/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Cardio???
Fra : amogensen
Vist : 700 gange
20 point
Dato : 24-03-01 13:02

Hej.
Jeg er en pige, som har fået anbefalet at gå til noget træning som skulle hedde cardio. Det skulle gå ud på at man skifter mellem forskellige maskiner i et fitnesscenter. Er der nogen der har erfaringer med det? Måske oplysninger om hvor man kan gå til det og hvor meget det ca. koster?
På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : mars

Dato : 25-03-01 15:20

Hej.
Vedr. cardio-træning: Jeg mener, at cardiotræning blot er en andet ord for konditionstræning (det er jeg ret sikker på). Jeg arbejder selv i et fitnesscenter som spinning-instruktør, og jeg kender derfor til området.
Det med at skifte mellem de forskellige konditionsmaskiner i et fitnesscenter er en fordel fordi du bedre kan holde motivationen og en høj intensitet i lad os sige 2 gange 25 min. på to forskellige maskiner end 60 min. ¨på en maskine. Derfor kan det være en fordel at skifte mellem maskinerne. En anden fordel er at kroppen vil forbrænde mere ved forskelligt arbejde end ved det samme arbejde, idet kroppen ellers kan vende sig til denne påvirkning.
Så det er bare og melde sig til et fitnesscenter. Mht. priser ligger det for de fleste centres vedkommende for ca. 300 pr. måned hvis man betaler over pbs.
Mange fitnesshilsner fra Mars

Accepteret svar
Fra : HL

Modtaget 20 point
Dato : 10-04-01 14:16

Hej

Til din oplysning er spinning en kanon måde at komme i form.