drivere på men det er åbenbart ikke tilstrækkeligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-12 18:53

Citat
med drivere på men det er åbenbart ikke tilstrækkeligt

Også bare en mulig henvisning til noget du så selv har.
Selve programmet må da have mulighed for at vælge lydkilde,
og der vælger du dit bundkorts indbyggede.
Samt du slår måske Windows indbyggede lyde fra, så de ikke generer.
Endvidere kan det være at du skal have et andet kabel, men kan ikke huske det mere.

Og ellers læg et link til hvad du har købt, rimelig træls for brugere der vil hjælpe - selv skal til at søge på dine hardware, sikkert derfor du ikke har fået flere svar, da rigtig mange herinde kender til dit problem.

Eller kan denne side måske hjælpe?
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 23-11-12 19:01

Jeg har ikke noget link. Købte programmet brugt - dog kun åbnet. tidligere ejer opgav på forhånd
Hardwaren er Zolid og der er følgende software med:
Arcsoft video downloader
Arcsoft mediaconverter
Arcsoft total media 3.5 samt drivere.
Af kabler er der:
YPbPr/AV-kabel
RCA kabel
AV/SCART converter
USB-kabel
YPbPr-kabel

Jeg ved godt, det måske er en svær opgave men håber, at det er lidt lettere med de nye oplysninger.

På forhånd mange tak.

René

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 23-11-12 19:04

glemte at skrive, at jeg ikke kan vælge PCéns interne lydkort men kun intern og ekstern mic.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 23-11-12 19:46

Så virker det Jeg ved ikke helt hvorfor men da jeg skiftede USB-port fik jeg pludselig mulighed for at vælge Audio Pin Source og så var der lyd på. lidt underligt men pyt - bare det virker.

Tak for indsatsen mig-selv - jeg smider lidt point til dig.

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 23-11-12 19:46

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-12 23:11

XP er en mærkelig genstand - især USB
men hvem tænker lige på det, har selv problemer med noget usb, på det ene virker det
på det andet stik